תחנת הכוח הסולארית "אשלים" בנגב: קדמה טכנולוגית בשוק האנרגיה

מתחם הפארק הסולארי ברמת הנגב, הוא אחד הפרויקטים הגדולים בעולם בתחום האנרגיות המתחדשות

חווה סולרית (אילוסטרציה). צילום: Vittavat Apiromsene | שטארסטוק

ביום חמישי האחרון  הגיע שר האוצר, חה"כ משה כחלון, לסיור בפארק הסולארי "אשלים", שברמת הנגב. לביקורו של השר, שעסק באנרגיות מתחדשות, התלוו ראש מועצה אזורית רמת נגב, ערן דורון, מנכ"ל מגלים, ערן גרטנר, מנכ"ל נגב אנרגיה, דידי פז, יו"ר קרן נוי, פיני כהן וסמנכ"ל החשב הכללי, נחמיה קינג, אשר סיירו יחד עם השר במתחם הפארק הסולארי, שהוא אחד הפרויקטים הגדולים בעולם בתחום האנרגיות המתחדשות.

במהלך הביקור הציג ראש מועצת רמת הנגב את הישגי האזור בפני השר, אשר התרשם מהבשורה הלאומית האמתית המתרחשת במועצה האזורית רמת הנגב, המובילה וחלוצה בתחום האנרגיות המתחדשות. כמו כן קיבל השר סקירה על האתגרים היום יומיים עימם מתמודדים תושבי המועצה ותושבי הנגב, שמע סקירה על הפארק הסולארי וביקר במפעל הדגים "אקוואטק" שברמת נגב, מפעל ייחודי בקנה מידה עולמי שמייצר בטכנולוגיה ייחודית 2000 טון דגים בשנה.

את הביקור חתם השר באומרו: "שיא הטכנולוגיה, קדמת הטכנולוגיה העולמית נמצאת כיום בנגב, רחוק מתל אביב ומחיפה".

ערן דורון, ראש מועצה אזורית רמת נגב: "הקמת תחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים הינה צעד חשוב, לא רק עבור הנגב, אלא עבור כל מדינת ישראל. מדינת ישראל אינה עתירה במשאבים, לכן אנחנו צריכים לנצל בצורה הטובה ביותר את כל המשאבים שברשותנו והנגב הוא באופן חד משמעי משאב. הפרויקטים שאנחנו מובילים, באנרגיה, כמו גם בחקלאות מתקדמת וחקר המים, הם ההוכחה שהנגב הוא השקעה חכמה וארוכת טווח ואני שמח ששר האוצר שותף לתפיסה הזאת."

כתיבת תגובה