תוכננה ל-2020? הרכבת למירון תגיע כנראה ב-2024

צעד נוסף, ואולי אחרון בסדרה, לקידום המסילה המזרחית: השרה רגב הודיעה על המשך קידום תכנית תחנת רכבת מירון-מרום הגליל – שתוקם 7 ק"מ מפתח המושב מירון • מדובר באיחור של כ-4 שנים מאז הכריז על הרכבת לקרית שמונה, ב-2016, השר כ"ץ • השרה רגב: "הקמת תחנת רכבת מירון-מרום הגליל תביא בשורה לכל תושבי הצפון ותפתח בפניהם יותר אפשרויות תעסוקה, מגורים, השכלה ופנאי"

תפילה במירון בעת הסגר על הציון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

בשורה משמחת – אך ממוחזרת מעט – לתושבי הצפון. שרת התחבורה מירי רגב, הודיעה על החלטתה להקים תחנת רכבת חדשה מירון-מרום הגליל, שתשרת את תושבי הגליל ומיליוני המבקרים הפוקדים את קבר הרשב"י במירון מדי שנה. זאת, במסגרת חזונה של השרה רגב להקמת המסילה המזרחית שתחבר בין אילת בדרום לקרית שמונה בצפון.

אלא שזה המקום להזכיר כי החזון המדובר הוא דווקא של השר ישראל כ"ץ שבתמוז תשע"ו, 2016, שנה לפני חנוכת תחנת הרכבת בכרמיאל, הבטיח את המשכה של המסילה המזרחית עד לקרית שמונה ברכבת שמהירותה תעמוד עד ל-160 קמ"ש, כאשר עלות הקמת הקו נאמדה ב-7.4 מיליארד שקל.

היום הודיעה השרה רגב על החלטתה להקים תחנת רכבת מירון-מרום הגליל, בפגישה שהתקיימה עם ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר. זאת, במסגרת הארכת קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה, המקודם בכל מקרה בימים אלה על ידי משרד התחבורה.

קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה מקודם כיום באמצעות חברת נתיבי ישראל. הקו, באורך של 55-60 קילומטרים, כולל שתי מנהרות באורך כולל של כ-20 קילומטרים וגשר בן 400 מטר ביניהן. הקו יכלול 4 הקמת תחנות רכבת נוספות, באזור התעשיה כרמיאל, במרום הגליל, בחצור הגלילית ובקרית שמונה.

תחנת מירון-מרום הגליל שתהיה תחנה עילית בצומת שבע הסמוך לפרוד, אמירים וכפר חנניה, תקושר – בשל היותה כשבעה קילומטרים לפני המושב מירון – גם באמצעות שבילי אופניים ואמצעי תחבורה משלימים, שיאפשרו הגעה נוחה ומהירה ליישובי מרום הגליל והסביבה ולקבר הרשב"י שבמירון. התחנה הבאה תהיה בחצור הגלילית (וסמוך לראש פינה) ולאחריה תחנה בקרית שמונה.

"אחד היעדים המרכזיים שלי כשרת התחבורה הוא חיבור כל חלקי המדינה וקירוב בין הפריפריה למרכז. הקמת תחנת הרכבת מירון-מרום הגליל תביא בשורה למיליוני הפוקדים את קבר הרשב"י וכמובן לתושבי הצפון כחלק מציר הרכבת המזרחית מכרמיאל לקרית שמונה  אשר תפתח בפניהם יותר אפשרויות תעסוקה, מגורים, השכלה ופנאי", אמרה השרה רגב.

לפי התכניות הוותיקות, שפורסמו ב-2016, עתידה כל תחנה לכלול טרמינל חדש, רציפי נוסעים ומגרש חניה לכלי רכב פרטיים וציבוריים.

לפי הפרסומים בעבר, צפוי זמן הנסיעה של הרכבת מקרית-שמונה עד לכרמיאל לעמוד על 26 דקות בלבד. מכרמיאל לת"א, הנסיעה אורכת כשעתיים.

כתיבת תגובה