בהשוואה לאשתקד: עלייה משמעותית בכניסת תיירים לישראל

הלמ"ס פרסם היום את נתוני כניסות התיירים לישראל • בנתונים נצפית אמנם ירידה בכניסת תיירים לישראל בשלושת החודשים האחרונים, אך ביחס לחודשים המקבילים בשנה שעברה ישנה עליה משמעותית • ישראל בעליה

איבד את המומנטום? משרד התיירות | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אחד מההישגים בהם התפארה הממשלה היוצאת, וביחוד כוכבה החדש – שר התיירות יריב לוין (שר המשפטים הבא, אם זה רק יהיה תלוי בו) – הוא במספר שיא של כניסות תיירים לישראל.

היום פרסמה הלמ"ס את מספר כניסות התיירים לישראל בשלושת החודשים האחרונים, והם לאו דווקא צועדים ברוח הדברים הנ"ל. אמנם בעת שנאמרו הדברים הם ככל הנראה היו מגובים בנתונים, מפני שעד לפני שלושה חודשים אכן נצפתה עליה במספר כניסות התיירים – אולם כעת,  לפי דו"ח הלמ"ס, ישנה ירידה מספרית בנתונים בשלושת החודשים האחרונים.

מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות (המתעלמים מגידול כניסות בשל סיבות עונתיות, ע"מ לוודא כי הנתונים משקפים את המגמה הכללית, ח.ר.) עולה, כי בשלושת החודשים האחרונים (מרץ – מאי 2019) נרשמו 371 אלף כניסות בממוצע לחודש (4.4 מיליון כניסות ברמה שנתית), לעומת 379 אלף כניסות שנרשמו במהלך חודשים דצמבר 2018-פברואר 2019 (4.5 מיליון כניסות ברמה שנתית).

עוד עולה מניתוח המגמה, כי בשלושת החודשים האחרונים (מרץ-מאי 2019) נרשמה ירידה  של 0.4% בממוצע מידי חודש.

מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות עולה גם, כי במספר כניסות התיירים בדרך האוויר בשלושת החודשים האחרונים (מרץ – מאי 2019) נרשמו 324 אלף כניסות בממוצע לחודש (3.89 מיליון ברמה שנתית), ואילו בשלושת החודשים שקדמו להם דצמבר 2018-פברואר 2019 נרשמו 330 אלף כניסות בממוצע לחודש (3.96 מיליון ברמה שנתית).

מניתוח נתונים אלו, עולה כי בשלושת החודשים האחרונים (מרץ-מאי 2019) נרשמה ירידה של 0.3% בממוצע מדי חודש של כניסות דרך האוויר.

הנתונים די מדאיגים, בפרט בהתחשב בעובדה כי בחודש מאי התקיים בישראל אירוע תרבות בינ"ל שגרף עמו כניסה המונית של תיירים (נתון שאינו נחשב כעונתי, אלא כחד פעמי). עם זאת בלמ"ס מדגישים, כי כי בשל שיטת החישוב הנהוגה אצלם, המגמה של החודשים האחרונים עשויה להשתנות עם קבלת נתונים חדשים או עדכון נתונים מחודשים קודמים.

עם זאת, באופן כללי ניכרת מגמת עליה משמעותית בכניסת התיירים. זאת ניתן לראות בהשוואה לנתוני השנה שעברה: בין החודשים ינואר – מאי 2019 נכנסו לישראל 2.03 מיליון  מבקרים – עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ואפילו אם נביט רק על נתוני חודש מאי האחרון בהשוואה למקבילו בשנה שעברה, גם שם ניכרת עליה משמעותית – 11%. כך שמוקדם מלבכות את מצבה של התיירות בישראל.

כתיבת תגובה