שבעה מושבים, דור רביעי, רק תבחרו מנוע || קיה סורנטו

מנוע פלאג אין משולב או מנוע דיזל משודרג? רמת גימור 'רגילה' או יוקרתית? | עם עיצוב מרהיב, אבזור עשיר ועיצוב שלא מותיר זכר לדגם הקודם – חובבי שבעה מושבים עם נוחות מקסימלית מוזמנים לנסיעת-סקירה בקיה סורנטו

קיה סורנטו | צילומים: יצרן ויחיאל גרין

הבשורה ראשונה היא שלנו ציבור הצרכנים: משבר האספקה של עולם רכב אוטוטו מאחורינו, וההערכה היא שבמהלך השנה הקרובה נצטרך להמתין פחות לרכב חדש. כתוצאה מכך, אנו מתחילים לראות ימי מכירות לרכב והפחתה במחירים, בתקווה.

הבשורה השניה היא של קיה, שלמרות המשבר והירידה במכירות היא קוטפת השנה את המקום השני במכירות, מיד אחרי יונדאי. למרות שאין לה כרגע רכב חשמלי דומיננטי.

הרכב היקר ביותר של קיה הוא הסורנטו שלמרות מחיר לא נמוך מכר השנה 2,437 יחידות (!) יצאנו לבדוק.

שורת סיכום תחילה: אחת המכוניות הכי מהנות שנהגתי בהם בשנה האחרונה. ודווקא בדגם הבסיסי יותר (הכל יחסי כמובן) נהניתי יותר.

מה בחנו: קיה סורנטו, דור רביעי, שבעה מושבים, דור חדש לחלוטין, נראה יוקרתי יותר ואינו מזכיר במאומה את הדגם הקודם.

מלפנים הוא קיבל את אף הנמר המזוהה עם מגוון דגמי קיה, יחד עם תאורת לד מודרנית המחולקת ל-4 יחידות עם חתימת לד. יש בליטת כרום בחלון השלישי ותאורה ייחודית בחלק האחורי, שלא תטעו לחשוב שמדובר ברכב אחר…

עיצוב הפנים מדהים אפילו ברמת האיבזור "אורבן": מושבי בד בהירים בגרסה הבסיסית, מושבי עור בגרסה היקרה, המושבים מאד נוחים ובגרסה היקרה הם מתכווננים חשמלית. לוח המחוונים דיגיטלי.

המסך המרכזי דובר עברית, מאונך ומזכיר את המסך בג'נסיס. הוא מתפצל ל-3 חלקים, וזה פשוט מרהיב. רשימת האבזור ארוכה מאד בכל גרסה שתבחרו. מצאה חן בעיני מצלמת 360, בלם יד חשמלי והפריעה לי התאורה האישית שאיננה מסוג לד.

כרגיל בקיה, הנדסת האנוש, תפעול הרכב על בקרותיו השונות, קל מאד להבנה, תוך מספר דקות, גם ללא הדרכה מנציג כלשהו. גם החידוש בפתחי המיזוג המפוצלים, מרענן וחדשני.

שורה שניה: מרווחת מאד עם פתחי מיזוג וחלון גג בגרסאות היקרות.

הכניסה לשורה השלישית באמצעות מתג שמקל מאד את הסטת המושב קדימה וכניסה נוחה תתאים לנערים שיזכו כמובן לפתחי מיזוג משלהם ולבקרה נפרדת, כפיים.

תא המטען לא גדול כמקובל בסגמנט. בגרסא הבכירה הוא חשמלי.

אבזור בטיחותי: אחד הרכבים המאובזרים ביותר בקטגוריה. כן, גם בגרסה הבסיסית הוא מקבל ציון 8. אפילו ברכבי יוקרה לא בטוח שתמצאו ציון כ"כ גבוה.

שני מנועים

עכשיו, בואו נדבר על המנוע. או בעצם, על המנועים. כי יש מבחר גדול. את המנוע הוותיק, בנזין 2.4, לא בחנתי והוא גם לא השתנה מהותית. גם מנוע הדיזל לא השתנה מהדגם הקודם, הוא בשרני וחזק מצד אחד ומתגמל בצריכת הדלק מצד שני. אם רגלכם עדינה, תוכלו לקבל בשיוט רגוע גם 15 ק"מ לליטר.

המנועים החדשים שנוספו: 1.6 טורבו היברידי, בפסגה נמצא הסורנטו, היקר ביותר. יש לו מנוע 1.6 טורבו, הוא היבריד וגם פלאג אין, דהיינו חשמלי אמיתי עד 50 ק"מ מוצהרים.

מה דעתי על השילוב הזה? לא התחברתי. כי … ללא חשמל, מנוע הטורבו לא שש להזיז את הרכב הלא קטן זה, וגם כששני המנועים עבדו ביחד לא חשתי משהו עוצמתי במיוחד. תוך כדי ניסיונות, סיימתי די מהר את מיץ החשמל ונותרתי עם מנוע שאולי הוא חזק בספורטז', אבל בסורונטו – לא מספיק. כל המאמץ הזה לא הניב איזו שהיא תוצאה של צריכת דלק נמוכה במיוחד, אז חזרתי למנוע הדיזל שאותו אהבתי יותר.

מצד שני, רק בגרסה הזו יש הנעה כפולה. הרכב יותר גבוה למי שאוהב וכמובן שניתן לרדת איתו מהכביש לנסיעת שבילים ובשטח קל.

הסיכום, כמו בפתיח: רכב מהנה מאוד, עשיר מאד בכל גרסה, לכם נשאר רק לבחור איזו מהם הכי מתאימה לכם.

מחיר לגירסת האורבן: 238,900 ₪

מחיר לגירסת הפלג-אין פרימיום: 317,900 ₪

7 תגובות ל: "שבעה מושבים, דור רביעי, רק תבחרו מנוע || קיה סורנטו"

  1. מישהו יודע מה כושר הסחיבה שלו בגרסה ההיברידית ביחס לפריוס פלוס, ולמעלה בקודש…. ההילנדר וסיינה?
    ומה הירידת ערך שלו ביחס לאלו?

  2. קשה לדעת, צריך לעשות מבחן השוואתי

    שניהם סוחבים מצוין רק שבטיוטה יש גיר רציף, מה שמייצר המון רעש

    התשובה רלוונטית גם להיילנדר והסיינה

    אגב שים לב שפריוס פלוס כבר לא נמכרת כחדשה יותר

    ירידת ערך, אצל כל הרכבים שציינת שמירת הערך מצוינת

  3. קיה שכחו שבלב כל אןטו יש מנוע , כל הרכבים שלהם נועדו למי שמתעניין בצורה ומחיר אבל לא אוהב ומבין במכוניות , לכולן ביצועים נחותים מינוס

  4. תודה!

  5. צביקה פאר כנראה לא נהגת בקיה סורנטו היברידי 230כ"ס אחרי שתנהג ברכב תחזור בך .

  6. לאילן- עורך המבחן דווקא נהג…. כדאי שתקרא את הכתבה , עם המבול הסיני שכולל רכבים חזקים ומעניינים ויגביר את התחרות – כדאי להמתין

  7. לי יש קיה סורנטו 2022 הדגם המפואר ביותר פלאג אין הייבריד ואני רוצה לומר לכולכם שאין על האוטו הזה הוא פשוט מטורף בביצועים שלו היה לי קודם מיצובישי אאוטלנדר 2018 והייתי מוציא עליה 1400 ש"ח ממוצע דלק לחודש ,היום עם הסורנטו אני מוציא ממוצע 200 ש"ח לחודש דלק וזה רק אם אני משתולל עם האוטו ,הביצועים והפתיחות אין שני להם ,המושבים מאחורה מרווחים מאוד אם כי לא גבוהים במיוחד אבל בסך הכללי האוטו חסכוני מאוד ומפנק ביותרררר ,ולא יודע למה שכחו להוסיף ואפילו קצת זלזלו בצריכת דלק שלו אז סתם לסבר את האוזן הצריכת דלק של הסורנטו פלאג אין היא ממוצע 1.45 שזה מטורף בקיצור פשוט לחטוף את הרכב אין לי מילים פשוט רכב מטורף

כתיבת תגובה