תושבי חדרה, אשדוד ואשקלון: סכנת זיהום אוויר בדרך אליכם

חברת נגה המנהלת את מערכת החשמל תוכל להפעיל את תחנות הכוח המזהמות ביותר בישראל בניגוד למגבלות חוק אוויר נקי | הדבר יקרה לראשונה בישראל, ובניגוד לעמדת הצוותים המקצועיים והמשרד להגנת הסביבה | אלה הערים שתושביהן יסתכנו בשל הפעלת התחנות

תחנת הכוח באשקלון. צילום: חן ליאופולד | פלאש 90

חברת נגה, המנהלת את מערכת החשמל, תוכל להפעיל את תחנות הכוח המזהמות ביותר בישראל בניגוד למגבלות חוק אוויר נקי. המהלך, כך מזהירים במשרד להגנת הסביבה, מסכן את בריאות תושבי ישראל, ובפרט בחדרה, באשקלון ובאשדוד.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "זיהום האוויר מתחנות הכוח המיושנות, העובדות ללא אמצעי הפחתה מתאימים, פוגע בבריאות הציבור ומעלה את שיעורי התמותה. אנחנו מבינים שיש מצבי חירום במשק החשמל – אבל חירום הוא לא שגרה. בנוסח הנוכחי, חברת ניהול מערכת החשמל נגה ומשרד האנרגיה מקבלים רישיון, תחת ההגדרה של 'מצב סיכון' להפעיל את היחידות ללא הגבלה סביבתית, ולא רק במצבי חירום המייצרים סכנה לאספקת החשמל. בשבועות האחרונים קיימנו דיונים אינטנסיביים במטרה לייצר פתרון מאוזן שייתן מענה למצבים של חשש לאספקת החשמל, ומנגד יצמצם את הזיהום ואת הפגיעה בבריאות הציבור. ההחלטה שעברה מייצגת רק אינטרס אחד, שמאפשר לגוף שאין לו אחריות על נושאי זיהום אוויר ובריאות הציבור לקבל 'צ'ק פתוח' להפעלת תחנות כוח מזהמות, ללא יכולת פיקוח ואכיפה אפקטיבית מצידנו וללא קשר למצב חירום. נמשיך להילחם נגד מהלך זה, שמסכן את בריאות התושבים בחדרה, באשקלון באשדוד ובמקומות רבים נוספים. מחיר ההסדר הוא תג מחיר בריאותי, ואנחנו מצפים מכל חברי הכנסת, ראשי הערים והארגונים להצטרף אלינו למאבקם הצודק של התושבים ושל כלל הציבור הישראלי".

תגובה אחת ל: "תושבי חדרה, אשדוד ואשקלון: סכנת זיהום אוויר בדרך אליכם"

  1. איפה ש"ס" שרואים את השקופים"

כתיבת תגובה