צריפין: 2,000 יח"ד לגובה, שינוי ייעוד לתעסוקה ומסחר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז העלתה לדיון להפקדה את תכנית רשות מקרקעי ישראל – מחנה צריפין מתחם 7 א' ו- 7 ב' בראשון לציון ובבאר יעקב • תכנית זו כוללת כ- 2,000 יח"ד בבניה רוויה לגובה 24 קומות, ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 1,500,000 מ'

צריפין החדשה | הדמיה באדיבות רשות מקרקעי ישראל

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, העלתה לדיון להפקדה אתמול (ב') את תכנית מתחם 7 א' ו- 7 ב' בראשון לציון, ובבאר יעקב.

התכנית שקודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל למתחמים  7 א' ו-7 ב' הינה תכנית מפורטת בשטח מחנה צריפין המיועד לפינוי. מתחם 7 בצריפין חולק לשני מתחמים: מתחם 7 א' שבתחום השיפוט של ראשון לציון ומתחם 7ב' שבתחום השיפוט של באר יעקב.

התכנית הוכנה כפועל יוצא של חשיבה תכנונית מקיפה שנערכה במסגרת התכנית השלדית של צריפין אשר אומצה על ידי הולנת"ע, (ועדת המשנה לעניינים תכנוניים עקרוניים)  בהתאמה למסמכי תכנית המתאר המקומית הכוללנית של באר יעקב הנמצאת לקראת אישור ובהתייחס לתכניות המפורטות הנוספות בסביבת התכנית במרחב זה שאושרו בוועדה המחוזית ובותמ"ל.

התוכנית החלה על  שטח של כ- 856 דונם, גובלת מצפון בביה"ח שמיר אסף הרופא, ממזרח בדרך 44, ממערב בשטח הפארק האזורי כפי שנקבע בתכנית המתאר המחוזית תממ/21/3 ומדרום בתכניות המפורטות להקמת רובע מגורים חדש של באר יעקב בצריפין (מתחמים 1,2,3 בצריפין).

 שינויי ייעוד מהותיים

מטרת התכנית היא שינוי ייעוד הקרקע לייעודי תעסוקה, תעסוקה ומסחר, מגורים, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, דרכים ומתקנים הנדסיים. בתכנית מוצע תוספת שטחים לתעסוקה ומסחר, ליחידות דיור ולדיור מוגן.

כמו כן,  עוברים במתחם זה שני הרחובות הראשיים החשובים ברשת הרחובות, המקשרים את באר יעקב לראשון לציון: המשך רחוב נעמי שמר מבאר יעקב בכיוון צפון-דרום והמשכן של שדרות ירושלים הממשיכים מראשון לציון בכיוון מזרח-מערב. שתי השדרות מהוות את נקודת המפגש בין שתי הרשויות המוניציפאליות בצריפין.

לאורכו של רח' נעמי שמר מתוכננת גם מערכת הסעת המונים (רק"ל הקו החום והמטרו M1S).

בתכנית שטחים למבני ציבור בהיקף של כ-140 דונם הכוללים מבני חינוך, תרבות, ספורט, קהילה, חירום ודת, ובנוסף איצטדיון כדורגל ובריכת שחיה. במתחם 7א' מתוכנן מסוף תחבורה ציבורית לשירות כלל תושבי האזור.

התכנית כוללת פארק לינארי המשמר את השלד ההיסטורי של צריפין, שטחים לניהול מי נגר עילי ושימור מבנים בריטים מנדטוריים.

התכנית נערכה על ידי משרדים קולקר אפשטיין אדריכלים וקשת מ.כ. ניהול פרויקטים.

רפי אלמליח מנהל אגף בכיר תכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל: "מדובר בתכנית משמעותית שהינה חלק ממתווה פינוי מחנות צריפין. מהלך פינוי המחנה עונה על הביקושים הגדולים למגורים במרכז הארץ תוך שילוב תעסוקה ומסחר ושמירה על קישוריות תחבורתית גבוהה".

כתיבת תגובה