שו הדא 'לינקדין'? תיכף תדעו, ואולי גם תתפרסמו

לפני שתקליקו על הדיגיטל: כל הפלטפורמות האפשריות • בכתבה החותמת את סדרת הדיגיטל, נסקור את הכלים החברתיים שמעמיד הדיגיטל לרשותנו ואת הדרכים המושכלות לעשות בהם שימוש יעיל לעסק שלנו • הכתבה הרביעית והאחרונה בסדרה

דיגיטל חרדי. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סדרת הכתבות האחרונה על עולם הדיגיטל החרדי ואפשרויות הפרסום בו, גרפה פניות מכמה וכמה גולשים בשאלה: האם ועד כמה יש לחרדים משקל ברחבי המרשתת כדי להעביר תקציבים מהפרינט לדיגיטל.

השבוע נחתו הנתונים על שולחננו מסקר חדש של מכון 'אסקריא', המגלה את המציאות הדיגיטלית החדשה: יותר ממחצית החרדים בישראל גולשים באינטרנט, 23% מהם גולשים בין פעם בשבוע לפעם ביום, ו-33% גולשים באינטרנט מספר פעמים ביום.

בנוסף, בקרב נשים חרדיות השימוש באינטרנט הוא גבוה ב-20% יותר מהשימוש אצל גברים חרדים. כמובן שהפער קיים היות ויש יותר נשים העובדות במקומות בהם יש אינטרנט.

יהיו שיגיבו על הנתונים במילה 'עצוב', יהיו שיפיקו אנחה רבת משמעות ויאמרו 'מצב הדור' או 'אין לנו ברירה', ויהיו שיאמרו כי זהו צורך ככל הצרכים – ועלינו מוטל להשמר מנזקיו באמצעות חסמים שונים.

כך או כך, אי אפשר להתעלם מהעובדה הפשוטה: גרף השימוש החרדי באינטרנט נמצא במגמת עליה. זאת התשובה למי ששאל האם נכון הדבר להעביר תקציבי פרסום אל הדיגיטל.

הסקר של 'אסקריא' על עולם הדיגיטל החרדי בוצע לאחרונה בקרב 800 גברים ונשים מהמגזר החרדי באמצעות נציגים שהתפזרו בריכוזים חרדיים ברחבי הארץ, והתבססו על דגימת שטח.

בכתבה האחרונה בסדרת הדיגיטל החרדי נתמקד בקהל היעד. או נכון יותר לומר במקומות בהם קהל היעד נמצא. בסביבה של היום העבודה צריכה להיות ממוקדת בלקוח, הכל צריך להיות מותאם ללקוח.

משה לוינגר, המנכ"ל והבעלים של סוכנות הדיגיטל החרדית 'סמארט קליק' שמלווה את הכתבות האחרונות, מזכיר כי "לפני שתעלו את הקמפיין, וודאו שהפעולות והשיווק משלימים זה את זה, וודאו גם שאתם נמצאים בפלטפורמות הנכונות ולא פחות חשוב מכך לא נמצאים בפלטפורמות שלא נכונות למותג שלכם או לקהל שאתם מכוונים אליו".

מאידך צריך לזכור, שהמעבר לפרסום בעולם הדיגיטלי אומר, כי המידע משותף הרבה יותר מהר מאשר בעולם הפרינט, ודברים שיפורסמו כאן יכולים לצבור תאוצה ולהתפרסם גם במקומות אחרים.

כל האפשרויות פתוחות

בואו נסקור את סוגי המדיות השונות, אחת מהן בוודאי מתאימה למותג ולקהל שלכם:

פייסבוק הוא אחד הכלים הפופולריים ביותר במדיה החברתית. נכון למרץ  2019, בפייסבוק ישנם 1.56 מיליארד משתמשים יומיים בממוצע. כך שאם אתם תוהים היכן הלקוחות שלכם, הם בבירור מבלים קצת זמן בפייסבוק.

המפתח להצלחה עם הפלטפורמה הוא פשוט: אל תנסו להגיע אליהם בכח. מסעות הפרסום הטובים ביותר מניעים את המותג, משתלבים עם אסטרטגיות SEO ותוכן, ומציעים חוויה ייחודית עם וידאו, קרוסלה, חנויות ותוכן חי. חשוב והכרחי להתאים את הפרסום למטרות שלכם.

ככל שתתמקדו יותר בפייסבוק, כך תהיה לכם הזדמנות טובה יותר לתפוס את חלקכם במיליארדים של משתמשים חודשיים.

ישנן דרכים רבות ושונות להפעיל מסע פרסום מוצלח של מודעות פייסבוק. אם אתם משתמשים בתזמון טוב, תוך הקפדה על קהל היעד שלכם, הגנה על המותג ועידוד מעורבות, הפלטפורמה יכולה להפיק תוצאות עצומות.

Instagram – אינסטגרם. יש הרבה מה לאהוב בהשקעה בפרסום באינסטגרם. היות ואנחנו חיים בתרבות חזותית. אינסטגרם לקח את הפילוסופיה של תמונה שווה אלף מילים והפך אותו לזהב שמפיק מיליארדים.

בפירסום באינסטגרם צריך לדעת איך להגדיל את העוקבים, להגן על המותג, ולהשתמש בהאשטאגים כמו מקצוענים וכל זה עוד לפני שדיברנו על עלייתו של ה'סטורי של אינסטגרם' שהקפיץ את השימוש באינסטגרם לרמה חדשה ונותן לכם אמצעי לקשר ישיר עם הקהל שלכם.

מודעות אינסטגרם יכולות להשתלב עם אסטרטגיית תוכן כדי להוביל את הקונים לבצע המרה מכל סוג שהגדרת בקמפיין.

LinkedIn – לינקדין. אם B2B הוא הקהל שלכם ולא B2C, אז לינקדין הוא המקום הראשון שבו אתם צריכים להשקיע, האפשרויות בלינקדין הן ייחודיות כמעט לכל מדיה חברתית אחרת, האפשרות לחפש לפי תפקידים או חברות יוצר את הכלי המושלם לשיווק לעסקים.

מתוך הרשתות החברתיות המובילות, לינקדין נבדלת כמקום שבו בכירים עסקיים יכולים לקיים אינטראקציה. המכירות שלהם כלי ניווט, InMessaging, והזדמנויות לשיתוף תוכן הם גם דרכים נהדרות ליצור קהלים ומכירות.

לאחרונה לינקדין השיקו מספר כלים לשיווק ממומן שדומים מאוד ביכולות שלהם לפייסבוק ונותנים ערך רב למי שרוצה לפרסם לעסקים אחרים או למעמד היותר גבוה.

לדבר בנראות מלאה

YouTube – יוטיוב. יותר מדי משווקים מתעלמים מ- יוטיוב כפלטפורמת מדיה חברתית, אך יוטיוב אינו רק אחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר של מדיה חברתית בעולם, אלא יוצרת קשרים בדרכים ייחודיות.

כמו כן, טווח ההגעה של יוטיוב מרשים מאוד. בניידים בלבד, יוטיוב מגיע ליותר בני 18-49 מכל ערוץ רשת או כבל בעולם.

בנוסף, יוטיוב הוא יותר מאתר שיתוף וידאו. אתם יכולים לקבל יותר מסתם שיתוף התוכן שלכם דרך יוטיוב בפלטפורמות אחרות, ביוטיוב הפלטפורמה עצמה היא גם קהילה גדלה והולכת שמגיבה בהמון אינטראקציות לתוכן טוב.

עם כל כך הרבה משתמשים, ליצור תוכן ביוטיוב ולשתף אותו זה מאסט, והפלטפורמה מספקת מקום מצוין לשיתוף תוכן פרסום ייחודי. שילוב של סקירות מוצרים, הדרכות והדגמות בלעדיות יכול לעזור להניע כל עסק.

אילוסטרציה: Lagarto Film | שאטרסטוק

יוטיוב גם מאפשר שילוב של התקשורת המסורתית והמדיה החברתית יחד ומציע למפרסמים את הטוב שבשני העולמות בפלטפורמה שלהם. בעוד שפלטפורמות מדיה חברתית אחרות פועלות כדי להגדיל את התוכן המקורי, יוטיוב הוא המקום המוביל לצרכני תוכן וידאו איכותי.

סנאפצ'ט, מובילה עידן חדש של טכנולוגיה ורשתות שרבים מהשחקנים הגדולים יותר העתיקו ממנה. טוויטר ופייסבוק אולי העתיקו את רוב הפיצ'רים מסנאפצ'ט, אבל לסנאפצ'ט יש עדיין קהל לקוחות נאמן.

לפני שאתם משקיעים בפלטפורמה כדאי מאוד להעיף מבט בכמות המשתמשים שנמצאים בפלטפורמה שרלוונטית לכם. הפלטפורמה קשורה באופן מסורתי למשתמשים צעירים אבל זה עשוי להשתנות.

לכידת צרכנים צעירים היא המטרה של משווקים כבר זמן רב. מחקרים הוכיחו שאם נוצרת נאמנות למותג בשלב מוקדם של החיים של הלקוח, העסק יכול לגדול באופן אקספוננציאלי.

כאשר משתמשי האינטרנט ממשיכים להעריך את תוכן הווידאו ואת המשתמשים הצעירים כדלק הצמיחה בעתיד, פלטפורמה כמו סנאפצ'ט יכולה להיות שילוב נהדר באסטרטגיית השיווק שלכם.

הנה נעה הרכבת

Pinterest – פינטרסט, היא מדיה חברתית לכל דבר והיא נהנית מפופולאריות מאוד גדולה בעיקר בארצות הברית שם היא הרשת החברתית השנייה הכי פופולארית אחרי פייסבוק.

כדאי לדעת שרוב המשתמשים שלה הם נשים, ולכן פינטרסט מציעה גם הזדמנות ייחודית עבור מודעות ממוקדות. במובנים מסוימים, פינטרסט משמשת מקום להשראה לרעיונות או לדברים מעניינים. עסקים הממנפים את הפורמט הזה כדי להפוך את כל הטוב הזה למשהו שמוכר, יצליחו להביא המון המרות.

 

כמו הרבה פלטפורמות מדיה חברתית, פינטרסט מצטיינת בהנעה לפעולה. אולי אפילו יותר מאשר המתחרים, כי ההתחייבות שלה כלפי המשתמשים היא רשימת מטלות של דברים שיעזרו להם להפוך את החיים לטובים יותר, וקלים יותר.

לפני שמתחילים, כדאי להתייעץ | מקור: pixabay

Twitter – טוויטר. מומחי שיווק יודעים להשקיע בטוויטר בגלל הקהל ההולך וגדל במהירות, אך רבים אינם מודעים לכך שטוויטר הוא כלי מעולה לצמיחה בינלאומית. בדיוק כמו שהמסחר האלקטרוני E-commerce מסיר מחסומים ויוצרת הזדמנויות בשוק העולמי, טוויטר יכול לעשות את ההבדל בהוצאות הפרסום.

מדיה חברתית היא ייחודית ביכולתה לסייע לעסקים קטנים להיות ענקים. ואם אתם מחפשים להגיע לקהל נישה ברחבי העולם, הגיע הזמן להשקיע במודעות טוויטר.

WhatsApp – וואטסאפ. אם אתם חושבים על לכידת קהל שבוי בצורה ייחודית, וואטסאפ עשוי להיות המפתח לצמיחה שלכם.

וואטסאפ עברה לאחרונה עיצוב מחדש כדי להפוך את הפלטפורמה פתוחה יותר למפרסמים. ולכן מומלץ לכם לפתוח חשבון וואטסאפ ביזנס ולהתחיל לתחזק מענה ישיר עם לקוחות, אתם יכולים גם ליצור קבוצות שבהם אתם שולחים הודעות רלוונטיות או אפילו לפתח ערכת סטיקרים ייחודים שאנשים יוכלו להשתמש בהם.

כמו עם פלטפורמות אחרות ברשימה זו, וואטסאפ מציעה גישה ברורה לאנשים. המשפחתיות של יצירת קשר עם חברים ובני משפחה היא גם היכולת ליצור מערכת יחסים בין אנשים לעסק שלכם.

כדאי גם לציין שבמגזר החרדי גם אם עדיין אין חשיפה מאוד נרחבת לרשתות החברתיות, החשיפה לוואטסאפ גדולה מאוד וכדאי לחשוב על השקעה בכיוון.

דיגיטל זה מקצוע

לסיכום: יצירת מודעות ממוקדות עבור שוק נישה לא אומר שאתם צריכים להגביל את עצמכם לפלטפורמה אחת. עם זאת, כדאי לזכור שהמודעות שלכם ישקפו את הפלטפורמה והקהל שאליו אתם מתכוונים להגיע.

הטעות הגדולה ביותר שמשווקים עושים כשהם מנסים לחסוך כסף, זה להשתמש באותו סוג של מסע פרסום בפייסבוק כמו בלינקדין ולהיפך, הטעות הזו מונעת הזדמנויות גדולות ולאחר מכן מגיעות תלונות למה הפרסום לא עובד. להשתמש באותו מסע פרסום במדיות השונות, זה יהיה בדיוק כמו המרת מודעת טלוויזיה לנקודת רדיו.

כל פלטפורמה שונה בתגובות הקהל שלה, לכן חשוב להקפיד לעבוד על הצרכים של כל פלטפורמה בנפרד, לפי כל האמצעים, תגוונו הקהל שלכם אינו מוגבל לפלטפורמה אחת.

מעבר לכך, כאשר אנחנו יורדים לרזולוציה של פרסום מגזרי בדיגיטל, חשוב לזכור שהדבר הינו אתגר לא פשוט בכלל ומצריך הכרה הדוקה עם קהל היעד.

עולם הדיגיטל החרדי נמצא בצמיחה מתמדת. אלפי מכשירים מוגנים וכשרים נמכרים מדי חודש, והאתרים החרדיים מעידים על צמיחה מטאורית במספר הגולשים מדי יום. הסקר שהזכרנו בראשית הכתבה מאושש את הדברים וזאת הסיבה מדוע הלקוחות הגדולים במשק כבר הבינו שמה שעובד במגזר הכללי אמור גם לעבוד במגזר החרדי.

מאידך חשוב לדעת כי אם כל פרסום מצריך חשיבה, מקוריות ויצירתיות הרי שהפרסום בדיגיטל מצריך ממנהל הדיגיטל יצירתיות, חדשנות ודינמיות גבוהה, והפרסום בדיגיטל למגזר החרדי הוא מורכב בהרבה יותר.

ממנהל דיגיטל חרדי נדרשת הכרה עמוקה עם השפה החרדית – מה נכון לפרסם ובאיזו פלטפורמה, כך למשל ישנם כלים בגוגל שיעבדו טוב יותר במגזר החרדי מאשר במגזר הכללי.

כמו"כ נדרשת הכרה עם שירותי הסינון השונים ועבודה מולם לפתיחת כתובת האתר של הלקוח, חשוב להכיר את נבכי הרשת על בוריה בכדי לא לשפוך כסף לחינם במקומות בהם הפרסום שלכם פעיל אך המודעה בפועל לא מוצגת לחלק נכבד מהגולשים בשל חסימה וסינון אתרים.

אתגר נוסף הוא הדאטה החרדית לפילוח קהלי יעד ברשת. כדי לפרסם לקהל החרדי, נדרשים מקורות דאטה ענקיות של מיילים של חרדים וכן מקורות חיוניים לפרסום לקהל היעד הנכון.

לכן, גם אם קראתם את כל סדרת הכתבות, הבנתם הכל ואתם שולטים בחומר היטב, תרשו לנו להמליץ לכם לרוץ בנבכי הדיגיטל החרדי בצמוד לאיש דיגיטל חרדי מקצוען, אותו תבחרו בעצמכם. בהצלחה.

כתיבת תגובה