הוגשה בקשה להעביר מתפקידו כ"נאמן" קבוצת דיור למעשה את עו"ד אריאל יונגר

חברים בקבוצת "דיור למעשה" מבקשים להעביר מתפקדו כנאמן הקבוצה לאחר שהרוכשים טענו כי קידם גם אינטרסים אישיים ולא רק את טובת הקבוצה.

אחיסמך, תוכנית למאות דירות חדשות. צילום: פלאש 90

עוד קבוצת רכישה חרדית מנסה לצאת לדרך חדשה אחרי שהסתבכה: לפני כחודש התקיימה אסיפה כללית של השותפים בקבוצת הרכישה החרדית, ״דיור למעשה״, שהתכונה לבנות כמאתיים יחידות דיור באחיסמך. בהליך מוסדר, על ידי הצבעה של רוב חברי הקבוצה, הוחלט לבקש ולהפסיק מידית את הנאמנות שהוענקה לעו"ד אריאל יונגר, וכן לפטר את מי שהציגו עצמם כחברי הנציגות עד כה, ולמנות במקומם נציגות חדשה.

תחילתה של הפרשה לפני כשש שנים. מאתיים משפחות חרדיות וביניהם אברכים רבים נכנסו לשותפות במסגרת קבוצת רכישה המכונה "דיור למעשה" בשכונת אחיסמך שבלוד. חברי הקבוצה נרשמו בעקבות הפרסום של המארגנים יחזקאל ריינר ואביעזר קולדצקי, שהבטיחו להם שעל ידי רכישה בדרך זו, יזכו השותפים בדירות במחיר מוזל במיוחד, החל מ – 615 אלף ₪ לדירה.

עו"ד אריאל יונגר ממשרד רון גזית, המשמש גם כיועץ משפטי לוועדת התכנון של עיריית בני ברק (ומעורב בעוד קבוצות רכישה) הוצג על ידם כמי שיהיה הנאמן של השותפים לצורך הקניה של הקרקע, וכן כמי שיעניק ליווי משפטי לפרויקט.

לטענת הרוכשים, מאז ועד היום עברו כאמור יותר משש שנים (!) ולמרות שבמתחמים שונים בשכונת אחיסמך הבניה בעיצומה, במתחם המדובר לא נבנה ולו בניין אחד. חלק מחברי הקבוצה הם אברכים אשר רכישה זו היוותה עבורם את דירתם הראשונה והיחידה, ובמשך כל השנים האלו, הם מכלים את ממונם בדירות שכורות.

אמנם בתחילת הדרך עוכבה הבניה ע"י הועדה המחוזית אשר דרשה שינוי התב"ע והתאמתה לציבור החרדי, אך גם לאחר שאושרה התב"ע החדשה חלו עיכובים שונים ומשונים.

כבר בסמוך לזכיה במכרז חשו הרוכשים לטענתם, אי נוחות כתוצאה מחוסר השקיפות וחוסר ההיענות מצד המארגנים. יתר על כן, במקביל לחוסר התקדמות, אומדני מחירי הדירות נסקו, ובניכוי עלות הקרקע, עלות הבניה הצפויה יותר מהוכפלה ללא כל הסבר מצד המארגנים. במקביל, עלו חששות לאי סדרים בהליכי הרישום והקצאת הזכויות. כמו כן, שכרו המארגנים מכספי השותפים חברות ניהול שונות שהתחלפו מידי פעם, וכבר במשך שנים מבטיחים להם במסמכים כתובים, שהנה עוד מעט ותתחיל הבניה, ובינתיים כלום.

לפני כשנה, (כעבור חמש שנים מהזכיה במכרז), התאגדו חלק גדול מהרוכשים ודרשו לעמוד על זכויותיהם, הם שכרו את שירותיו של עו"ד יצחק אדלר, ודרשו מהמארגנים ומ"הנאמן" עו"ד אריאל יונגר את כל מסמכי הרכישה והתאגדות הקבוצה וכן את כל ההסכמים וההתקשרויות שנחתמו ע"י המארגנים.

המארגנים מצדם סירבו להעביר את המידע הנוגע לקבוצה ואו אז  פנו השותפים באמצעות עו"ד אדלר לבית המשפט וזה האחרון אילץ את המארגנים למסור את המידע.

חשדותיהם התאמתו, הסתבר, כך לטענת הרוכשים, שמעולם לא נחתם הסכם שיתוף על ידי השותפים, ועורך דין יונגר חתם כביכול בשמם על הסכם שיתוף המקפח את הרוכשים ומשריין את תפקידם של עו"ד יונגר והמארגנים. כמו כן, התגלה שהנאמן רשם את כל זכויות הקרקע על שמו. בנוסף, הם גילו ניהול כושל ואי-סדרים שגרמו לעיכוב בהנפקת אישורי הבניה.

יתירה מכך, הסתבר להם שהמארגנים ועו"ד יונגר פנו מאחורי גבם של השותפים, לאנשי עסקים אמידים מהמגזר החרדי – אברהם פלוק ויהושע שרון, והפכו אותם לשותפים בקבוצה, תוך כדי חתימת הסכם שערורייתי אשר במסגרתו, אותם אנשי העסקים זוכים לנתחים עודפים מהזכויות במתחם באופן יחסי לכספים שהעבירו, כל זאת על חשבון הרוכשים התמימים.

משכך, ולאור העובדה שמדובר ברוכשים יראי שמים, פנו אותה קבוצה והגישו תביעה בבית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ שליט"א, כנגד המארגנים ואנשי העסקים שעשו הון על גבם, בית הדין קבע שלצורך עמידה על זכויותיהם, רשאים השותפים לפנות לבית משפט אזרחי. בין לבין, לאחרונה התבשרו השותפים על היתרי הבניה שהונפקו למתחם, בכפוף לתשלום היטל השבחה, שגובהו עדיין אינו ידוע.

כאמור, לפני כחודש התקיימה אסיפה כללית, ובה התקבלו החלטות על ידי רוב חברי הקבוצה, להפסיק מידית את נאמנותו של עו"ד יונגר, ולמנות נציגות נאמנה. בדרך זו, מקווים חברי הקבוצה לממש את זכויותיהם ולהתחיל את תהליך הבניה.

ביקשנו לקבל את תגובתו של עו"ד יונגר לטענות שנשמעו נגדו, אך עד כה לא התקבלה תגובתו. נשמח לפרסם אותה ברגע שהיא תתקבל במערכת.

7 תגובות ל: "הוגשה בקשה להעביר מתפקידו כ"נאמן" קבוצת דיור למעשה את עו"ד אריאל יונגר"

  1. מגוחך לקרוא ידיעה שלא מתחילה מבחינה משפטית. בכדי "להדיח" נאמן יש צורך ברוב של 75% מחברי הקבוצה, בקבוצתרכישה, ולפרשנויות מסויימות בחוק אף יותר.
    במקרה הנ"ל מדובר על 100 רוכשים מתוך 192.
    אין לזה שום משמעות חוקית.
    ממליץ לכם לבדוק בדחיפות אצל משפטן מתחילויסביר לכם א הטעות לפרסם משהו שגוי לכל הדעות

  2. הגיע הזמן שגם בועד הדיור השביעי יעשו בחירות ויעיפו לכל הרוחות את הנציגות שלא נבחרה מטעם אף אחד ודואגת לאינטרסים עלומים,
    בכל הקבוצות שעשו את זה עלו על דרך המלך
    יש לי יותר מהתחושה שיש שם סחבת מכוונת ומלאת אינטרסים

  3. למשפטן הקשקשן
    מאיפה המצאת את החוק שצריך 75% להדיח נאמן?
    ומנין לך כמה היו באסיפה? היית שם?

  4. לאיש שמדבר נגד וועד הדיור השביעי, תתבייש לך, מדובר באנשים ללא מטרת רווח, עובדים בחינם, ידועים ומוכרים כישרים ויקרים

  5. יונגר עו"ד מהשורה הראשונה,

    כל הפרוייקטים החדשים בבני ברק בסר 1 2 3

    כולם יצאו מתחת ידו

    מתחם ה- B B C בבני ברק זה הברקה שלו

  6. ל"תמים". אתה צודק ב – 2 דברים. באסיפה הכללית האחרונה הנ"ל היו 60 איש, אך כ – 100 איש חתמו לעו"ד אדלר, וזה מתוך קבוצה של 192 איש, שנית, כדאי שתבדוק קצת את ענייני החוק לפני שאתה מכנה אחרים בתואר "קשקשן". בהצלחה. משפטן

  7. למשפטן הקשקשן
    כְּכֶלֶב שָׁב עַל קֵאוֹ כְּסִיל שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ.
    גם אם תגיד את זה מאה פעמים, זה לא יהפוך את דבריך לצודקים
    במקום לזרוק סיסמאות: "ידיעה שלא מתחילה", ו"תבדוק קצת את ענייני החוק" (מה זה המשפט הזה?)
    אתה מוזמן לציין את המקור לדבריך "המלומדים"
    ממתין בקוצר רוח

כתיבת תגובה