רב-בריח וגב-ים עוברות לשלב ב' בקריית התעשייה באשקלון

בהשקעה כוללת של כ-620 מיליון ש': רב-בריח וגב-ים מוציאות לדרך שיתוף פעולה נוסף | מתקשרות בהסכם עקרונות להקמת שלב ב' של 'קריית רב בריח – גב-ים' באשקלון, בהיקף מוערך של כ-400 מיליון ₪ | הצדדים יקימו חברה משותפת לביצוע שלב ב' של המפעל החדש של רב בריח, בשטח כולל של 38 דונם | לאחר השלמת שלב ב', יכלול הפרויקט כולו כ-93 דונם באזור התעשיה אשקלון | הפרויקט כולו יושכר לרב בריח, בתמורה לדמי שכירות המוערכים בסך של כ-700 מיליון ש"ח (חלק גב-ים) לכלל תקופת השכירות (כ-25 שנה)

מפעל רב בריח באשקלון | הדמיה: evolve media ודורון הוק

רב-בריח וגב-ים מוציאות לדרך שיתוף פעולה נוסף: מתקשרות בהסכם עקרונות להקמת שלב ב' של 'קריית רב בריח – גב-ים' באשקלון, בהיקף מוערך של כ-400 מיליון ₪. הצדדים יקימו חברה משותפת לביצוע שלב ב' של המפעל החדש של רב בריח, בשטח כולל של 38 דונם מתוכם 55 אלף מ"ר בנוי, אשר עתיד לכלול, בין היתר, 4 קומות של תעשייה מתקדמת וחדשנית ו-2,000 מ"ר אשר ישמשו כמטה הנהלת החברה.

עם השלמת שלב ב', יכלול הפרויקט כולו – קריית רב בריח – גב-ים (שלב א'+ב') מפעלים בשטח כולל של כ-96 אלף מ"ר, על גבי חטיבת קרקע בשטח כולל של כ-93 דונם באזור התעשיה אשקלון, בהשקעה כוללת בסך של כ-620 מיליון ש"ח (חלק גב-ים כ- 470 מיליון ש"ח).

הפרויקט כולו יושכר לרב בריח, בתמורה לדמי שכירות המוערכים בסך של כ-700 מיליון ש"ח (חלק גב-ים) לכלל תקופת השכירות (כ-25 שנה).

עם סיום ההקמה, תהפוך 'קריית רב-בריח – גב-ים' לאחד ממתחמי הייצור הגדולים והמתקדמים בעולם בתחום עיסוקה. מפעלי רב בריח החדשים יצוידו בטכנולוגיות יצור מתקדמות, אשר יאפשרו אוטומציה של מהלכי הייצור ויגדילו באופן ניכר את הפריון, הרווחיות לצד האיכות וכושר הייצור. המפעל החדש יענה לביקוש ההולך וגדל בתחום מוצרי תעשיית הבנייה בישראל, לצד הגדלת הייצוא בעיקר של דלתות הפלדה ליבשות אמריקה, אפריקה ואוסטרליה בעיקר.

אתמול דיווחו החברות כי חתמו על הסכם עקרונות, על-פיו הקצתה רב בריח לגב-ים 70% מהון המניות בחברת רב בריח נדל"ן בע"מ. החברה המשותפת תפעל מול רמ"י להקצאת קרקע בשטח של כ-38 דונם, סמוך למקרקעי שלב א', לצורך הקמת מפעל נוסף לרב-בריח, ותפעל לתכנון, רישוי והקמה של מפעל בשטח כולל של כ-55 אלף מ"ר אשר יושכר, עם השלמתו, לרב- בריח, לתקופה של כ-25 שנים, בתמורה לדמי שכירות המשקפים תשואה בשיעור של כ- 6% על ההשקעה.

מימון הקמת שלב ב' של המפעל יעשה עד לאכלוסו ע"י גב ים ולאחר האכלוס כל אחת מהחברות תישא בעלויות מימון ההקמה לפי חלקה בחברה המשותפת.

כזכור, במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021, התקשרו הצדדים בעסקה משותפת להקמת קריית רב בריח – גב-ים (שלב א'), בשטח כולל של כ-41 אלף מ"ר, על גבי חטיבת קרקע של רב בריח בשטח של כ-55 דונם באזור התעשיה אשקלון. שלב א' של קריית רב בריח – גב-ים כולל מפעל חדש בשטח של 41,000 מ"ר בנוי על 55 דונם, אשר עתיד להיפתח בתחילת שנת 2023 ויאכלס את מפעל דלתות הפלדה והשערים של הקבוצה. רב בריח תשכור את הנכס לתקופה של כ-25 שנה. עם השלמת הקמתו של המפעל יהיה חלקה של גב-ים בנכס – 70% וחלקה של רב בריח – 30%.

הצדדים צפויים לחתום על הסכם מפורט בתוך 60 יום ממועד השלמת הקצאת הקרקע המיועדת להקמת שלב ב' של המפעל.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר: "גב-ים הציבה לעצמה כיעד את הרחבת פעילותה בתחום המרכזים הלוגיסטיים והתעשיה, וממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום זה, באמצעות ניצול עתודות קרקע היסטוריות קיימות המיועדות ללוגיסטיקה והצפת ערך של אזורי תעשייה ולוגיסטיקה קיימים. כן פועלת החברה לאיתור עתודות קרקע המיועדות ללוגיסטיקה ומרלוג"ים קיימים ורכישתם, על מנת להגדיל את היקף נכסיה בתחום, ולאפשר לה להוות תחרות ראויה על הביקושים הקיימים. תחום זה מהווה מנוע צמיחה נוסף ויציב ומסומן כאחד המוקדים העתידיים. הביקושים לשטחי אחסנה, לוגיסטיקה ותעשיה נמשכים בעוצמה. הרחבת ההתקשרות עם רב בריח, עם הסכם העקרונות שנחתם היום, מהווה צעד נוסף ומשמעותי של החברה בהשגת היעד האמור.

לגב-ים נכסים בהיקף של למעלה ממיליון מ"ר, מתוכם, היקף הנכסים המיועדים ללוגיסטיקה ותעשיה הינו כ-250 אלף מ"ר, כאשר בין המתחמים הבולטים נמצא פארק גב-ים מודיעין, פארק גב-ים ממן בלוד, פארק גב-ים קיסריה ואזורי התעשיה בחולון, יבנה, באר יעקב, מפרץ חיפה, טירת הכרמל, רחובות ואחרים.

קריית רב-בריח – גב-ים צפויה להניב לגב-ים, עם השלמתה ואכלוסה על-ידי רב בריח, הכנסות שנתיות הנאמדות בסך של כ-28 מיליון ש"ח".

 

עידן זו-ארץ, מנכ"ל קבוצת רב-בריח: "רב בריח סיימה את שנת 2021 עם הכנסות שיא שחצו את רף חצי מיליארד השקלים לראשונה בהיסטוריית החברה, צמיחה שנתית של כ- 38%, מתוכם צמיחה אורגנית של 17%.

הוצאה לדרך של שלב ב' של המפעל החדש הוא פועל יוצא של מימוש אסטרטגיית הצמיחה ארוכת-הטווח של הקבוצה ותאפשר לנו המשך הגדלת הפריון והרווחיות, יצירת גמישות תפעולית, הגדלת כושר הייצור והגדלת פעילות הייצוא. בנוסף, שטחי המפעל הנוספים, מאפשרים לנו בחינה וקליטה של תחומים חדשים שאליהם מכוונת הקבוצה להתרחב בשנים הקרובות.

רב בריח משקיעה כ50% מתמורת הנפקתה מחודש אוגוסט 2021 במפעל החדש (שלב א') בקווי ייצור מתקדמים המנוהלים באמצעות מערכות מידע הנמצאות בחזית הטכנולוגיה. החברה מעריכה שכניסתה למפעל החדש בתחילת שנת 2023 (שלב א') יוביל להתייעלות משמעותית בכושר הייצור ולהגדלת רווחיות החברה".

כתיבת תגובה