שנת מאסר לעורך דין שהעלים הכנסות משכירות

גזר דין – שנת מאסר לעורך דין שהעלים הכנסות משכירות בהיקף של כ-1.7 מיליון שקלים • עוה"ד הואשם בהגשת הצהרת הון כוזבת ועבירות מע"מ בגובה מאות אלפי שקלים בגין דרישת החזרי פחת ומס תשומות על דירת מגורים שהוצגה בכזב כנכס עסקי

אילוסטרציה. צילום: Gajus | שאטרסטוק

יש לכם דירה מושכרת ולא דיווחתם? כדאי מאוד שתחשבו שוב אם זה העונש שאתם רוצים לקבל בסופו של דבר. בית משפט השלום בתל אביב (השופט אבינור) גזר על עו"ד שנת מאסר בפועל וקנס של 70,000 שקלים בגין העלמת הכנסות משכירות בהיקף של כ-1.7 מיליון שקלים.

בנוסף, גזר הדין על עורך הדין כולל את העונש בגין הגשת הצהרת הון כוזבת ועבירות מע"מ בגובה מאות אלפי שקלים בגין דרישת החזרי פחת ומס תשומות על דירת מגורים שהוצגה בכזב כנכס עסקי. על חברת נכסים אשר בבעלותו של עורך הדין, הוטל קנס סמלי.

בהכרעת הדין הורשעו עורך הדין והחברה שבבעלותו בעבירות השמטת הכנסות משכירות ובעבירות על חוק מע"מ.

נקבע, כי במשך כעשור פעל עו"ד אריאלי בתחכום ובמרמה על מנת להסוות את היותו בעלים ומשכיר שמונה נכסים שונים. זאת, כדי שיוכל להעלים מהרשויות את ההכנסות משכר דירה, וכן כדי לדרוש בכזב החזרי תשומות ופחת בגובה מאות אלפי שקלים על דירת מגוריו שהוצגה בכזב לרשויות כנכס עסקי.

בגזר הדין, קבע בית המשפט כי מדיניות הענישה הנוהגת בעבירות מס כוללת הטלת עונשי מאסר בפועל ממשיים, לנשיאה מאחורי סורג ובריח, ובפרט כאשר מדובר בעבירות שביצוען כרוך במעשי מרמה מובהקים ומבוצעות על ידי עורך דין תוך שימוש בידע משפטי ומסמכים כוזבים, כבעניין זה.

בית המשפט הדגיש כי נסיבות ביצוע העבירות כפי שהתבררו במסגרת שמיעת הראיות לא מאפשרות להסתפק בענישה מקלה או בהליכי כופר בלבד שכן מדובר בהשמטת הכנסות על רקע תכנית עבריינית מתמשכת, כאשר לצורך ההשמטה הצטברו מעשי מרמה רבים ונסיבות חומרה משמעותיות.

התיק נחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים וטופל על ידי עו"ד רינת ברנדל מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

כתיבת תגובה