איש עסקים התחזה לחולה אלצהיימר וישלם 350 אלף שקל

לאחר שכבר הורשע פעם אחת בפרשת "רשות המיסים" השנויה במחלוקת, הגישה היום הפרקליטות כתב אישום נוסף נגד איש העסקים ורואה החשבון קובי בן-גור. הפעם באשמת קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט

בן-גור בבית המשפט (ארכיון). צילום: יוסי זליגר | פלאש 90

איש העסקים ורואה החשבון קובי בן-גור הורשע ב-2011 בפרשת "רשות המיסים" במסגרת הסדר טיעון, בשתי עבירות של מתן שוחד – האחת לראש רשות המיסים דאז ג'קי מצא, והשנייה לעובדת הרשות אורנה בכר, וכן בשתי עבירות של שידול להפרת אמונים.

הבוקר (א) הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום נוסף והפעם באשמת קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט בנוגע לאותו משפט בו הורשע כבר כאמור. במקביל להגשת כתב האישום הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי גם במקרה זה הגיעה להסדר טיעון עם הנאשם, במסגרתו יודה בן-גור בכך שבניסיון לקבל הקלה בעונשו הגיש לבית המשפט תיעוד רפואי שהשיג במרמה ובמצגי שווא כאילו הוא חולה באלצהיימר.

בנוסף, יודה שקיבל במרמה מהביטוח הלאומי קצבה חודשית והכרה בנכותו. לפי ההסדר שהוגש לבית המשפט, יבקשו הצדדים לגזור על בן-גור חודשיים מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות וקנס בסך 150 אלף שקל. הוא אף יידרש להשיב לביטוח הלאומי כ-200 אלף שקל שקיבל במרמה. בפרקליטות ציינו כי ככל הידוע, זהו אחד המקרים הבודדים, אם בכלל, בהם הוגש כתב אישום בנסיבות של מרמה כלפי מערכת המשפט.

כתב האישום מגולל את סיפורו של רואה החשבון שהורשע בפרשת רשות המיסים. למרות הסדר הטיעון, לא הייתה בין הצדדים הסכמה לעניין העונש. במהלך משפטו, החל משלב הטיעונים לעונש ועד לערעור בעליון, הגיש בן-גור לבית המשפט מסמכים שונים המעידים על מצבו הבריאותי ההולך ומידרדר. על כך שהוא סובל מדמנציה אשר פוגעת בכושר שיפוט המציאות שלו, שהוא מתקשה לדאוג לצרכיו הבסיסיים, וזקוק לליווי בני משפחתו לאורך כל שעות היום.

בין היתר, העידו המסמכים כי מצבו של הנאשם תואם למצב של נכות מלאה, וזאת בשל מחלת האלצהיימר בה לקה כביכול. כל זאת, בשעה שבפועל, הוא מעולם לא חלה במחלה זו, ולא סבל מהתסמינים שתיאר ואף הציג בפני הרופאים השונים. בפרקליטות מסבירים כי בן-גור הגיש את המסמכים על מנת לזכות בהתחשבות בית המשפט ובהקלה בעונשו, בכך שיצדיקו עונש בדרך של ריצוי בעבודות שירות.

מאידך, לעומת המצגים שהוצגו בפני בתי המשפט השונים, כאשר התייצב בפני הממונה על עבודות השירות הצהיר כי מצבו הבריאותי תקין, וזאת על מנת להימצא כשיר לביצוע עבודות השירות ובניגוד לאמור במסמכים הרפואיים מהעת הרלוונטית. בכתב האישום נכתב כי המצגים הסותרים שהציג היוו תהליך ממושך, במהלכו הציג הנאשם בפני גורמים שונים חוות דעת רפואיות כשהאמור בהם משקף – בכל פעם – מצב רפואי שונה בתכלית השינוי.

למעשה, הפרקליטות טוענת שבן-גור עשה צחוק מבית המשפט ואף הגיעה איתו להסדר טיעון בעניין. כאמור, בית המשפט יידרש להחליט האם הוא מקבל את הסדר הטיעון ואת העונש שסוכם בין הצדדים.

כתיבת תגובה