אמזון החליטה: תפצל את מטותיה בארה"ב

תספק כ-25,000 אלף משרות לשני ערים: לונג איילנד בניו יורק וקריסטל סיטי בצפון וירג'יניה • המטה נבחר לאחר שכ-240 ערים ומחוזות בארה"ב התמודדו על מכרה הזהב של המשרות

סופרמרקט של אמזון בסיאטל | צילום: פליקר

חברת 'אמזון' הודיעה רשמית, לאחר 14 חודשים של חיפושים, כי למרות הודעתה לפני כשנה כי בכוונתה להשיק בעיר אחת את המטה השני שלה, HQ2, שאמור להעסיק 50 אלף עובדים בנוסף למטה המקורי בסיאטל – כי למרות זאת תפצל את המטה שלה בין שתי ערים: ניו יורק, בלונג איילנד ובעיר קריסטל סיטי שבארלינגטון בצפון וירג'יניה – סמוך לוושינגטון.

בכל אחד מהמטות תעסיק אמזון 25 אלף עובדים, וכמו תמיד, הכסף הגדול טמון מאחורי ההחלטה: אמזון תקבל כ-1.2 מיליארד דולר כתמריצי מס ממדינת ניו יורק ועוד כ-550 מיליון דולר במזומן, כתמריץ ממדינת וירג'יניה.

פרשנים בארה"ב מיהרו לציין כי ההליך היה מעט שקוף באי היותו חף מאינטרסים, ולמרות שבניו יורק תשב אמזון על יד משרדי הפרסום הגדולים – למרות שעזבה בכך את מנהטן – וליד וושינגטון ממוקמים מרכזי אחסון בענן רבים, יש סיבה נוספת לבחירה דווקא בערים אלו, מתוך 240 מתמודדות, מלבד התמריצים הכלכליים. ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד החברה, מתגורר במרחק של כרבע שעת נסיעה, פחות או יותר, משתי הערים שנבחרו לאכלס את המטות.

ביקורת נוספת הושמעה על כך שחברה בשווי שוק של כטריליון דולר זקוקה לתמריצים מכספי משלם המסים, לצד חשש מעליית מחירי הנדל"ן ועומסי תנועה כבדים לערים שנבחרו.

החברה תשקיע חמישה מיליארד דולר בהקמת המטות, וכ-50,000 העובדים ישתכרו ממוצע של 100,000 דולר לשנה.

מלבד אלפי המשרות החדשות, יספקו המטות מנוף אדיר לכלכלה המקומית, שאת חלקה – כמו חנויות מזון וביגוד, גני ילדים ועוד – תפתח אמזון עצמה.

לפי הפרסום הרשמי, אתר קטן יותר בעיר נשוויל, יתמקד בתפעול ובלוגיסטיקה.

כתיבת תגובה