שיטות הגניבה התעדכנו: סיכום גנבות הרכבים לשנת 2017

'פוינטר ישראל' מסכמת את השנה האזרחית הקודמת – ומדווחת על עלייה של 19% בניסיונות לגנוב כלי רכב שעליהם מותקן איתור. בפנים: איך עובד הניסיון החדש לגנוב את המכונית שלכם?

גנב רכב shutterstock

חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים, 'פוינטר ישראל', מסכמת את השנה האזרחית 2017  עם עדכון מדאיג: עליה של 19% בניסיונות גניבות כלי רכב מותקני איתור לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בשנת 2017 למניינם נרשמה תופעה חדשה ופחות מוכרת בישראל: כנופיות מתוחכמות של גנבי רכב משכפלים מפתח "גולם" בתהליך הגניבה תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כ- 15% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו בשנת 2017 מבוססות על שיטה זו.

אילן גולדשטיין מנכ"ל 'פוינטר ישראל' אומר כי "שיטת הגנבה החדשה הובילה אותנו לפתח שיטות חדשות לסיכול גניבות ה- OBD. פיתחנו מערכת בינה מלאכותית המשולבת במערכות המידע במוקד המבצעי והמאפשרת לימוד דפוסי פעילות רכב, התנהלות שוטפת והתנהגות נהג לזיהוי של הנעות בשעות חריגות, אזורי נסיעה חריגים, שעות נסיעה ודפוסים חריגים. בנוסף לכל אלה, פיתחה 'פוינטר' מוצר מיגון חדש המספק התראה בעת ניסיון התחברות לשקע  OBDברכב".

מהנותנים עולה כי תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 50% מהגנבות שנרשמו השנה; גנבת מפתחות מבית הלקוח כאשר קיים קשר ישיר בין בית הלקוח לרכב בחניה אשר היוו 17% מסך הגנבות שנרשמו השנה; גנבה בידי מורשה – בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב – גרמה ל-11% מכלל גנבות הרכב בישראל ב-2017; גרירה / דחיפה בתחומי יהודה ושומרון מישובים יהודיים ואזורי תעשייה לכפרים הסמוכים הסובבים אותם היוו 5% מסך הגנבות שבוצעו השנה; שוד וגנבת רכב מונע- היוו 2% מסך הגנבות השנה. נתון זהה לשנת 2016.

אזור המרכז מוביל עם 32% מכמות הגנבות הארצית, כמעט ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אזור השרון עם 24%, עליה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ו- 30% במצטבר בשנתיים האחרונות. אזור השפלה עם 17% – ומדובר בירידה של 5%. אזור ירושלים והסביבה עם 10% – ירידה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אזור צפון עם 8%, ללא שינוי לעומת לתקופה המקבילה אשתקד. אזור דרום עם 9%, גם כן ללא שינוי.

שעות הגנבה הפופולאריות ביותר בקרב הגנבים, כך עולה, הן בין 22:00 בערב ל-5:00 לפנות בוקר.

סטטיסטיקת גנבות לפי סוג רכב:

רכבים פרטיים ורכבי פנאי-שטח מהווים 64% מסך גניבות הרכב. גידול קטן של 3% ביחס לשנה שעברה. רכבים היברידיים הם הסגמנט בו שיעור הגנבות הוא הנמוך ביותר.

רכבים מסחריים מהווים 12% מסך גנבות הרכב, משאיות מהוות 14% מסך גנבות הרכב. ללא שינוי, כלי ציוד מכני הנדסי מהווים 3% מסך גנבות הרכב רכבים וכלים נוספים מהווים 7% מסך גנבות הרכב.

כתיבת תגובה