תביעה: רשת אופנה מכרה מותג מזויף בבני ברק ובאשדוד

נטען כי היצרנית ייצרה חולצות בהדפס של מותג קיים • הנתבעת: "זה לא מצג שווא. שמנו תוויות שונות"

המוצרים המזויפים | צילום: מכתב התביעה

כתב תביעה הוגש לאחרונה לבית משפט השלום בהרצליה נגד אופנת קליק בגין הפרת סימן מסחר ועיצובים בסימן הכתר וסימן QUEEN OF T.

בכתב התביעה נטען כי לפני שנים מספר עיצבה מורן יעקובסון, מעצבת מוכרת בתחום האופנה לנשים דתיות, את המותג QUEEN OF T בעיצוב ייחודי ומובחן בדמות כתר מעוצב המעטר אותיות שמודפסות על החולצה. בנוסף מפעילה יעקובסון עמוד אינסטגרם מצליח בשם: QUEEN OF T. לעמוד אלפי עוקבים נאמנים ועשרות אלפי צפיות בחודש. עמוד זה מקדם את המותג ואת העסק שלה.

לאחרונה, הופתעה יעקובסון לגלות, בעקבות פניות של לקוחותיה, כי אופנת קליק מוכרת חיקויים מטעמה בחנויות אותן היא מפעילה בבני ברק, תל אביב ואשדוד. בבדיקה שערכה יעקובסון הוברר כי המוצרים המפרים, מיוצרים מחומרים זולים ולא איכותיים דבר שאיפשר לאופנת קליק למכור את מוצריה בזול.

לאחר שביקשה יעקובסון מאופנת קליק שלא למכור יותר את החולצות המזויפות ולא נענתה, היא הגישה תביעה לבית המשפט, בגין הפרת זכויות יוצרים, הטעיית צרכנים וגניבת עין. לטענתה מעשיה של אופנת קליק גורמים לה לנזקים בלתי הפיכים, לרבות פגיעה בזכויותיה הקנייניות, אבדן רווחים עתידיים ופגיעה במוניטין ובתדמית שהיא עמלה על בנייתם. לטענתה הוכח כי אין מדובר בחשש תאורטי או בסכנה עתידית אלא בפגיעה המתרחשת גם ברגעים אלו ממש.

בתביעתה טוענת יעקובסון כי קיימת סכנה ממשית שצרכנים שיראו את החיקוי של אופנת קליק יחשבו בטעות כי מדובר במוצר מקורי של יעקובסון, או לכל הפחות, קיים חשש שצרכנים יסברו בטעות שקיים קשר או זיקה בין המוצרים.  בנוסף לקוחות רבים אשר אינם מודעים לכך שאופנת קליק משווקת ומוכרת מוצרים מפרים, עשויים להתפתות לרכוש את המוצרים המפרים והנחותים במחיר נמוך וכך היא מפיקה טובת הנאה ורווחים שלא כדין על חשבונה.

 

עו"ד סרגיי (דוד) מורין, המייצג את אופנת קליק, טוען במכתב תגובה מפורט, כי במרשתת, שהיא פלטפורמת המסחר של התובעת, יש מותגי אופנה רבים שונים, בעלי סימני היכר דומים לנטען על ידה שמייצגים את העיצוב שלה, דוגמת הכתר מעל המילה המודפסת. ניסיון למצג שווא שמדובר באותו המותג, מוכיחה שלא נעשה כאן כל עוול. מעבר לכך, בעוד התובעת מוכרת את מוצריה ברשת המקוונת בלבד, מרשתו מוכרת אותה בחנויות פרונטליות, כך שמדובר בקהל יעד שונה ואין ממש בטענה לנזק.

למרות זאת, טוען עו"ד הנתבעת, שמרשתו הקפיאה את שיווק הפריטים נשואי התביעה, על לבירור העניין המשפטי.

ניסינו להשיג את תגובת הנתבעת ללא הצלחה. נפרסמה, מיד לכשתתקבל.

עו"ד אריאל דובינסקי מתמחה בדיני קניין רוחני המייצג את התובעת מסר בתגובה: "ניתן לראות את החיקוי בבירור. בכוונת מרשתי לאכוף את זכויותיה ולפעול כנגד כל גורם אשר יפר את זכויותיה".

תגובה אחת ל: "תביעה: רשת אופנה מכרה מותג מזויף בבני ברק ובאשדוד"

  1. הלוואי שיגיעו לשוק החרדי אנשים שישנו אותו באיכות יופי ומחיר

כתיבת תגובה