אחרי 40 שנה: אריק פינטו פורש מ'הפועלים'

אריק פינטו הודיע כי יסיים את כהונתו כמנכ"ל בנק הפועלים בסוף 2019 • "מעולם לא חשבתי שאעבוד בבנק 40 שנה ברציפות, ואני מרגיש שזה הרגע המתאים עבורי להסתכל אחורה בגאווה ובסיפוק"

אריק פינטו | צילום: יח"צ

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע היום כי לא יאריך את כהונתו הנוכחית, הצפויה להגיע לסיומה ב- 31.12.2019. פינטו יסיים 40 שנות עבודה בבנק הפועלים, מתוכן הוא יכהן כמנכ"ל בפועל כארבע שנים.

פינטו אמר: "מעולם לא חשבתי שאעבוד בבנק 40 שנה ברציפות, ואני מרגיש שזה הרגע המתאים עבורי להסתכל אחורה בגאווה ובסיפוק, ולהספיק להגשים חלומות ואתגרים נוספים בעתיד. נפלה בחלקי זכות גדולה להטביע חותם עמוק על עשייתו של הבנק, חדשנותו והיחס שלו לאחר, השונה והחלש.

"בארבעים השנים שאני בבנק למדתי, התפתחתי, הקמתי משפחה, רכשתי חברים יקרים ומילאתי מגוון תפקידים מרתקים בשטח ובמטה… …אני רוצה להודות לאלפי העובדים והמנהלים הטובים ביותר במשק, לחבריי המדהימים להנהלה ולדירקטוריון בראשותו של ידידי ושותפי, עודד ערן, על כך שגרמו לי להגיע מדי יום לבנק מאושר וגאה".

בהתייחסו לחקירת הרשויות האמריקאית בה טיפל ברציפות מיום כניסתו לתפקיד המנכ"ל, אמר: "אני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לסיים את הפרשה ולהגיע להסדר, עוד בטרם אסיים את תפקידי".

פינטו נולד במרוקו, בגיל שנה לקה בפוליו ועלה לארץ עם משפחתו בשנת 1964.

פינטו כיהן בתפקידי ניהול מגוונים בבנק הפועלים מאז שנת 1980, ושימש קודם מינויו למנכ"ל כחבר הנהלת הבנק במשך שש שנים.

הוא שימש ממלא מקום למנכ״ל וכ-COO האחראי על האסטרטגיה משאבים ותפעול (מפברואר 2016 ועד מינויו כמנכ״ל), ממונה על החטיבה הקמעונאית (מ-2013 ועד מינויו ל COO), ממונה על חטיבת האסטרטגיה (2009-2013), מנהל אגף אשראי קמעונאי ומשכנתאות (2007-2009) ומנהל אגף משאבי אנוש (2002-2007).

כתיבת תגובה