רפורמת משרד החינוך הובילה לסכסוך עבודה בשלטון המקומי

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בשלטון המקומי בשל הגדלת היקף עבודתן של מזכירות בתיה"ס ללא תוספת שכר | הרקע לסכסוך: רפורמה של משרד החינוך להעברת ניהול תקציב בתי הספר – לבתי הספר עצמם | המהלך צפוי לשנות את היקף תפקידן ואת תחומי אחריותן של מזכירות בתי הספר, וזאת ללא תגבור כוח אדם או תוספת שכר

גיל בר טל, יו"ר הסתדרות המעו''ף | צילום: דוברות ההסתדרות

הסתדרות המעו"ף הכריזה היום על סכסוך עבודה במרכז השלטון המקומי, בשלוש הערים הגדולות ובמרכז המועצות האזוריות. זאת, בשל פגיעה צפויה בתנאי התעסוקה של מזכירות בתי הספר, אשר הינן עובדות הרשויות המקומיות ומיוצגות ע"י ההסתדרות. הסכסוך רלוונטי לכ-100 אלף עובדות ועובדים ומאפשר להסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים בתוך 14 יום.

הרקע לסכסוך: רפורמה שמקדם משרד החינוך להעברת ניהול תקציב בתי הספר שבאחריות המשרד – לבתי הספר עצמם. המהלך צפוי לשנות את היקף תפקידן ואת תחומי אחריותן של מזכירות בתי הספר. כיום, המזכירות אמונות על ההיבטים האדמיניסטרטיביים בבתי הספר, משמשות כמענה עזרה ראשונה במקום אחיות בתי הספר, ונותנות מענה להורים, לתלמידים, למורות ולמורים ולמנהלות ולמנהלים בבתי הספר. כעת מבקשים להטיל עליהן גם את הניהול הכספי, ללא תגבור כוח אדם או תוספת שכר.

סוגיה נוספת: עובדות ועובדים שנזקקים לתרומת ימי מחלה בגין מחלה קשה, לא זוכים להסדר ימי המחלה החדש שאושר על ידי נציבות שירות המדינה, והוחל לפני חודשיים על כל עובדי המדינה. מרכז השלטון המקומי מתנגד להסדר זה, ללא סיבה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, מסר: "נעמוד על משמר זכויות העובדות והעובדים. אין סיבה להפלות בין עובדי המדינה ועובדי הרשויות בהסדר ימי המחלה. לעניין המזכירות: כל שנה הולכים וגוברים עומסי העבודה, המטלות והאחריות.

 

"מלבד שלל משימותיהן, כעת הן יהיו מנהלות התקציב ואחריות על כל מערך הכספים והניהול הכלכלי כיחידות עצמאיות. אנו עומדים על כך שהן יזכו לתוספת כוח אדם ושכר".

כתיבת תגובה