שינוי שיטת הניקוד: תתאפשר דחייה מקוונת לקורס נהיגה מונעת

ועדת הכלכלה אישרה תיקונים לשיטת הניקוד: מעתה ניתן לבקש דחייה של קורס נהיגה מונעת באינטרנט – ללא צורך להגיע למשרדי רשות הרישוי | ח"כ טופורובסקי בירך ואמר: תמיד נעדיף לאפשר שירות מקוון לציבור | הוא אף הזכיר כי הוועדה דרשה ממשרד התחבורה הקצאת 100 מיליון שקלים לבטיחות בדרכים ואמר: "אנחנו על זה ולא מתכוונים לוותר"

רשות הרישוי בירושלים | צילום: uoood, פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התחבורה לבצע תיקון קל לתקנות התעבורה המשנה מעט את שיטת הניקוד. לפי התיקונים שאושרו, מי שחויב בביצוע קורס נהיגה מונעת יוכל לבקש דחייה של הקורס באופן מקוון ולא יצטרך עוד להגיע למשרדי רשות הרישוי. כמו כן, תתאפשר דחייה לחצי שנה פעם אחת בלבד. ח"כ בועז טופורובסקי, שמילא את מקומו של היו"ר, בירך על כך ואמר כי תמיד נרצה שהציבור יוכל לקבל שירות בלי להגיע למשרד הרישוי בפרט ומשרדי הממשלה בכלל. הוא אף שב והזכיר את בקשתו של יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, כי משרד התחבורה יקצה 100 מיליון שקל לבטיחות בדרכים, ואמר: "אנחנו על זה ולא מתכוונים לוותר".

תיקון נוסף אותו כבר הוציא לפועל משרד התחבורה, והביא כעת לאישור הוועדה, מקל על נהגים שהיו צריכים לעבור בחינת תיאוריה אחרי שצברו 36 נקודות וביצעו קורס בסיסי וקורס ייעודי, ומבטל את החובה לבצע גם בחינת תיאוריה לאחר הקורסים. נציגי משרד התחבורה הסבירו כי במשרד סברו שלא נדרש אישור ועדת הכלכלה לתיקון, ולכן התיקון לא הובא קודם לכן.

מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אפי רוזן, התייחס לכך ואמר כי נהג שרישיונו נפסל לשלושה חודשים ביצע גם קורס בסיסי ובסופו מבחן וכן קורס ייעודי. לכן, לדבריו, אין טעם לחייב אותו גם בביצוע מבחן תיאוריה לאחר פסילה של שלושה חודשים. הוא הוסיף כי התיקון נכנס לתוקף כבר באפריל 2020 וכעת, כאמור, מובא לאישור הוועדה.

כמו כן, משרד התחבורה חזר בו היום מהבקשה לבטל את הבדיקה הרפואית למי שרישיונו נשלל אחרי שצבר 72 נקודות. רוזן התייחס לכך ואמר כי ישנה מחלוקת עם משרד הבריאות באשר לנתונים של מספר החייבים בביצוע הבדיקה, ולכן המשרד מבקש לבחון את התיקון הזה מחדש. רוזן הוסיף כי לפי הנתונים שלו התור לבדיקה ארוך ואנשים מחכים כשנה.

ח"כ טופורובסקי ביקש לדעת תוך כמה זמן יחזור המשרד לוועדה עם תשובות בעניין, רוזן השיב כי בעוד כחודשיים. בעקבות זאת אמר ח"כ טופורובסקי כי הוועדה מבקשת התייחסות לכך עד 1 בפברואר 2022 והוסיף כי הוועדה לא רואה בעין יפה מצב שבו אנשים מחכים כשנה לבדיקה רפואית.

כאמור, הוועדה אישרה גם את התיקון שיאפשר לבקש לדחות ביצוע קורס נהיגה נכונה באמצעים מקוונים, ולאפשר דחייה אחת בלבד לתקופה של עד חצי שנה. באשר לכך שאת ח"כ טופורובסקי האם הרשות לא צריכה סמכות לאשר דחייה נוספת, במקרים מיוחדים. רוזן השיב כי כל שנה יש בין 130 ל-150 אלף נהגים שצריכים לעשות את הקורס, וכי אף בחינה לא נדחתה מעל חצי שנה. לדבריו, דחייה של חצי שנה מאפשרת תקופה של שנה להשלמת הקורס וזה זמן סביר.

כאמור, בתום הדיון אישרה הוועדה את התקנות.

כתיבת תגובה