תוספת בטיחות לנוסעים: 1,200 נהגים ללא הסחות דעת

חברת אלקטרה אפיקים חתמה על הסכם עם חברת סייברוואן במסגרתו יותקנו מערכות SaverOne למניעת הסח דעת סלולרי בנהיגה בכל 1,200 האוטובוסים של החברה | המשמעות: נהגי החברה לא יוכלו להשתמש בטלפון נייד בנהיגה פרט לניווט ושיחות, מה שיהפוך את הנסיעה להרבה יותר בטוחה

מערכת סייברוואן | צילום: איציק בירן

היסח דעת סלולרי בזמן נהיגה הינו אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים בשנים האחרונות – ובתקופה האחרונה ביתר שאת. חברת אלקטרה אפיקים תתקין את מערכת SaverOne בכל צי האוטובוסים שלה. זו היא חברת התחבורה הציבורית הראשונה בישראל שחתמה על הסכם עם חברת סייברוואן להתקנת כ-1,200 מערכות מייצורה, המונעות היסח דעת בנהיגה, בכל צי האוטובוסים של החברה. המערכת תמנע מנהג האוטובוס לבצע פעולות מסכנות חיים בזמן נהיגה באמצעות המכשיר הסלולרי שלו.

מערכת SaverOne, שהינה פרי פיתוח ישראלי, עונה בדיוק על הסכנה שנוצרת מהסח הדעת של הנהג. המערכת שמותקנת בסביבת הנהג משפיעה רק על מכשיר הסלולר האישי של הנהג ועם תחילת הנסיעה חוסמת המערכת את האפשרות לשימוש בטלפון הנייד פרט להוצאת וקבלת שיחות, ניווט ושמיעת מוסיקה.

בנוסף, תאפשר המערכת לחסום שימוש באפליקציות נוספות שהשימוש בהן בזמן הנהיגה עשוי לסכן את חיו ויתר משתמשי הדרך.

המערכת אינה ניתנת לנטרול, ובמידה ויתבצע ניסיון לעקוף אותה באמצעות שימוש במכשיר סלולר לא מוכר באיזור הנהג, המערכת תתריע ותצפצף בתא הנהג ותשלח התראה לחדר הבקרה של החברה.

שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים: "חברת אלקטרה אפיקים, הינה אחת ממפעילות התחבורה הציבורית הגדולות והמובילות בארץ, מפעילה צי המונה למעלה מאלף ומאתיים אוטובוסים בפריסה ארצית ובהיקף נסועה שנתית של יותר מ- 50 מיליון ק"מ. ככזו, רואה את עצמה כבעלת מחויבות לחדשנות ((innovation ע"י חיפוש בלתי פוסק של טכנולוגיות מתקדמות שהטמעתם יכולה לסייע בהעלאת רמת הבטיחות של הנהג, הנוסעים ויתר משתמשי הדרך. על כן, ולאחר ביצוע פיילוט מוצלח, החליטה החברה להתקין את המערכת בכל האוטובוסים של החברה בכדי להבטיח לנוסעים שלה נסיעה בטוחה ללא הסח דעת סלולרי".

ישראל אייבי סמנכ"ל השיווק של סייברוואן אומר כי: "חברת SaverOne גאה להיות שותפה בפרוייקט כל כך משמעותי! חברת אלקטרה אפיקים קבלה החלטה מעוררת הערכה להתקין  את מערכת SaverOne  למרות שאין עדיין רגולציה בישראל שמחייבת התקנה של מערכת נגד הסח דעת סלולרי וזאת מתוך דאגה לבטיחותם  הן של הנוסעים והן של הולכי הרגל, ועל כך היא ראויה לשבחים".

תגובה אחת ל: "תוספת בטיחות לנוסעים: 1,200 נהגים ללא הסחות דעת"

  1. סוף סוף! הלוואי שזה יהפוך לחובה בכל האוטובוסים!

כתיבת תגובה