שיעורי הנהיגה חזרו, הטסטים – בשבוע הבא

לידיעת תלמידי הנהיגה: מהיום, שיעורי הנהיגה חוזרים. מבחני הנהיגה המעשיים – יחזרו בשבוע הבא • בשל ההגבלה של שהיית עד 20 איש במבנה, מבחני התיאוריה וקורסי ריענון נהיגה ונהיגה מונעת, עדיין לא מתחדשים

משרד הרישוי בירושלים | צילום: uoood, פלאש 90

בהתאם להחלטת הממשלה על יציאה מדורגת מהסגר השלישי, מהיום (יום ראשון) שיעורי הנהיגה חוזרים לפעילות, בהתאם לכללי התו הסגול שקבע משרד הבריאות. על פי ההנחיות, לא יותר להסיע יותר משני תלמידים ברכב כאשר כל נוסעי הרכב יעטו מסיכות לכל אורך השיעור וישמרו על כללי ההיגיינה, בהתאם להנחיות  אגף הרישוי.

מהיום, יחלו תלמידי נהיגה שבחינתם המעשית ("טסט") בוטלה בשל הסגר, לקבל זימון עם מועד חדש לביצוע הבחינה. מבחני הנהיגה המעשיים יחלו לפעול ביום ראשון הבא (14 בפברואר).

סניפי משרד הרישוי ימשיכו לפעול במתכונת הנוכחית, באמצעות מתן שירות טלפוני ללא קבלת קהל, כפי שהיה בחודשים האחרונים. נהגים יכולים להזמין תור טלפוני מראש, באמצעות אפליקציית MY VISIT, באתר משרד התחבורה או במוקד הטלפוני, ולקבל את השירות בטלפון באמצעות שיחה יזומה, במועד ובזמן שקבעו.

בין השירותים שניתן לקבל באמצעות הטלפון: חידוש רישיון רכב, מידע על קורסי חובה, צווי ירושה, הפקדת רישיון רכב, הפקדת רישיון נהיגה בגין פסילה, מידע אודות רישיון, העברת בעלות במקרים חריגים ומגוון פעולות נוספות. הנפקת רישיונות נהיגה קבועים (מפלסטיק), לאחר תשלום האגרה, תמשיך כסדרה.

יצוין, כי כיום ניתן לבצע את מרבית פעולות הרישוי, באתר האינטרנט של המשרד, בעמדות השירות האוטומטיות (״רישיומט״), בסניפי דואר ישראל, וכן במוקד בטלפוני של משרד התחבורה ( 5678*) שימשיך לפעול בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 08:00 בבוקר ל-19:00 בערב.

בשלב זה, מבחני הנהיגה העיוניים (תאוריה) וההכשרות העיוניות (קורס ריענון בנהיגה ונהיגה מונעת) לא יחזרו לפעילות. חזרתם של מבחני התיאוריה והקורסים מותנית באישור הממשלה, למתן שירותים עם קבלת קהל בהגבלה של עד 20 אנשים במבנה.

השרה רגב חתמה על תקנה הדוחה את התליית הרישיונות של נהגים המחויבים בקורסי נהיגה, עד לסוף שנת 2021. לפיכך, נהגים שחויבו בביצוע קורסי חובה, החל מחודש מרץ 2020 ולא יכולים לבצע את הקורסים בשל מגבלות הסגר, יוכלו להמשיך ולנהוג עד לסוף שנת 2021.

כתיבת תגובה