אחרי שסגרו מעל 20 סניפים: 'הפועלים' קורץ לקשישים

הנפגעים העיקריים מסגירת סניפים, הם הקשישים • לא פלא שבנק הפועלים שסגר 21 סניפים מאז 2016, מנסה לקרוץ לקהל לקוחותיו הקשיש והלא-נגיש דיגיטלית שאולי מעדיף לעבור לבנקים שסניפיהם ממוקמים קרוב יותר אליהם • והאם יש פעילות מותאמת לציבור החרדי?

בנק הפועלים | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

רגע אחרי שעם ישראל מתבשר כי בנק הפועלים יוזם "מהלך אסטרטגי" של העצמה דיגיטלית לבני הגיל השלישי במסגרתו יוצעו קורסים מקצועיים להקניית כישורי חיים דיגיטליים ברחבי הארץ – זה הזמן לברר מדוע הוא יוזם זאת, והאם יש גישה גם לבני הציבור החרדי, בהתאמה.

ראשית למהלך עצמו. לפי הודעת היח"צ של הבנק, במסגרת המהלך, הבנק יציע בחינם ללקוחותיו בגיל השלישי קורסי עומק של 16 מפגשים (50 שעות אקדמיות) להקניית כישורי חיים דיגיטליים בהם ילמדו נושאים רבים, כגון: שימוש בדואר אלקטרוני ובמנועי חיפוש, שימוש ברשתות חברתיות, גלישה בטוחה ברשת וצריכת מוצרים ושירותי בנקאות מקוונת.

קורסי העומק יחולקו לשתי רמות: הדרכה דיגיטלית בסיסית והדרכה דיגיטלית מתקדמת הממוקדת בצרכנות ובבנקאות בדיגיטל.

בשלב ראשון נפתחו קורסים ביישובים: קרית עקרון, עכו, אור יהודה, עפולה, טירת הכרמל, באר שבע, נצרת עילית, קרית מלאכי ונתניה.

בנוסף, הבנק יציע את 'קפה דיגיטל' – הדרכות חד פעמיות בני 3 שעות בעשרות סניפי הבנק ברחבי הארץ, הממוקדות בלימוד השימוש בערוצים הדיגיטליים של הבנק.

במקביל לקורסים וההדרכות הבנק הפיק כלים נוספים לבני הגיל השלישי, כגון: חוברות הדרכה אותן ניתן לקבל בכל סניפי הבנק הארץ, תרגולטור וסרטוני הדרכה.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חיים כיום כ-1 מיליון מבוגרים בישראל, כש-42% מהם הינם לקוחות של בנק הפועלים.

'ביזנעס' פנה לבנק הפועלים בשאלות שצצו מיד עם קריאת הידיעה, כדי לברר האם ישנה פעילות מותאמת למגזר החרדי? האם תתבצע פעילות דומה בערים החרדיות? וככלל, כמה סניפים פרונטליים סגר בנק הפועלים מאז תחילת 2016?

מבנק הפועלים נמסר בתגובה:

"בנק הפועלים מקיים פעילות מגוונת המותאמת למגזר החרדי, הכוללת גם העצמה דיגיטלית.

"הלקוחות הוותיקים מוזמנים להדרכה העוסקת בשימוש באתר הבנק המותאם לציבור החרדי, במכשירים האוטומטיים, וכן באפליקציה של הבנק.

"לרשות לקוחות החטיבה הקמעונאית ברחבי הארץ עומדים 222 סניפים ו-767 מכשירים אוטומטיים בסניפים – המספר הגדול ביותר במערכת הבנקאית.

"החל מתחילת שנת 2016, סגר בנק הפועלים 21 סניפים".

כיוון שהדוברות של בנק הפועלים למגזר החרדי לא טרחה לציין זאת, ומבחינתה ככל הנראה אתר הבנק, המכשירים האוטומטיים (שרוב הקשישים נמנעים מהם) ואפליקציית הבנק – הן דרכים מתאימות למגזר לפנייה אל הבנק –  'ביזנעס' מוסיף, כי על פי הידיעה למגזר הכללי, הרי שניתן להזמין את השירות – גם אצל הבנקאי או בשיחת טלפון.

כתיבת תגובה