רוב הישראלים דורשים אג'נדה לטיפול בפקק

לא ייאמן, אבל 56% מהישראלים רואים בפקקים 'נושא קריטי' בסדר היום הישראלי • כך זה כשכ-70% מהישראלים מבלים בפקקים ארוכים לפחות פעם בשבוע וכמחצית מהם עמדו לפחות חצי שעה בפקק

פקקי תנועה על סדר היום | צילום: פלאש90

לא מוטרדים מהבחירות: חברת Waze חושפת נתונים חדשים ממחקר מקיף ועדכני למרץ 2019 על מצוקת הפקקים בישראל ויחס האוכלוסיה אליהם.

לפי סקר שביצעה החברה עם מדגם של מעל ל-1,000 איש ברחבי הארץ, כ-70% מהישראלים ענו כי הם עומדים בפקקים ארוכים לפחות פעם בשבוע, כמחציתם עומדים בפקקים של חצי שעה לפחות ברוב השבוע.

בהתאם לכך, 56% מהנשאלים העידו כי הפקקים הם אחד מבין שלושת הנושאים החשובים ביותר בסדר היום הישראלי, יחד עם מחירי הדיור ומצב הרפואה הציבורית. לשיטתם, הנושא הזה חשוב יותר לציבור מהיחסים בין יהודים ללא יהודים ומיחסי דת-מדינה.

לדברי חברת Waze, על פי המחקר, רוב מוחלט של 83% הישראלים מאמין כי בידי הממשלה ומשרד התחבורה הכלים שיוכלו להקל על הפקקים: בדומה לדעה הרווחת בקרב גורמי המקצוע בתחום, גם הציבור הישראלי מבין שתחבורה ציבורית היא המענה הראשון למצוקה (71%), לפני סלילת כבישים ושיפורים לתשתית (60%).

פתרון פופולרי נוסף לצמצום הפקקים בעיני הישראלים הוא עידוד של נסיעה שיתופית – קארפול. בניגוד לפתרונות הראשונים שיחלפו שנים ארוכות עד שנרגיש את ההשפעה שלהם על הכביש, אחד מכל ארבעה ישראלים מאמינים כי קארפול יתרום משמעותית להקלה על המציאות בכבישים, יותר מפתרונות כלכליים אחרים דוגמת אגרות ומסים.

כמחצית מהישראלים מוכנים להתנסות בנסיעה שיתופית כדי להילחם בפקקים, ו-88% העידו כי תמריצים שונים יעודדו אותם לנסוע יחד לעבודה – מתגמול בכסף או בזמן ועד נתיבי קארפול והקצאת מקומות חניה ייעודיים לנוסעים יחד.

מעבר לשלושת הפתרונות המובילים לפקקים, 32% מהישראלים מאמין כי גם לנהגים יש כוח להשפיע על המצב בכביש, ורבים מוכנים אף לקחת חלק בכך: כשליש היו מוכנים לשנות את שגרת הבוקר שלהם ולצאת לעבודה בשעות אחרות; שליש נוסף היו מוכנים לשלם מכיסם כדי להפחית את מספר המכוניות על הכביש; ו- 27% מהם היו אף מוכנים לוותר על הרכב הפרטי ובלבד שהתנועה בכביש תשתחרר מעט.

כתיבת תגובה