צפירת הרגעה בבורסה האמריקאית

לאחר שבועות סוערים ותנודתיים במיוחד, מתן כהן עם טור הרגעה והתייצבות בבורסה האמריקאית • בעקבות הנמכת גובה הלהבות במלחמת הסחר, קיימת היתכנות לגרד את 'שיא כל הזמנים'

עוקבים אחר המדדים בבורסה | צילום: רוני שוצר, פלאש 90

סוף סוף, גם זה הגיע והמדדים המובילים בוול סטריט, פרצו את רמת ההתנגדות שמתחתיה הם נעו במשך קצת יותר מחודש כאשר בנעילת המסחר של יום שישי, מדד ה – S&P 500 ננעל ב – 2,978 נק', סמוך מאוד לשיא כל הזמנים שיושב לו ב – 3,028 נק'.

במהלך חודש אוגוסט חווינו את אחד מהחודשים היותר עצבניים ותנודתיים שיש, עם שוק שיכל בכל יום להיפתח עם חוזים בצבע ירוק בוהק ולסיים את יום המסחר עם נזילה אדומה וכן להיפך.

זה לא אומר שהתנודתיות לא כאן, אך היא מתפוגגת לאט לאט. לפחות עד לפעם הבאה. עושה הרושם שמבחינת תנועת המחיר של השוק, כל עוד לא יהיו עוד ציוצים ואיומים מצד האמריקאים והסינים אחת על השנייה, אין משהו שאמור יהיה למנוע מהשוק, לחזור אל אזור השיא ושם כמובן הוא ייכנס לנקודת המבחן שלו כאשר כל העיניים יהיו עליו.

מאידך, תרחיש אפשרי שצריך לקחת בחשבון, הוא שעלול לקרות מצב בו רמת ההתנגדות שנפרצה ביום חמישי, ב – 2,940 נק' המשמשת כעת כרמת תמיכה, עלולה לשמש למשקיעים כרמת בדיקה (ריטסט) טרם המשך עליות ואותו הדבר גם ברמות שיא כל הזמנים. שם בוודאי לא יהיה קל לשוק לפרוץ את שיא כל הזמנים בקלות רבה כל כך.

תעודת ה – SPY. פריצה של ה – 2,940 נק'.

ברמה השבועית אנחנו רואים את תעודת ה – SPY, העוקבת אחר מדד ה – S&P 500, יחד עם הפריצה היפה של ה – 294 נק' אך למרות זאת, עדיין מחזור המסחר השבועי היה קטן, ובכלל אנחנו רואים מחזורים שהולכים ויורדים, וראינו היטב כיצד זה משפיע, במסחר של יום שישי, כאשר השוק נע ימינה רוב היום ללא שינוי מהותי.

תעודת ה – SPY. טווח זמן שבועי.

זהב ואג"ח

הרצון ההדדי, לפחות על פי המקורות, של סין וארה"ב לחזור למשא ומתן "רגוע" וההסכמה לפגישה ביניהם שתיערך בחודש אוקטובר, הזרימו דלק לשווקים ובהיעדר איומים וציוצים אימפולסיביים, לא היה מה שיעצור את המדדים.

עם הידיעות על הנכונות של הצדדים להגיע לפגישה, ראינו את תשואות האג"ח עולות ביום חמישי ולעומתן את הזהב יורד חזק ביום חמישי ושישי, מה שמראה על בריחה של חלק מהמשקיעים מהנכסים הללו, בעקבות הרגיעה האחרונה. ניתן ללמוד מזה לא מעט לגבי הטווח הקצר.

יחד עם זאת, ביום שישי דוח התעסוקה שפורסם, אכזב את המשקיעים עם תוספות משרות של 130 אלף משרות בלבד, כאשר הצפי עמד על 160 אלף משרות נוספות. חודש אוגוסט הוא החודש השלישי ברציפות שאנחנו רואים האטה בשוק העבודה האמריקאי.

זהב. דרך תעודת הסל – GLD.

 

מדד ה – VIX ו – Implied Volatility

על רקע כל הדברים האמורים שציינו למעלה, אנחנו רואים את "מדד הפחד" מתחיל לאט לאט לחזור למחירים נמוכים יותר, כאשר הוא ירד כ – 21% במהלך השבוע הקודם ביחס לסגירה של יום שישי שעבר.

"ויקס", הוא מדד המשקלל את סטיית התקן (התנודתיות), הגלומה במחירי האופציות על מניות ה – אס אנד פי 500.

כאשר רמת התנודתיות הגלומה גבוהה, משמע משקיעים מוכנים לרכוש אופציות במחירים יקרים, כי ההסתברויות לתנועה גדולה יותר בנכס הבסיס גבוהה מאוד.

כאשר התנודתיות מתחילה לאט לרדת, משמע שהמשקיעים מתחילים למכור (לממש) סחורה.

נכון לעכשיו, התנודתיות הגלומה מתחילה להתעקם בחזרה חזק כלפי מטה ורוב סטיות התקן המצביעות על תנודתיות יתרה על מניות ה – אס אנד פי 500, שואפות חזרה אל "קו האפס". וקיבלנו עוד "גושפנקה" לרגיעה האחרונה.

מדד ה – VIX. ירידה של 21%.

ואולי מצב ל – 'שורט סקוויז'?

לפתיחת המסחר, אחד מהנכסים שנעקוב אחריהם יהיה מניית AAOI. שמגיעה מסקטור הטכנולוגיה ועוסקת בפיתוח שבבים וסיבים אופטיים.

ברמה הטכנית, ניתן לראות שהמניה נמצאת באזור התחתית שלה ולאחר שהיא מייצרת "תחתית כפולה", מחזורי המסחר ותנועת המחיר מתחילים לעלות יחד. נתון שמעיד על כניסה של כסף.

בנוסף, פורצת המניה תעלה יורדת, לצד פריצה של ממוצע נע 50 ימים וסגרה מעליהם בנעילה של יום שישי.

ברמה הפונדמנטאלית, אמנם נתוני המניה הקטנה מצביעים כביכול על נתונים לא טובים, אך רעיון המסחר שם הוא שונה במהותו והוא לאו דווקא להשקיע בערך החברה אלא לנסות לנצל את המומנט שישנם לא מעט שורטיסטים, שהם 42% כעת, שנמצאים עם פקודות סטופ לוס סמוך לאזורי ההתנגדות בהם נמצאת כעת המניה.

מניית AAOI.

שבוע מסחר מוצלח ורגוע לכולם.

כל הנכתב לעיל הינו חוות דעת בלבד של הכותב ואין להתייחס לאמור כהמלצה לקנייה או למכירה של נייר ערך מסויים.

 

הכותב הוא מתן כהן, אנליסט ומנכ״ל ״מארובוזו – מסחר מתקדם בשוק ההון״.

מייל : [email protected]

ערוץ ה – Youtube : https://bit.ly/2zkjCYi

דף הפייסבוק : https://www.facebook.com/marubozuok/

כתיבת תגובה