"אם אשכחך ירושלים זה בגלל תל אביב"

קמפיין פרובוקטיבי נגד ההסתדרות כיסה הבוקר את לוחות המודעות בעיר תל אביב • שלט עם הסיסמא "אהוב את המלאכה ושנא את ההסתדרות" כבר נתלה בעבר בירושלים וזכה ליד קשה מהעירייה

השלט בירושלים בטרם הוסר | צילום: יונתן סורוצ'קין

קמפיין פרובוקטיבי עלה הבוקר בתל אביב, כאשר מאות לוחות המודעות בעיר, כוסו בשלטים עם המשפט "אהוב את המלאכה ושנא את ההסתדרות". מקור הקמפיין הוא דווקא בירושלים, שם בחור בשם יונתן סורוצ'קין, תלה את השלט עם המשפט המוזר, שנכתב כפרפרזה על המשנה באבות: "אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות", על מרפסת ביתו. יונתן הוא כלכלן, ואקטיביסט ליברלי הדוגל בשוק חופשי, שהחליט להביע את מחאתו מול נזקי ההסתדרות, באמצעות שלט על מרפסת ביתו.

לכאורה, לפי יונתן, השלט הירושלמי היה אמור להיות "מחאה פרטית צנועה, במסגרת המאבק בין השוק החופשי לסחטנות ההסתדרותית". אבל אז נכנסה לתמונה עיריית ירושלים. מסיבות שאינן ברורות, החלו פקחי העירייה להטריד טלפונית את יונתן, לדבריו, תחילה הם טענו ש"אסור שלטים" ואז הם טענו ש"השלט פוגע ברגשות הציבור".

בסופו של דבר אולץ להוריד את השלט ואף הוגשה נגדו תלונה פלילית על תליית שלט ללא היתר.

יונתן פתח בקמפיין מימון המונים, למימון מאבקו המשפטי ולטובת השקעת תעמולה למען חופש הביטוי, ולחשיפת ההמונים לפגעי ההסתדרות והנזקים שהם גורמים, לדעתו, לכלכלה. מתוך רצון להעלות את הנושא על סדר היום, התגלגל היום השילוט גם לת"א.

עו"ד יצחק בם המייצג את יונתן סורוצ'קין מסר בתגובה: "בעיריית ירושלים מישהו חשב שאנחנו בצפון קוריאה ואפשר להוריד בכוח שלט ממרפסת של בית פרטי, כי המסר לא נושא חן בעיניו, בתואנה של "פגיעה ברגשות הציבור".

השלטים בתל אביב

"למזלנו, לא העירייה ממונה על שמירת רגשות הציבור והתנהלות בריונית של פקידי עיריית ירושלים הניבה את התוצאה ההפוכה ממה שציפו. בכל כלי התקשורת המשמעותיים התפרסמה הידיעה, עם תמונת השלט השנון מתנוססת בראשי הידיעות, דבר שגרם להתגייסות המונית לטובת האזרח הפשוט, שרק רוצה להשמיע את קולו ונחסם בברוטאליות.

"הדיון באישום הפלילי על תליית שלט ללא היתר נקבע לשנת 2021 ושם אנו נוכיח, שעיריית ירושלים פעלה נגד השלט משיקולים זרים ובניגוד לחוק".

יונתן סורוצ'קין מסביר ל'ביזנעס' בלשונו הצחה, על הסיבה ליוזמה להציף דווקא את רחובות ת"א: "אם אשכחך ירושלים, זה בגלל תל אביב", חותך. הוא מסכם את הסיפור במשפט נוסף אחד "בסופו של דבר אני שמח שההסתדרות תקעה לעצמה מזלג בעין בסיפור הזה".

תגובה אחת ל: ""אם אשכחך ירושלים זה בגלל תל אביב""

  1. ההסתדרות וועד העובדים הם המחלה של המגזר הציבורי המנופים והוא יעיל נותנת גב להמוני בטלנים מיותרים

כתיבת תגובה