קו ה'בזק' יוזל: משרד האוצר אישר את רפורמת הטלפון הנייח

רפורמת הנייחים אושרה בידי שר האוצר | ליברמן חתם על הצו המאשר את רפורמת הנייחים שהוביל שר התקשורת יועז הנדל במטרה להוזיל את מחירי הטלפון הנייח בכ-40% | בכמה יירד התשלום החודשי וכיצד יחושבו השיחות בפעימה השנייה של המהלך? כל הפרטים

טלפון חוגה | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

רגע אחרי שמשרד התקשורת הודיע על המהלך להפחתת תעריפי הטלפון הביתי ברשת בזק לצרכן בכ- 40% – נחשף כמה יהיה התשלום החודשי של מנויי הטלפון בשלב הראשון וכמה תעלה דקת שיחה לנייד ולנייח בשלב השני של המהלך.

שר האוצר חתם אמש (ד') על הצו הרשמי שמוציא לפועל את רפורמת הנדל להפחתת את תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק. המהלך צפוי להוזיל את התעריפים לצרכן בכ- 40%, לחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה ולהוריד את התשלום החודשי של מנויי הטלפון מ-50-60 ₪ בממוצע ל-30-40 ₪. מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי.

כיום, תעריפי בזק הם תעריפים קבועים העומדים על 49.5 ₪ דמי שימוש, שיחה לנייח על 6 אג' לדקה ולנייד 11 אג' לדקה (ללא מע"מ). תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון התשלום החודשי הקבוע יופחת ל- 35 ₪ (כולל מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו. בשלב השני התשלום הקבוע יעמוד על  24.36 כולל מע"מ (20.82 ₪ ללא מע"מ), ותעריפי השיחות ישתנו כך – שיחה לנייח 1.4 אג' לדקה ולנייד 7.4 אג' לדקה (ללא מע"מ). תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן. השלב הראשון יחל ביום 1 באפריל 2022, והשלב השני יחל ביום 1 ביולי 2023.

ההפחתה מגיעה בעקבות הצורך לעדכון המנגנון והתאמתו לתנאי השוק התחרותי של היום בענף התקשורת.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״לאחר 18 שנים בהם לא עודכנו התעריפים, אנחנו מוזילים את התעריפים לצרכן בכ- 40%, וחוסכים לציבור הישראלי כ-400 מיליון שקל בשנה.

"מדובר בצעד שייטיב בעיקר עם אוכלוסיית הגיל השלישי ושמצטרף לשורת צעדים שהעברנו בחודשים האחרונים כמו העלאת קצבת השלמה הכנסה, הורדת דמי הניהול לחוסכים פנסיונים ועוד״.

כתיבת תגובה