שעת חניה חינם כחול לבן לירושלמים, גם לחרדים

זה סופי: שעת חניה חינם לתושבי ירושלים יוצאת לדרך החל מה-1 לינואר 2020, לתושבי ירושלים בלבד • אלא שההטבה לא תקפה למי שלא יירשם באתר העירוני • ומה יעשו החרדים? כל הפרטים

תתחילו לחפש חניה. רחוב יפו בירושלים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עיריית ירושלים הודיעה הבוקר כי החל מיום רביעי ד' בטבת (1.1.2020 למניינם) יהיה זכאי כל תושב ירושלים לשעה חניה חינם בעיר. כל תושב ירושלים הרשום בתעודת הזהות כתושב ירושלים והוא בעל רכב יהיה זכאי לשעת חניה חינם,  60 דקות במצטבר בכל יום.

לקבלת ההטבה יש לבצע רישום באתר האינטרנט העירוני בצרוף המסמכים הרלוונטים. החנייה החינמית תתאפשר בהתאם לתמרור העירוני ובהפעלת 'פנגו' או 'סלופארק' בלבד.

עם זאת, תחילה היה נדמה כי העירייה התעלמה – כנראה שלא במכוון – מהעובדה שרבים מתושביה הם בני המגזר החרדי ומכך שחרדים רבים אינם מחזיקים באינטרנט.

כדי לקבל את האישור יש להיכנס לאתר העירוני ומשם לאזור הייעודי לרישום. לאחר שהמערכת תוודא אוטומטית, על פי תעודת הזהות שלך, האם מדובר בירושלמי ייפתח טופס מקוון למילוי פרטים ובקשה לצירוף ושליחת צילום רישיון רכב בתוקף. בעלי רכב ליסינג יתבקשו לצרף  אישור 'קצין הרכב' ממקום העבודה. אם המערכת תבחין כי בעל תעודת הזהות אינו תושב ירושלים, ההפעלה תסתיים אוטומטית.

עם סיום התהליך תתקבל הודעת SMS ובה הטקסט: "נרשמת בהצלחה לשירות שעת חניה ראשונה חינם. ההטבה תחל לפעול תוך 48 שעות מרגע זה". בהמשך יינתן חיווי גם באפליקציה של 'פנגו' ו/או 'סלופארק' באזור האישי שהינך זכאי/ת להטבה של תושב ירושלים. 

יצוין כי החניה חינם היא רק לצד מדרכה צבועה ב'כחול לבן' ומותרת רק על פי חוק.  לדוגמה – מי שחנה ב'כחול לבן' באזור המיועד לבעלי תו אזורי, ללא תו חניה אזורי, ייקנס; מי שיחנה אחרי שעה 18:00 באזור המוגדר לחניה לבעלי תו חניה אזורי לאחר שעה זו, גם ייקנס.

למחזיקי כרטיס ירושלמי – החל מהשעה השנייה תהיו זכאים ל20% הנחה נוספים לאורך כל זמן החניה (מעבר לשעת חניה חינם).

ומה יעשו החרדים או מי שאין לו גישה לאינטרנט? לאחר פניית 'ביזנעס' – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הסדר החניה ימשיך לפעול כפי שפעל עד היום ויאפשר שעת חניה חינם לתושבי העיר. החניה באמצעות האפליקציות פנגו וסלופארק יאפשרו את מתן ההטבה בכל הדרכים הנהוגות: הן על ידי האפליקציה בטלפון החכם והן על ידי רישום באמצעות הטלפון בדיוק כפי שהיה עד היום".

למעשה, הרישום באתר הינו פעם אחת, אך עדיין, לפי התגובה, עולה – כי עד שהתושב הירושלמי שאין לו חיבור זמין יגיע לאינטרנט, הוא יוכל להירשם בטלפון.

ניסיתם להירשם בטלפון ולא הצלחתם? נתקלתם בבעיה אחרת שזקוקה לפתרון? דווחו לנו במייל האדום!

3 תגובות ל: "שעת חניה חינם כחול לבן לירושלמים, גם לחרדים"

  1. רוצה לקבל שעת חניה חינם

  2. الوقوف المجاني لساعه يوميا بلقدس

  3. היי אני ג

כתיבת תגובה