אז מי אשם בכך ש'אל-על' מציגה ירידה חדה ברווח הנקי?

אל-על פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. למרות גידול בכל הפרמטרים התפעוליים, ירידה במחירי הדלק הסילוני והגדלת נתח השוק, רשמה החברה ירידה קלה בהכנסות וירידה משמעותית ברווח הנקי

דוד מימון, מנכ"ל אל על. צילום: פלאש 90

בצל משבר הטייסים שעלול להשפיע על דוחותיה של 'אל-על' ברבעון האחרון של השנה, פרסמה החברה היום (ג) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה וממנו עולה כי החברה רשמה גידול בכל הפרמטרים התפעוליים והכנסות דומות להכנסות שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. מאידך, חשוב להזכיר כי במהלך השנה האחרונה נרשמה ירידה במחירי הדלק הסילוני וגידול בנתח השוק של החברה. כך שלכאורה היו לחברה את כל התנאים להגדיל את שורת הרווח שלה, שירדה בשיעור ניכר ברבעון הקודם (יולי-ספט').

מהדוחות הכספיים עולה כי הכנסות החברה רשמו ברבעון השלישי ירידה זניחה והסתכמו ב-644 מיליון דולר לעומת 647 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי ירד בחדות מ-93 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2015, ל-70 מיליון דולר ברבעון השלישי השנה. (126 ו-93 מיליון לפני מס, בהתאמה).

משבר הטייסים • עכשיו שקט, לאחר משא ומתן שנמשך כל הלילה

הסכסוך ב'אל-על': ביטולים ושינוי מועד הטיסה – ללא עלות

'אל-על' חייבת לפטר את הטייסים שלה

עם הצגת הדוחות אמר מנכ"ל החברה, דוד מימון כי "החברה מציגה רווח נקי של 70 מיליון דולר וגידול בכל פרמטרים התפעוליים, לרבות גידול בקטעי נוסע בשיעור של כ-13%, עלייה בנתח השוק ל-31.5%, וגידול בשיעור התפוסה של המטוסים לרמה של 87.3%. ברבעון השלישי של 2016 הצגנו הכנסות דומות להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד וזאת על אף התחרות המאתגרת וירידת מחירי כרטיסי הטיסה".

הוא הסביר את הירידה בשורת הרווח, ואמר כי "הרבעון השלישי הושפע מעיצומי הטייסים הנמשכים כבר חודשים רבים וגורמים לשיבושים בפעילותה של אל על. השיבושים מתבטאים בין היתר בעיכובים וביטולים בהוצאתן של הטיסות. גם בתקופת הדוח נאלצה החברה לחכור מטוסים, מהלך שהשפיע על הוצאות החברה. זאת כדי למנוע ביטול של טיסות. לאור התמשכות העיצומים. אנו מחויבים להבטחת הצלחתה ושגשוגה של החברה, המהווה מקור פרנסתם של אלפי בתי אב ממשפחת אל על ונחושים לעשות כל שניתן על מנת להחזיר את החברה לפעילות סדירה ומעל לכל, להשיב את הביטחון והאמון של קהל הלקוחות".

כתיבת תגובה