"קראט" – המטבע הדיגיטלי החדש של הבורסה

בורסת היהלומים הישראלית ברמת גן וחברת ההייטק carats.io ישיקו בשבוע הבא פמטבע הדיגיטלי בשם CDC מדובר במטבע דיגיטלי ייחודי שיגובה ברכישות של יהלומים בשוק הישראלי

מטבע דיגיטלי shutterstock

בורסת היהלומים הישראלית ברמת גן וחברת ההייטק carats.io ישיקו בשבוע הבא פרוייקט פורץ דרך: הנפקת המטבע הדיגיטלי בשם CDC (או בשמו המלא Carats.io Diamond Currency) אותו פיתחו בורסת היהלומים ו-carats.io. 

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

מדובר במטבע דיגיטלי ייחודי שיגובה ברכישות של יהלומים בשוק הישראלי (בדומה לגיבוי בזהב שהתקיים בעבר למטבעות רגילים).

המסחר במטבע הדיגיטלי "קראט" יתבצע על בסיס מדד חדש שיתבסס על פעילות שוק היהלומים ברמת גן. נתוני מדד המסחר ביהלומים יופיע על טיקר שיוצג על לדים ענקיים באולם המסחר בבורסה ליהלומים ברמת גן, ויתפרסם באופן יומיומי בדומה למדדי המסחר השונים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

טקס ההנפקה למטבע והשקת המדד יתקיים ביום שני הבא, ה-5.2, בבורסה ברמת גן, במסגרת כנס היהלומים הבינלאומי השנתי של ענף היהלומים, במעמד שר הכלכלה, אלי כהן, נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, ונציגים בכירים של צמרת ענף היהלומים העולמי.

"הנפקת המטבע הדיגיטלי היא חלק ממהפכה שאנו מחוללים בימים אלה ממש בענף היהלומים, שהופך לענף טכנולוגי המבוסס על חדשנות, יצירתיות ויזמות והופך את ישראל למרכז הטכנולוגי העולמי של הענף", אומר נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, "הנפקת המטבע הדיגיטלי מתבצעת במקביל למהלכים נוספים של המהפכה הטכנולוגית בבורסה, ביניהם פתיחת המרכז לחדשנות בענף היהלומים והחנות הווירטואלית ליהלומים. זהו הפתרון שלנו לתחרות הגוברת ולקשיים בענף".

השקת מטבע CARAT והנפקת מדד המסחר ביהלומים יהיו חלק מכנס היהלומים – האירוע השנתי הבינלאומי של ענף היהלומים שיתקיים מה-5 ל-7 לפברואר בבורסה ברמת גן, בהשתתפות מאות קניינים ואנשי מקצוע מרחבי תבל. במהלך הכנס ייפתחו בבורסה המרכז לחדשנות בענף היהלומים, Diamond Tech, שיאכלס ויתמוך בחברות סטארט-אפ שיפתחו טכנולוגיות לטובת הענףוכן החנות הווירטואלית הראשונה בעולם ליהלומים – פרויקט מיוחד של הבורסה הישראלית ושל רשת עליבבא הסינית –שיכלול כ-150 חנויות B2B (שיווק לעסקים) וירטואליות לממכר יהלומים של חברי הבורסה.

כתיבת תגובה