אלפי אתרים בישראל תחת השתלטות האקרים • מבזק

מלחמת הסייבר העתידית כבר כאן? אלפי אתרים בישראל – כולל אתרי חדשות חרדיים – ירדו מהאוויר וחלקם זכו למסך פתיחה מזעזע שאמור לעסוק בספירה לאחור להרס ישראל – שלדברי ההאקרים, החלה לפני זמן רב • פרטים ראשונים

ההשתלטות על דף הבית באתרים רבים | צילומסך

אלפי אתרים בישראל בקריסה.

בשעות האחרונות מתרחשת מתקפה על מספר אדיר של אתרים בישראל, ולבעלי האתרים נקרא לשים לב ולהגביר עירנות בשמירה על התוכן.

לפי דיווח ראשוני של הבלוגר רן בר זיק, אתרים רבים של לקוחות של חברת 'יופרס' הורדו מהאוויר. חלק מהם הושחתו (כשהוא מציין כי לא נפרצו) על ידי מה שהוא מכנה "האקרים משועממים" עם סרטונים חסרי פשר.

לדברי בר זיק, הדף שנכנס במקום האתר מכיל קוד שמצלם את המשתמש (לאחר אישור הפעלת מצלמה) ושולח את המידע לסקריפט בספק האחסון (שכבר ירד משם).

כאמור, אלפי אתרים בישראל ירדו מהאוויר וחלקם זכו למסך פתיחה מזעזע שאמור לעסוק בספירה לאחור להרס ישראל – שלדברי ההאקרים, החלה לפני זמן רב. רח"ל.

האירוע החל לפני כשעה, ומבדיקת 'ביזנעס' עולה כי במרבית האתרים טרם התגברו על הבעיה.

בין היתר סובלים מהתופעה אתרים חרדיים ודתיים כמו: jdn, חרדים 10, המחדש, האתר של הצלם ישראל ברדוגו, האתר של השף ישראל דודק ועוד.

לא ידוע האם מדובר בתגובה אפשרית של איראן לדיווחים שונים על מתקפת סייבר אפשרית שביצעה ישראל על נמלים בשטחה שנודעה השבוע.

עדכון לשעה 11:55:

במייל שהגיע הדקות האחרונות מ'יופרס' ללקוחותיה הודיעה החברה כי מדובר במתקפה של גורמים אנטי ישראליים שמטרתה לפגוע בכל מטרה ישראלית, וברגעים אלו ממש החברה שוקדת על פתרון לכלל הלקוחות, עוד הודיעו כי האתרים והמידע מגובים במערכי הגיבוי של החברה והם פועלים על מנת לטפל בכל האתרים שנפגעו. עם זאת, מטעמי בטיחות, אין עדיין גישות ניהול לאתרים ויש להימנע מניסיונות התחברות לאתר בתור admin עד לקבלת הודעה מסודרת מהחברה.

תגובה אחת ל: "אלפי אתרים בישראל תחת השתלטות האקרים • מבזק"

  1. לא יופרס אלא WordPress

כתיבת תגובה