שוב זה קורה: עשרות ישראלים לא הורשו להיכנס לאוקראינה

מקרה נוסף שבו ישראלים שטסו לאוקראינה לא הורשו להיכנס למדינה • מה הסיבה לריבוי המקרים? • ולמה לא התקבלה על כך כל תגובה ישראלית רשמית?

מטוס של חברת אוקראין אינטרנשיונל | צילום: oleg V. Belyakov, ויקיפדיה

עליית מדרגה? בשבועות האחרונים קרו מספר מקרים שבהם הרשויות באוקראינה החזירו עשרות ישראלים לארץ ללא סיבה נראית לעין ולא נתנו להם לשהות במדינה. הטענה המרכזית היא התנכלות של אוקראינה לישראל בעקבות גירוש שוהים בלתי חוקיים אוקראינים השוהים בישראל, וכן יחס משפיל ופוגעני של חברת התעופה 'אוקראין אינטרנשיונל' שנטען כי היא מתעללת בנוסעיה החרדים ללא סיבה.

היום (חמישי) הדבר התרחש שוב, כאשר עשרות ישראלים שנחתו בטיסת אל-על מישראל לקייב, עוכבו ללא כל סיבה ולאחר מכן הוחזרו מיד לישראל, רוב הנוסעים היו חסידים שטסו לקברי צדיקים אך הדבר נמנע מהם, למרות שלא הייתה כל סיבה לכך.

הנוסעים מאשימים את האוקראינים בנקמה על כך שהם לא בחרו לטוס בחברת 'אוקראין איטרנשיונל', אשר מחייבת בסכומים חריגים את הנוסעים על תיקי יד וכדומה. מתברר שגם כאשר הטיסה היא בחברת תעופה ישראלית, הרי שהנוסעים מוחזרים ארצה, ועל כרטיס הטיסה אף אחד לא ישלם להם.

כאמור, המקרה הזה מצטרף לשורת מקרים, בהם חסידים שטסו לקברי צדיקים כגון קבר רבי נחמן מברסלב או קבר הבעש"ט וכדומה, לא הורשו להיכנס לאוקראינה וגורשו כלעומת שבאו חזרה לישראל. בפעמים קודמות היו אלו האשמות שנגעו לכך שישראל מגרשת אוקראינים הבאים לעבוד בשטחה ללא אשרת עבודה, ולכן הם גם פועלים כנגד הישראלים ומגרשים אותם.

נוסעים אחרים האשימו את חברת התעופה אוקריין אינטרנשיונל שכאמור החלה במדיניות קשוחה מאוד כלפי הנוסעים, וגרמה למחזות בהם אנשים חויבו בסכומי עתק על הקופסא לכובע או לשטריימל שלהם.

ישנה גם סיבה אחרת שעולה משיחה עם היהודים המקומיים, והיא נוגעת למספר מקרים שבהם יהודים השחיתו סמלי פולחן נוצריים באומן, מה שלא ממש הוסיף קורטוב של טוב ליחסי היהודים-אוקראינים המתוחים גם כך.

כך או כך, מדובר במקרים שחזרו על עצמם יותר מדי פעמים לאחרונה, ועד כה לא נשמעה תגובה או גינוי ישראלי רשמי לעניין, אולי כי מדובר בחרדים ואולי כי שר החוץ החדש – ישראל כ"ץ שמחליף את נתניהו בתפקיד על תקן מ"מ – מעדיף להימנע מהתבטאויות בנושאי חוץ, אולי על מנת שלא לחזור שנית על האמירה כלפי הפולנים, שגם אם היא נכונה, התבררה כטעות דיפלומטית.

תגובה אחת ל: "שוב זה קורה: עשרות ישראלים לא הורשו להיכנס לאוקראינה"

  1. הממשלה שותקת כי פרויקט הלאומנות הניאו נאצית של אוקראינה זה פרויקט אמריקני בשביל להפוך את אוקראינה לשכפץ ובשר תותחים נגד רוסיה. ולכן בהוראת וושינגטון ישראל שותקת. מקללים ומאשימים באנטישמיות את הפולנים שהם עצמם קורבנות של הנאצים…. אבל ממשיכים למכור נשק לאוקראינה מדינה שמאדירה רוצחי יהודים ונאצים יום יום.

כתיבת תגובה