רגל לחרדיות? משרד החינוך: מטפלות באומנות בעלות תואר בלבד

ח"כ מקלב: "מגביל עובדים בתחום אשר סיימו לימודי תעודה". משרד החינוך בתגובה: "תכניות התעודה בארץ שודרגו בהתאם למתווה המל"ג" 

שר החינוך, נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל | פלאש 90

משרד החינוך מגביל את העסקת מטפלות באומנות רק למטפלות אקדמיות כך שמטפלות בוגרות לימודי תעודות מעתה והלאה לא יוכלו להיות מועסקים על ידי משרד החינוך.

ח"כ אורי מקלב פנה לשר החינוך נפתלי בנט והגיש שאילתא בנושא, ושר החינוך הסביר, כי מדיניות המשרד נקבעה על פי מתווה המל"ג אשר שדרג את כלל לימודי התעודה בארץ.

בדבריו פנה ח"כ אורי מקלב לשר החינוך נפתלי בנט וכתב: "משרדך מעסיק מטפלות באומנות בהתאם למחוון העסקה המסתמך על חוזרי מנכ"ל של משרד הבריאות. בשנת 2016 הוסף קריטריון מגביל להסכם זאת למרות שלא יצא חוזר מנכ"ל חדש או הוראה חדשה ממשרד הבריאות, התוספת מגבילה את קבלת העובדים בתחום רק לאלו שסיימו לימודי תעודה עד לסוף 08/2018", ציין מקלב ותמה: "מדוע שונו הוראות המחוון ומה יעשה לשינוי המגבלה הקיימת כיום?"

שר החינוך נפתלי בנט השיב לח"כ מקלב, כי הנהלים מופעים גם בחוזרי מנכ"ל משרד הבריאות הגם שלא יצא חוזר מנכ"ל יעודי לכך, מקצוע הטיפול באמצעות אמנויות הינו מקצוע אשר בשנים האחרונות עבר תהליך אקדמיזציה. לפיכך, כיום, מרבית תכניות התעודה בארץ שודרגו, וזאת בהתאם למתווה הכשרה שהוגדר על ידי המועצה להשכלה גבוהה ומופיע גם בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות כתב בנט. ואף ציין כי מסמך מתווה ההכשרה של המועצה להשכלה גבוהה לתכניות ייעודיות בטיפול באמצעות אמנויות למטפלים בפועל, נושא הכותרת: "תכנית ייעודית בטיפול באמצעות אמנויות למטפלים בפועל – הבהרת החלטת המועצה להשכלה גבוהה", נשלח מהמל"ג לראשי המוסדות להשכלה גבוהה.

לדברי שר החינוך, "הקריטריון המוזכר מובא במתווה: "המוסדות לא יקבלו לתכניות הייעודיות סטודנטים שסיימו את לימודי התעודה בטיפול באמנויות". כידוע, הרגולציה של משרד החינוך הינה לגבי מטפלים המועסקים במערכת החינוך כולה, וזאת בהתאם לחוק חינוך מיוחד, המאפשר לנו לקבוע כללים ביחס לכל מוסדות החינוך המיוחד. משרד החינוך ומשרד הבריאות הגדירו במשותף את התנאים הנדרשים מאלה המבקשים לעבוד כמטפלים באמצעות אמנויות בתחום החינוך המיוחד, באמצעות מחוון אחיד שנבנה, וזאת, בהסתמך על המתווה הנ"ל. כאמור, מתווה המל"ג לגבי התכניות הייעודיות פורסם כבר לפני מספר שנים וכלל המוסדות להשכלה גבוהה מחוייבים לפעול על פי החלטת המל"ג", דברי השר בנט.

כתיבת תגובה