שר הכלכלה מזהיר: ממשלות נפלו בעבר בגלל השבת | להאזנה

רגע לפני פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, מזהיר שר הכלכלה, חה"כ אלי כהן מ'כולנו' כי הממשלה עלולה ליפול אם החרדים יתעקשו לדרוש אישור שר הפנים לחוקי העזר העירוניים, והביע חשש לגורלה של תכנית 'נטו למשפחה'

שר הכלכלה, אלי כהן. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

לא רק התאגיד והבג"ץ. שר הכלכלה, חה"כ אלי כהן מ'כולנו' אומר כי הוא חושש שמשבר השבת יגרום להליכה לבחירות. בראיון למנדי ריזל היום (א) בתוכנית 'הבוקר' ברדיו 101.5, בצל פתיחת מושב הקיץ של הכנסת מחר, אמר כהן כי בסיעתו יתקשו להצביע בעד חוק שיתיר לשר הפנים לסגור עסקים בשבת וכי בעבר כבר נפלו ממשלות בגלל נושאי דת, כלשונו.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

"אני מקווה שאנחנו נפעל להגיע כאן להסכמה, ולא באמצעות חקיקה. לא נכון שהדבר הזה יהיה בחקיקה. ואם נגיע לנושא חקיקה, יש מספר הגדרות כאלו ואחרות שישמרו את הסטטוס-קוו, שישמרו את המצב כפי שהיה עד היום".

כאשר נשאל האם הוא בעד אישור שר הפנים לחוקי עזר של סגירת חנויות בשבת, השיב השר: "אני יושב עם הדתיים סביב שולחן הממשלה ואני מכיר אותם. גם הם יודעים שלא יוכלו לבוא ולכפות שהכול ייסגר". כהן הביע חשש כי החרדים לא יצביעו בעד רפורמת 'נטו לממשלה' של שר האוצר ויושב ראש 'כולנו', ואמר: "כל מי שיבחן את זה בעבר, יראה שלא מעט ממשלות נפלו בגלל נושאים של דת ומדינה".

כתיבת תגובה