קרוב למאה מיליון שקל למוסדות חרדיים תקועים באוצר

מחלוקת בין האוצר וועדת הכספים מעכבת את העברתם של 14 מיליארד שקל מעודפי תקציבי משרדי הממשלה בשנה הקודמת, לתקציב השנה הנוכחית. בין הכספים, כמה עשרות מיליוני שקלים למוסדות חרדיים

גפני זועם. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

האוצר מבקש להעביר עודפי תקציב משנת הכספים הקודמת לתקציב השנה הנוכחית. כדי לעשות זאת עליו לקבל את אישורה של ועדת הכספים. בדרך כלל מדובר ברוטינה לפיה מגיש האוצר את הבקשה לאישור וזו מאושרת ברוב המקרים בתוך 21 יום ממועד הגשתה.

אלא, שמחלוקת בין וועדת הכספים והאוצר מעכבת את העברתם של 14 מיליארד שקל מעודפי תקציב שנת 2015. האוצר הגיש בימים האחרונים בקשה לאשר את העברת העודפים בוועדה, אלא שזו אינה ממהרת לעשות זאת בלשון המעטה.

יושב ראש הוועדה, חה"כ משה גפני (יהדות התורה) דורש מזה זמן רב שהאוצר יאמץ את הנוהל החדש שנקבע בוועדה לפיו על המשרד להסביר לצד כל עודף תקציבי כמה עודף נותר בשנה הקודמת וזאת במטרה לוודא שהאוצר לא "מחביא כספים" ומנצל אותם לצרכים אחרים. בנוסף מבקשת הוועדה כי בדיון לאישור הבקשה ישתתפו גם נציגי המשרדים שבתקציבם נוצרו העודפים. האוצר מתנגד.

יתרה מזו, בג"ץ שהוגש בעניין זה הוסר לאחר שהאוצר טען שהנוהל שקבעה הוועדה מייתר אותו. אלא שגפני טוען שהאוצר גם לא הגיב לבג"ץ וביקש לדחות את העתירה באמתלא כי יש נוהל חדש, וגם מתחמק מליישם את הנוהל החדש.

כך או כך, בתגובה לבקשת האוצר, ביקש חה"כ מיקי רוזנטל (העבודה) לקיים דיון בעניין. דהיינו, לא יהיה אישור אוטומאטי כבעבר. הדיון לא יתקיים לפני החג. משמעות הדבר דחיית ביצוע ההעברה במספר שבועות. אגב, בתוך הסכום העצום, מסתתרים כמה עשרות מיליוני שקלים המיועדים למוסדות חרדיים.

כתיבת תגובה