שברולט ספארק. מיני מפתיע באבזור עשיר ■ ריזל בדרכים

המיני של שברולט אחראי לגידול ההיסטרי במכירות. מה יש בו בספארק שאין בשאר המתחרות בסגמנט? כמה בוסטרים ניתן להכניס במושב האחורי וכמה מבוגרים יוכלו לשבת בה בנוח? והיכן מיוצרת המכונית האמריקאית הזו?

צילומים: מנדי ריזל

לפני פחות מחודש פרסמנו כאן ב'ביזנעס', את נתוני המכירות של ענף הרכב בששת החודשים שחלפו מאז תחילת 2016 למניינם.

בכתבה, שעסקה ב"זינוק החד במסירת מכוניות במחצית הראשונה השנה", ציינו את הזינוק המרשים מאוד של שברולט: "היצרנית הזו רשמה את הגידול החד ביותר במכירותיה – מתוך העשירייה הראשונה". בהשוואה בין יוני 15 ליוני 16, נרשם גידול של כ-42%. מ-688 בשנה הקודמת ל-1,184 בשנה הנוכחית. "ספארק החדשה היא אחת הסיבות המרכזיות לעליה של שברולט", כתבנו והחלטנו לבדוק מה סוד קסמה של המיני הזו, שרבות מאוד דובר בה בחודשים האחרונים.

חמינאי אסר לייבא לאיראן רכבים מתוצרת שברולט

שברולט טרווארס: עד כמה הוא מתאים למשפחה ברוכת ילדים?

צפו: הקולקציה של שברולט ל-2016

הדגם הזה, הקטן ביותר של היצרנית ג'נרל מוטורס האמריקנית, מיוצר בכלל בדרום קוריאה. כן, לא רחוק מהמתחרות העיקשות שלה בקטגוריה: קיה פיקנטו – המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה וחצי האחרונות, ויונדאי I10.

למבחן הרכב קיבלנו את הגרסה היקרה יותר, עם תיבת ההילוכים האוטומטית והמנוע החזק יותר מבין שתי הגרסאות בהן היא נמכרת בארצנו הקדושה.

2

גאדג'טים נדירים בסגמנט

עוד לפני שנכנסים לתא הנוסעים מזהים את ההבדל מהדור הקודם, וזה בא לידי ביטוי בעיקר בפנסי הלֶד, פנסי התאורה וחישוקי המגנזיום שהתווספו בדור החדש ובהחלט מרימים גבת התפעלות. בנוסף יש לציין כי בסגמנט הזה נדיר שמשקיעים בפריטים הללו. גם העיצוב החיצוני השתנה מעט. ידיות הדלתות האחוריות עדיין מוסתרות אי שם במעלה הדלת.

תא הנוסעים פשוט, עם דשבורד קשיח, ואיכות חומרים סבירה אך לא יותר. המושבים, מטבע הדברים, מרופדים בד, ואין מצב להכניס בספסל האחורי יותר משני בוגרים – וגם זה בתנאי שהיושבים מקדימה מתחשבים בהם ולא מזיזים את הכיסאות יותר מידי לאחור.

אגב, אפשר לומר שלא מדובר בבעיה, כי אחרי הכול לא מדובר במכונית מנהלים או ברכב משפחתי קלאסי; מי שרוכש מכונית מסגמנט המיני יודע לאיפה הוא נכנס. או אולי נכון לכתוב, לא נכנס…

מה שמיוחד במכונית הזו הוא האבזור, שעושה רושם כאילו קפץ שני דורות קדימה והכניס את הקטגוריה לסחרור. אם אתם חובבי אבזור – ומי לא חובב אבזור – תגלו בספארק אביזרים שנותנים פייט למתחרות: התנעה באמצעות כפתור, מערכת מולטימדיה שכוללת בלוטות', הגדרות, מצלמת רוורס ועוד (אבל למה בלי תוכנת ניווט, למה?!), מחשב דרך צבעוני וחדשני מימין ללוח המחוונים, שמראה אפילו כמה אוויר יש בכל אחד מהצמיגים! הגה עטוי עור, מערכת 'מובילאיי', מערכת שמע עם ששה רמקולים, בקרת שיוט (קרוז קונטרול בלע"ז) על גלגל ההגה, ואפילו גג נפתח.

6

תשכחו מהנתיב השמאלי…

המזגן אינו מפוצל. נו, באמת חשבתם שבמכונית מיני יהיה מזגן מפוצל, והוא מתפקד מעולה גם בטמפרטורה דרומית של 35 מעלות. אפשר לתפעל אותו גם באמצעות מערכת המולטימדיה.

הייתי בטוח שהמכונית, כקודמתה וכיריבותיה "תתנפץ" במהמורות הרבות שיש בכבישי העיר שדרות (נושא לכתבה בפני עצמה), אך הופתעתי לגלות מכונית נוחה יחסית, כאילו נלקחה מקטגוריה בכירה יותר.

בתיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה ישנם ארבעה הילוכים, והם עוברים בצורה חלקה; עם זאת, לא ניתן להעבירם ידנית באמצעות 'טיפ-טרוניק'.

נקודת התורפה נמצאת במנוע, שנפחו 1,400 סמ"ק עם 98 כוחות סוס. הוא חלש מידי, ובעיקר נשמע מתאמץ מידי – והרעש שלו חודר יותר מידי לתא הנוסעים. בגרסה הידנית תמצאו חמשה הילוכים, מנוע בנפח 1,000 סמ"ק ו-74 כוחות סוס. ממש עגלה.

מאידך, צריכת הדלק עמדה על ליטר דלק אחד לכל 13 קילומטרים. נזכיר כי מדובר לפחות לפי הסמל שבחזית המכונית, ברכב אמריקאי. מיוצר בקוריאה כבר אמרנו?

■ רוצים להישאר מעודכנים? לחצו כאן והתחילו לעקוב אחר דף הפייסבוק של 'ביזנעס'

בשורה התחתונה: מדובר בחבילה מעניינת מאוד, אך תג המחיר שלה טיפה יקר. אם אתם צעירים שאוהבים חדשנות ואביזרים – כנראה שזו המכונית עבורכם; אם יש לכם נסיעות ארוכות – קחו בחשבון שתצטרכו לנסוע בנתיב הימני. את השמאלי תשאירו לדגמים החזקים יותר של שברולט.

3 4 5

מבט מעזרת הנשים: מכונית קומפקטית וחמודה. בניגוד לספסל האחורי – שטוב לשלושה ילדים ולא יותר משני בוסטרים, שני הנוסעים מקדימה ייהנו ממרווח יחסי. הגאדג'טים למיניהם מפתיעים – בהתחשב בקטגוריה הזו, שהייתה עד כה זולה ופשוטה. תא המטען קטן. המנוע החלש לא מפריע לי, נשים בדרך-כלל נוהגות ממילא בנתיב הימני… אפשר לומר שזו אחת ממכונית המיני המעניינות שנסעתי בהן בשנים האחרונות.

7

נתונים (לגרסה הנבחנת). מחיר: החל מ-79,000 שקל | מנוע: 1,400 סל"ד, 98 כוחות סוס | מומנט: 13.1 קג"מ ב-4,000 סל"ד | האצה מ-0 ל-100: 12.6 שניות | צריכת דלק: 1 ל-13 | תא מטען: 185 ליטר | בסיס גלגלים: 2385 מ"מ | דרגת זיהום אוויר: 4 | 6 כריות אויר

מעלות: ג'אדג'טים וגאדג'טים | חסרונות: מנוע, מחיר, מרווח, רעשי חוץ

8

כתיבת תגובה