תזוזות בצמרת | הטייקון הצרפתי הדיח את ג'ף בזוס מהמקום ה-1

המניות השתוללו, ובצמרת רשימת עשירי העולם נרשמו תזוזות משמעותיות • שוב גבר איל האופנה הצרפתי ברנרד ארנו על האיש וה'אמזון' – ג'ף בזוס, והשתחל במקומו בראש הטבלה היוקרתית שמתהדר שוב בתואר 'האיש העשיר בעולם'

ג'ף בזוס | צילום: מועצת העיר סיאטל, ויקיפדיה

בעוד מייסד חברת 'אמזון' משקיע את כל כולו בטיסתו לחלל, בסוף השבוע האחרון, ביום אחד צנחה מניית החברה ב-7.6%, ומהונו של האיש העשיר בעולם ג'ף בזוס נעלמו 13.9 מיליארד דולר, באבחת צלילת מניות, בכך נדחק בזוס מהשפיץ של צמרת עשירי העולם, כך על פי הדיווח ב'גלובס'.

אל מקומו של בזוס השתחל שוב איל האופנה הצרפתי ברנרד ארנו, ארנו גם ספג ירידה 'קלה' (1.4%) במניות של התאגיד LVMH שייסד, ירידה שתורגמה בהפסד של כ-3 מיליארד דולר, למרות זאת עם 192.9 מיליארד דולר הצליח ארנו לכבוש שוב את הפסגה הנחשקת.

מדובר בכיבוש חוזר, לאחר שבדירוג של 'פורבס' שפורסם לפני חודשיים הדיח לראשונה ארנו את בזוס מראש הרשימה שם הוצב למשך מספר שנים, עד שהגיע ברנרד ארנו עם 192.2 מיליארד (שבינתיים עלו ל-192.9 מיליארד) והראה שאפשר לכבוד צמרות בצורה אופנתית.

ברנרד ארנו | צילום: פייסבוק

בזמנו, במקום השני הוצב בזוס עם 187 מיליארד דולר, ואחריו אלון מאסק התמקם במקום השלישי, עם 156.4 מיליארד דולר ‘בלבד’. תוך ימים ספורים חזר בזוס להוביל את הרשימה, וכעבור כ-50 יום שוב הודח.

ארנו השתחל לראשונה בשנת 2005 לעשירייה של עשירי העולם עם הון מוערך של 13 מיליארד דולר בקירוב. בשנת 2018 הוא כבר נכנס לחמישייה המובילה ושנה לאחר מכן הגיע לשלישיה המובילה, עם הון של 76 מיליארד דולר ואפילו עקף לרגעים ספורים את בזוס בדצמבר 2019.

לאחר מכן זינקה מניית אמזון, בזוס כבש את המקום הראשון בסערה וארנו נשאר במקום השני והשלישי במשך שנה שלמה, כאשר בשלב כלשהו מאסק עוקף אותו כשהעפיל מהמקום ה-31 למקום השני עם זינוק של כ-126 מיליארד דולר בשנה.

עם זאת, יצוין כי למרות ההפסד על קצה הצמרת, עדיין חברת 'אמזון' מתגברת על התחזיות שלא מומשו, עם הכנסות של 27% גבוהות יותר מול התקופה המקבילה אשתקד.

למקרה שתהיתם, גרושתו של בזוס מקנזי סקוט, סוגרת את העשירייה הראשונה של רשימת עשירי העולם עם 56 מיליארד דולר שווי נקי, לאחר הירידה של המניות שגרמו לה להפסיד 4.6 מיליארד דולר. 

כתיבת תגובה