רגע אחרי מינוי החשכ"ל: מלגות 'טלדור' יופשרו?

מלגות 'טלדור' המשמשות עוגן לסטודנטים רבים מאוד, הוקפאו ועובדי המטה הוצאו לחופשה • בירור שערך ח"כ מיכאל מלכיאלי גילה, כי חוסר 'קל' בחתימת החשכ"ל היא שגרמה להקפאתם של 250 מיליוני השקלים שמיועדים לסטודנטים מכל המגזרים

מלגות לסטודנטים | צילום: שאטרסטוק

סערת מלגות 'טלדור' מסרבת לעזוב את הזירה. בשנים עברו חלו שיבושים רבים, נמצאו פערים בין הקריטריונים לבין מתן המלגות בפועל – ואף בוצעו תיקונים לאחר ש'ביזנעס' חשף חלק מהעובדות. מי שאוזנו כרויה וקשובה לנושא הוא ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, שמאז 2018 עינו פקוחה על מלגתם הקיומית של סטודנטים רבים, מכלל המגזרים.

עתה נודע לו כי מטה התפעול של מלגת טלדור, השכון באשקלון, חדל מלפעול ועובדיו שולחו הביתה לחופשה. בירור מעמיק יותר גילה לו כי 250 מיליוני שקלים אושרו גם אושרו לתועלת הסטודנטים, שגם כך מתקשים למצוא לעצמם הכנסות נוספות שיממנו להם את הלימודים בשל הקורונה והסגרים ההולכים ותוכפים, אלא שחתימה אחת חסרה – היא שמעכבת את כלל המלגות, לעשרות אלפי סטודנטים.

מצוייד במידע שבידו פנה ח"כ מלכיאלי לשר האוצר, ח"כ ישראל כ"ץ וחשף בפניו את עובדת הקפאת פרויקט מלגת 'טלדור' שעל ידי משרד החינוך. "מלגת 'טלדור' שעל ידי משרד החינוך, הינה המלגה המשמעותית ביותר לסטודנטים מטעם המדינה, ועומדת השנה ע"ס כ – 250 מיליון ש"ח", כתב מלכיאלי.

"הפרויקט עבר את כל האישורים הנדרשים, מכלל המשרדים, וב"ה אף החל ההליך מול הסטודנטים לקבלת המלגה, וזאת תוך מטרה להקדים את מועד קבלת המלגות לסטודנטים עקב המשבר הכלכלי – בריאותי.
כעת, הוקפא הפרויקט באופן מידי, ועובדיו (המתגוררים רובם ככולם בעיר אשקלון) הוצאו לחופשה, כך גם מבשר המענה הטלפוני. מבירור שערכתי עולה, כי הפרויקט הוקפא עקב כך שהחשב הכללי במשרדך לא חתם על ההתקשרות עם הגוף המפעיל, הא ותו לא.

 

ח"כ מיכאל מלכיאלי | צילום: שלומי כהן

"הנני פונה אליך בדחיפות, אנא הורה על סיום הסאגה, ותן סיוע וודאות למאות אלפי הסטודנטים אשר בימים אלו החלו את שנתם האקדמית החדשה. בטוחני, כי פעילותך הרבה למען הציבור הרחב בכלל וציבור הסטודנטים בפרט יבואו לידי ביטוי אף בנושא חשוב זה", חותם מלכיאלי את פנייתו.

האם מינוי החשכ"ל החדש, יהלי רוטנברג, מבשר גם פתרון מהיר לסטודנטים הממתינים? ימים יגידו אם טעות מכוונת הייתה כאן או שגגה.

כתיבת תגובה