'תולדות אהרן' לחריש – 'תולדות אברהם יצחק' להר יונה

לאחר המהומה שהתחוללה בעקבות כוונתם של חסידי 'תולדות אהרן' לרכוש דירות ב'חריש', היום התפרסם כי גם ב'תולדות אברהם יצחק' מתכוונים להצפין ולרכוש דירות בשכונת 'הר יונה' שבעיר נוף הגליל (נצרת לשעבר) • עד כה רכשו בנוף הגליל גם עשרות מחסידי בעלז • ופרצת

כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק | צילום יונתן סינדל, פלאש 90

הדיו עדיין לא יבש מהמהומה שהקים ראש המועצה של חריש, יצחק קשת, כשהביע חשש מפני קבוצת המתיישבים מתולדות אהרן וחצרות ירושלמיות נוספות הרוצות לבוא להתגורר בחריש. בראיון חריף ונחרץ ל'קול חי' אמר קשת כי הוא מתנגד להגעת הקבוצה החרדית ה'בדלנית' מתולדות אהרן, בשל הטענה, כי זו עלולה לפגוע במרקם העירוני של חריש המורכבת מדתיים, חילונים ואפילו חרדים – שלדבריו מקבלים כל מה שהם זקוקים לו.

כשנשאל על ידי המראיין, בצלאל קאהן, אם היה אומר דברים זהים על קבוצה ערבית – השיב קשת בחיוב, ואף אמר כי התבטא כך אתמול בערוץ 11 של 'כאן'.

תולדות אהרן מצידם הגיעו עם מסר של פיוס, ואמרו כי הם "מוכנים להיפגש עם התושבים בחריש", והוסיפו שזה למרות שכולם יודעים שמלכתחילה "חריש הייתה אמורה להיות חרדית". "אנחנו צריכים למצוא לנו מקומות לגור בהם", אמרו בתולדות אהרן והזמינו את התושבים לפגישה עמם.

כעת מתברר, שמצוקת הדיור מביאה עמה עוד ועוד פתרונות, והפעם הר יונה על הכוונת. שכונת הר יונה שבעיר הצפונית נוף הגליל (שנקראה עד לאחרונה נצרת עילית), קלטה כבר כמה עשרות משפחות מחסידות בעלז.

מי שעוד מתכווין להגיע לשכונה, אלו חסידי תולדות אברהם יצחק, הסובלים כמו כל חלקי המגזר החרדי ממצוקת דיור קשה שהולכת ומחריפה.

על פי המידע שהגיע למשה ויסברג מ'בחדרי חרדים', עסקני החסידות דנים בימים האחרונים בהצעה שכוללת הקמת 400 דירות לחסידים ולאברכים הצעירים שיגיעו להתגורר בשכונה. התוכנית כבר עברה את אישורו של הרבי, שמצידו נתן אור ירוק למהלך.

באמירת ה'תורה' בסעודה שלישית בשבת האחרונה פרשת חוקת, אף התייחס לכך הרבי בהביאו את הפסוק מפרשת השבוע "ואסף איש טהור את אפר הפרה והניח מחוץ למחנה במקום טהור והיתה לעדת בני ישראל למשמרת". האדמו"ר הוסיף והסביר, "הנה עכשיו הולכים למחוץ למחנה למקום טהור, מקום חדש שלא גרו שם עדיין, שלא היו שם גויים".

מדובר ביוזמה חדשה של החסידות הירושלמית, הנאבקת כמו כל עם ישראל במצוקת דיור קשה. המרכז של חסידות תולדות אברהם יצחק ממוקם בירושלים, אולם שלוחותיה קיימות גם בערים בית שמש ומעט בביתר עילית. בשל חשיבות השכונה החדשה שצפויה להיבנות עבור החסידים, הביע הרבי רצון לשבות בשכונה כל מספר שבועות, בכדי לחזק את החסידים ואת השכונה החדשה.

3 תגובות ל: "'תולדות אהרן' לחריש – 'תולדות אברהם יצחק' להר יונה"

  1. הר יונה תהפוך לעיר החרדית הגדולה ביותר בצפון
    18 אלף יחדות לבנייה מידית!

  2. מי הם בכלל תולדות אברהם יצחק? חסידות שמונה רק 500 משפחות לא אומר שזה קצת! אבל זה לא הרבה! לעומת זאת החסידות היריבה של תולדות אברהם יצחק למי שמכיר את הפוליטיקה שזה חסידות תולדות אהרן מונה 1700 משפחות שזה הרבה יותר מבורך מרק 500 משפחות אז חריש תגדל ותפרח עם הרבה חסידי תולדות אהרן והר יונה רק עם איזה 25 אברכים ועוד כמה בחורים בודדים! איזה מסכנים אתם תולדות אברהם יצחק!

  3. אני דייר בשכונה והנה העובדות בשטח
    תולדות אהרן סופרים כ- 2 מניינים שגרים בחריש ורובם בשכירות
    ותולדות אברהם יצחק מונים יותר מ- 350 נפשות שגרים בהר יונה ורובם בדירות קנויות
    ובימי חנוכה תשפ"ב יבואו עוד כ- 50 משפחות מתולדות אברהם יצחק בהר יונה
    אלו עובדות
    תבואו ותראו!!!

כתיבת תגובה