קריפטו: הירידות החדות נעצרו, המטבעות עדיין מדשדשים

ממשל פוטין הודיע על כוונתו לאסור כל פעילות של סחר ותשלום במטבעות קריפטו בתחומו, והמטבעות הגיבו בירידות חדות – עוד יותר משנרשמו בהודעת סין על מלחמתה בכורים | הביטקוין נחתך בכ-48% ביחס לנובמבר וב-18% ביחס לשבוע שעבר | האת'ריום נפגע אף הוא יחד עם יתר המטבעות, אם כי במידה פחותה | ומה חושבים באיחוד האירופי על הכרייה?

מטבעות דיגיטליים | צילום: WorldSpectrum מ- Pixabay

על פי נתוני השוק שמפרסם ביזנעס באופן קבוע מאת TradingView עומד הביטקוין עתה (17:06) על 35,323.0 דולרים‬ ליחידת מטבע. המדובר הוא בירידת ענק בשוויו, כאשר במהלך סופ"ש האחרון הוא אף ירד אל מתחת ל-35,000 דולר.

הקריסה הנוכחית בשוק הקריפטו שהובילה משקיעים לאבד סכומים אסטרונומיים נובעת בעיקר מתגובתו החדה של השוק להודעת רוסיה על כוונתה לאסור כל פעילות קריפטו במדינה. אך הנפילה הנוכחית היא המשך לזו שנרשמה כאשר סין הכריזה מלחמה על כורי הקריפטו בתחומיה, והיחלשות מתמדת של עולם המטבעות הקריפטוגרפיים.

המטבע העיקרי בעולם הקריפטו, הביטקוין, עומד כעת על כ-48% פחות משוויו בנובמבר, אז חצה הביטקוין את רף ה-68 אלף ליחידת מטבע. שווי השוק הכולל של הביטקוין עומד עתה על כ-624 מיליארד דולר, כ-18% פחות מהשבוע שעבר.

האת'ריום חווה אף הוא ירידה בסופ"ש ועתה עומד על כ-2,429 דולר ליחידה – ירידה של כ-24% ביחס לאחת מפסגותיו שנרשמו בנובמבר אשתקד.

לאחרונה נרשמה אופטימיות מה בקרב חובבי ומשקיעי עולם המטבעות הקריפטוגרפיים, כששוויץ ביצעה ניסוי של שלשה ימים בחמישה בנקים מובילים בתחומה, בו הועברו בסימולציות דמי, מיליוני פרנקים בין הבנקים, במטבעות קריפטו. אך אין בכך כדי ללמוד דבר על כוונותיה של שוויץ, משום שמרבית המדינות המפותחות דנו לאחרונה באפשרויות של החלת מטבעות דיגיטליים או הילך דומה.

כמו כן, פורסם לאחרונה כי האיחוד האירופי כבר מתבקש על ידי מדינות מובילות בו לאסור מכל וכל כריית ביטקוין בשל כמות החשמל הרבה שזו דורשת.

כתיבת תגובה