איש העסקים תובע בוררות: "גרטלר חייב לי 30 מיליון דולר"

איש העסקים משה ויקטור קעניג טוען בפנייה לבית המשפט המחוזי בת"א כי המיליארדר דן גרטלר קיבל ממנו הלוואות שלא פרע | עיקר החוב נוצר כתוצאה מריבית גבוהה, שהצמיחה את הסכום המדובר בקצב של 2% בכל חודש

דן גרטלר | צילום ארכיון: אתר חב"ד - שטורעם נט

האם המיליארדר החרדי דן גרטלר, חייב 30 מיליון דולר כתוצאה מהלוואות שהתחייב לפרוע לאיש העסקים משה ויקטור קעניג מגבעת שמואל? כך עולה מעתירה שעליה דיוח תומר גנון ב'כלכליסט'.

לפי הדיווח, איש העסקים משה ויקטור קעניג מגבעת שמואל ועורך דינו האמריקאי אייזיק נויברגר פנו בתחילת החודש לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה למנות בורר בסכסוך. בין הבוררים שהציעו איש העסקים ונאמנו: נשיא העליון בדימוס, השופט אשר גרוניס; נשיא בית המשפט המחוזי בת"א לשעבר השופט בדימוס איתן אורנשטיין; ואת השופטים המחוזיים בדימוס אבי זמיר ודניה קרת מאיר.

"קעניג וגרטלר מכירים שנים רבות", נכתב בבקשה שהגיש קעניג לבית המשפט, באמצעות עורך דינו המשמש כנאמנו. "במהלך השנים, במסגרת היכרותם העסקית, העמיד קעניג לגרטלר ולחברות שבשליטתו או קשורות אליו הלוואות בסכומים גדולים מאוד לצורך מימון עסקאותיו בתחומים שונים ברחבי העולם", כך נטען בבקשה שהוגשה כאמור לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לפי הדיווח, קעניג טען במסמך שצירף לבקשה, כי גרטלר חתם ביולי 2017 על שטר במסגרת התחשבנות בין הצדדים, ולפיו יתרת החוב של גרטלר היא 12.5 מיליון דולר. אלא שסכום הקרן היה צמוד לריבית מצטברת של 2% בכל חודש. בסוף המסמך נכתב, כי אם תתגלע מחלוקת בין הצדדים, הם יפנו לבורר ומשכך הבקשה לביהמ"ש למינוי בורר.

"גרטלר ביצע תשלום חלקי על חשבון חובו של 5 מיליון דולר בלבד לידי קעניג", צוטטה הבקשה. "עם זאת הוא לא שילם את יתרת חובו עד ה-30.12.2016 ללא כל צידוק והסבר. הסכום שנותר לתשלום בתוספת הריבית ההסכמית עומד על כ-30 מיליון דולר".

לפי הדיווח, גרטלר טרם הגיש תגובה לבקשה. כמו כן, מטעמו של גרטלר לא נמסרה תגובה ל'כלכליסט'.

2 תגובות ל: "איש העסקים תובע בוררות: "גרטלר חייב לי 30 מיליון דולר""

  1. אם ירדו לו מהזנב בארהב בקלות הוא ישלם את הסכום הזה

  2. חשבתי שדתיים חרדים לא מאמינים בריבית – זה נוגד את אמונתם ונאסר בתורה.

כתיבת תגובה