רכבת הכזב? הרכבת 'הישירה והמהירה' למירון זוחלת תוך עצירות

לרווחת אלו שעולים למירון בל"ג בעומר, החליטו השנה במשרד התחבורה וברכבת ישראל להפעיל רכבת ישירה לכרמיאל הסמוכה למירון, תוך כדי שהם מבטיחים כי מדובר בנסיעה ישירה • המציאות? במקום שעה וארבעים דקות, זמן הנסיעה עמד על כשעתיים וחצי • הנוסעים מרגישים מרומים: "זה הזכיר יותר את הרכבת הקלה על תלאותיה מאשר רכבת נורמלית" • ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה

רכבת ישראל | צילום: שאטרסטוק

כפי שפורסם ב'ביזנעס', השנה בל"ג בעומר מפעילה רכבת ישראל לראשונה קו ישיר מתחנת בני ברק לכרמיאל הסמוכה למירון, לרווחת העולים לציון. מדובר בשירות הרכבות שמופעל על ידי רכבת ישראל מבני ברק לכרמיאל בנסיעה ישירה ללא תחנות, ובתדירות מוגברת של כל שעה, כשמכרמיאל אמורים הנוסעים להגיע בשאטלים למירון.

יצויין, שלא מדובר בפרוייקט וולונטרי של רכבת ישראל, אלא בנסיעה מיוחדת שעלותה גבוהה בהרבה מנסיעה רגילה. בעוד שבנסיעה רגילה המחיר הוא 45 ש"ח לכרטיס, בנסיעה זו המחיר מזנק ב-33% ל-60 ש"ח. אם כי יש לציין, שהמחיר הגבוה לא נובע רק מכך שזו נסיעה מיוחדת, אלא גם בגלל שכרטיס החופשי-יומי בקו זה נתן לשימוש לאורך כל ההילולא, למרות היממות שמתחלפות בינתיים.

כעת מתברר, כי למרות ההבטחות כי הנסיעה ברכבת לכרמיאל לא תארך יותר ממאה דקות, נוסעים שכבר נסעו בקו הרכבת מספרים ל'ביזנעס' על נסיעה איטית במיוחד שארכה כשעתיים וחצי במקום שעה וארבעים כמובטח. כך שמלבד המחיר היותר גבוה מהמחיר בשאר ימות השנה, הנסיעה גם ארכה זמן ארוך בהרבה מהמתוכנן. וגם ההבטחה העיקרית לא קוימה: הרכבת לא נסעה בנסיעה ישירה, אלא עצרה בתחנות רבות, גם כאלו שכלל לא עלו בהם נוסעים.

יוסי, אחד הנוסעים שהיו על הרכבת המדוברת, מגולל ל'ביזנעס' את השתלשלות הדברים:

"הכל התחיל מזה שאתמול הבת שלי עמדה במשך שעה וחצי בבני ברק בשמש הקופחת, על מנת להטעין את כרטיסי הרב-קו בנסיעת הרכבת המיוחלת. למה אי אפשר היה לרכוש כרטיסים באינטרנט? לא יודע".

"אני מבין שמחיר הכרטיס עולה יותר מכרטיס רגיל, וזה בגלל שבכל זאת מדובר בנסיעה שאמורה להיות נסיעה ישירה שיוצאת מתחנת הרכבת בבני ברק, ולא נסיעה מרובת עצירות שיוצאת מתחנת סבידור-מרכז בתל אביב", אומר לנו יוסי, ומוסיף: "אז זה אולי סביר לשלם 60 ש"ח על כרטיס במקום 45 שקלים, אבל בשורה התחתונה היו עצירות רבות במהלך הנסיעה ברכבת. היו תחנות רבות שבהן הרכבת עצרה זאת למרות שבעצירות לא עלו נוסעים. זו הייתה נסיעה שיותר מזכירה את הרכבת הקלה מאשר נסיעה ברכבת נורמלית". אומר יוסי.

בנוסף אומר יוסי: "הנסיעה לקחה לנו שעתיים וחצי בערך, וזה בעוד שהנסיעה הרגילה לא אמורה להימשך יותר משעה וארבעים דקות. ובכלל, איזו משמעות יש לכך שמדובר בנסיעה ישירה – אם בסופו של דבר הרכבת עוצרת בכל תחנה?! נכון שלא עלו אנשים בכל התחנות, אבל בסופו של דבר מדובר בעצירה".

לדברי יוסי, האנשים שנסעו איתו ברכבת כועסים מאוד על הזמן שנגזל מהם: "כולם פה מרגישים שעשו עליהם סיבוב, הרכבת פשוט זחלה מאוד, כאשר הודיעו לנו ברכבת שהנסיעה תארך שעתיים וחצי כולם לא הבינו למה זה קורה".

"כעת", מעדכן אותנו יוסי, "אנו נמצאים בעלייה לשאטלים שאמורים להביא אותנו למירון, מדובר בכחצי שעה נסיעה עד שנגיע לתחתית ההר. יש פה מאות אנשים שמרגישים מרומים, חלקם התייעצו עם עורכי דין בנוגע להגשת תביעה ייצוגית נגד כל הגורמים שאחראים למחדל הזה. ייתכן מאוד שברכבת ישראל ידעו מראש שהנסיעה תארך יותר משעה וארבעים דקות, אבל זה לא הפריע להם להציג לציבור מיצג שווא". הוא אומר בכאב.

פנינו לגורם במשרד התחבורה על מנת לקבל תגובה מסודרת, אך זו לא נמסרה לנו, לכשתתקבל נפרסמה.

7 תגובות ל: "רכבת הכזב? הרכבת 'הישירה והמהירה' למירון זוחלת תוך עצירות"

  1. אני בדקתי לפני שהזמנתי כרטיס לרכבת באתר רכבת ישראל ושם ראית מפורש שהרכבת הישרה מבני ברק לכרמיאל הינה יותר ארוכה במשך הזמן וכן שיש לה תחנות ולכן ראיתי שעדיף ליסוע מתל אביב ברכבת ישירה שזה יותר תחנות ויותר מהר כך שרכבת ישראל לא יכולה להגיד שהיה טעות או משהו כי זה היה מתוכנן מראש כך רק שהם לא הודיעהו את זה לציבור הרחב.

  2. שטויות והבלים סתם מקטרים.

  3. חרדים שנדפקים על ידיד המדינה?

  4. הנוסעים מקטרים והקטרים נוסעים

  5. המסילות מתרחבות בחום

  6. הכתבה ממש לא משקפת את המציאות אני נסעתי ברכבת מסבידור בעשרה ל4 ותוך שעה ושלושים וחמש דקות היינו בכרמיאל . חיכו לנו אטובסים והגענו תוך חצי שעה ! אלו עובדות בשטח שכאלף איש היו ונהנו . מחיר הנסיעה היה 40 שקלים משולב עם אוטובוסים למשך כל היום והיה ממש נפלא . אנני מן המגיבים הסיבה שהגבתי היא אך ורק משום הכרת הטוב ! ! !

  7. רוב הרכבת הישירות אכן זמן הנסיעה הייתה שעה וארבעים דקות, אבל ברכבת הישירה הייתה בעיה של קיבלות מסילות, יש 2 מסילות בין תל אביב לחיפה, ובשעה 5 המסילות עמוסות שאי אפשר להכניס עוד רכבת מטעמי בטיחות, ולכן הרכבת הישירה של השעה הזאת בצהרים, לקח שעתיים וחצי כי הוא היה צריך לחכות מדי פעם שרכבת עם קו שנוסע יום יום יפנה את המסילה.
    אכן יש תוכניות ברכבת לבנות עוד מסילות בין תל אביב וחיפה אלא שכל דבר לוקח זמן

כתיבת תגובה