רמ"י ורשות הטבע והגנים תובעות פינוי 70 דונם בחוף פלמחים

חברות יזמיות וקבלניות היו אמורות להקים כפר נופש על פני שטח בן 70 דונם בפלמחים • אבל הן לא עשו זאת, והממשלה החליטה להקים במקום גן לאומי • אלא שבינתיים, החברות אמנם לא עמדו ביעד המקורי, אבל בכל זאת הציבו שער למנוע גישה חופשית של הציבור לחוף, שאותו השמישו

חוף פלמחים | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

רשות מקרקעי ישראל ורשות הטבע והגנים, באמצעות עו"ד אילת גופמן וסאלי געסוס מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון, תביעה, כנגד היזמים אשר זכו במכרז להקמת כפר נופש בפלמחים, לפינוי ממקרקעין בשטח של כ-70 דונם המהווים חלק מרצועת חוף פלמחים.

הנתבעות הינן שתי חברות יזמיות, אשר בהתאם לייעוד המקרקעין, שהיה בתוקף באותו המועד, זכו במכרז לצורך הקמת כפר נופש בפלמחים. לאור אי עמידה של הנתבעות בהסכם הפיתוח והחלטת ממשלה אשר קראה לבחון מחדש את ייעוד המקרקעין, לא הוארך הסכם הפיתוח עם הנתבעות ובסופו של דבר בשנת 2017 אושרה לתוקף תכנית חדשה ששינתה את ייעוד המקרקעין לייעוד גן לאומי. בהתאם להחלטה פועלת רשות מקרקעי ישראל להקצאת המקרקעין לרשות הטבע והגנים על מנת שתקים גן לאומי לרווחת הציבור.

מהתביעה עולה כי ממועד פקיעת זכויות הנתבעות במקרקעין, התנהלו מגעים בין הצדדים בנוגע לדרישות כספיות של הנתבעות ובניסיון להגיע להסכמות כוללות. מגעים אלו לא צלחו ולא הושג הסדר בעניין זה. לאחרונה התברר כי לפני כשנה הנתבעות השמישו שער והציבו שומר באופן שמונע גישה חופשית של הציבור לחוף. לפיכך, ולאחר שניסיונות להגיע להסכמות כוללות עם היזמים לא צלחו, הוגשה תביעת הפינוי לצורך החזרת המקרקעין לידי רשות מקרקעי ישראל.

מדינת ישראל רואה חשיבות מיוחדת בשמירה על מקרקעי הציבור. השמירה על חופי הים כמשאב פתוח לכלל הציבור הינה אחת מהמטרות המרכזיות של "פורום החופים" בפרקליטות המדינה.

כתיבת תגובה