אלשטיין לא העביר את מניות אי.די.בי לאייל לפידות

עסקה שתוכנה הוא כי תמורת הלוואת-מוכר של 118 מיליון שקל שאי.די.בי. הייתה אמורה להעביר ללפידות על מנת לרכוש מניות כלל ביטוח בהיקף של כ-132 מיליון שקל – לא יצאה לדרך כפי שדווח לבורסה ביוני • ההלוואה הייתה אמורה לשאת ריבית שנתית קבועה של 4% ולהיפרע בשלמות (קרן וריבית) בתשלום אחד בתום חמש שנים ממועד ההלוואה

אדוארדו אלשטיין | צילום: פלאש 90

מניית כלל ביטוח החלה להראות סימני ירידה היום לאחר שנודע הבוקר כי אי.ד.בי. אישרה שלא העבירה עד כה 5% ממניות החברה לאייל לפידות, מנכ"ל שיכון ובינוי ולשעבר מנכ"ל הפניקס.

העסקה שפרטים אודותיה דווחו לבורסה ב-17 ביוני הייתה אמורה לצאת לדרך תמורת הלוואת-מוכר של 118 מיליון שקל שאי.די.בי. הייתה אמורה להעביר ללפידות על מנת לרכוש מניות כלל ביטוח בהיקף של כ-132 מיליון שקל.

כפי שפורסם, ההלוואה הייתה אמורה לשאת ריבית שנתית קבועה של 4% ולהיפרע בשלמות (קרן וריבית) בתשלום אחד בתום חמש שנים ממועד ההלוואה.

'כלכליסט' מפרסם הבוקר כי דירקטוריון אי.די.בי החליט אתמול בישיבה טלפונית שלא להעניק ללפידות את ההלוואה ובהודעתו הדגיש כי הוא איננו נסוג מהעסקה וכי הוא מחויב לה, אולם הענקת ההלוואה תגרום לפגיעה אנושה בחברה, בעיקר כשהיא מצויה בקונפליקט מול מחזיקי האג"ח וקיים חשש לחדלות פרעון. הדירקטוריון ציין שהחברה תמשיך לנסות לארגן לעסקה מימון חיצוני.  

לפידות קיבל את האופציה לרכישה בעקבות שתי עסקאות נוספות בהן רכשו מורי ארקין ויקיר גבאי כ-5% מכלל ביטוח, כל אחד, כאשר לארקין ניתנה האופציה להרחיב את הרכישה בחברת הביטוח בכ-3% נוספים.

עכשיו מתברר כי מורי ארקין קיבל אמש היתר אחזקה בכלל ביטוח. 'כלכליסט' דיווח כי ההיתר לארקין ניתן להחזקה של מעל 5% ממניות החברה ובהתאם הוא מאפשר לו לממש את האופציה לרכישת 3% נוספים מהמניות. 

בחודש מאי האחרון רכש ארקין 5% ממניות כלל במחיר מצוין של 47.7 שקלים ביחד עם יקיר גבאי שרכש אחוזים דומים. כאמור, ארקין קיבל בצמוד לרכישה אופציה לרכישת 3% נוספים וכדי לממשה הוא פנה לרשות שוק ההון במשרד האוצר בבקשה להיתר. 

יחד עם זאת מנסים באי.די.בי לשמור על עסקים כרגיל כאשר מסתמן כי יעשו ניסיונות למצוא מימון חיצוני להלוואה ללפידות.

יצויין כי בשבוע שעבר החליט אדוארדו אלשטיין לעזוב את תחרות השליטה על כלל ביטוח, ולמשוך את הבקשה לקבלת היתר שליטה בחברה, וזאת לאחר שאלשטיין נרמז, כי יש סבירות נמוכה ביותר שיו"ר רשות שוק ההון משה ברקת, יעניק לו את ההיתר המיוחל. 

כתיבת תגובה