אחרי שהמעסיקים שילמו מכיסם: נחתם השיפוי למעסיקי מילואמניקים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ חתם: שיפוי למעסיקי המילואיניקים בגין הפרשות סוציאליות | באופן אבסורדי, עד כה הביטוח הלאומי החזיר למעסיקים רק את עלות השכר ברוטו של עובדיהם שנקראו לשירות מילואים והמעסיקים נשאו על גבם את עלות ההפרשות הסוציאליות לפנסיה וכדו' בסכומים גדולים

כוחות צה"ל פועלים בשדרות | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

כחלק מתכנית שר האוצר לטיפול במילואמניקים ובהתאם להסכם שנחתם בינו לבין הנשיאות המגזר העסקי בהובלת דובי אמיתי, הועברה כעת לאישור ועדת העבודה והרווחה החלטת שר האוצר על שיפוי מעסיקי המילואימניקים בגין ההפרשות הסוציאליות שלהם לעובדים שבשירות מילואים.

באופן אבסורדי, עד כה הביטוח הלאומי החזיר למעסיקים רק את עלות השכר ברוטו של עובדיהם שנקראו לשירות מילואים והמעסיקים נשאו על גבם את עלות ההפרשות הסוציאליות לפנסיה וכדו' בסכומים גדולים.

כחלק מהרצון לסייע למילואימניקים ולתמרץ מעסיקים להמשיך ולהעסיק אותם החליט שר האוצר לשפות את המעסיקים בגין ההפרשות הסוציאליות בשיעור של 20%. תיקון זה יחול על כלל המעסיקים של משרתי המילואים ששירתו מה-7 באוקטובר ועד סוף שנת 2024, ועלותו כחלק מתכנית מעטפת המילואימניקים עומדת על כ- 2.5 מיליארד ש"ח, שתוקצבו במסגרת החלטת ממשלה 1295.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אמרנו שהמילואימניקים לפני הכל ואנחנו ממשיכים לפעול למענם ולמען המעסיקים הגיבורים שלהם שהם שותפים מלאים למאמץ המלחמתי הלאומי עד הניצחון. כפי שהתחייבתי שיפוי מעסיקי מילואימניקים יוצא לדרך. מדינת ישראל מוקירה את משרתי המילואים ודואגת באופן משמעותי למי שמעסיק אותם. אני מודה לידידי דובי אמיתי ולנשיאות המגזר העסקי על שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך ולשר העבודה על השותפות בתיקון התקנות. נמשיך בעזרת השם ביחד עד הניצחון".

כתיבת תגובה