אפי קפיטל מממשת קרקעות בשני פרויקטים בכ-117 מיליון ש'

רם אדרת רכשה מאפי קפיטל את חלקה בפרויקט המשותף של השתיים בכרמי גת | סכום המכירה מציג עלייה של 35% בערך הקרקע בתוך שנה בלבד | אפי קפיטל נדל"ן מממשת קרקעות למגורים גם בבת ים – הסכום הכולל של המימוש: 117 מיליון שקל

בעלי רם אדרת ואפי קפיטל במעמד החתימה על הסכם המכר | צילום: יח"צ

אפי קפיטל נדל"ן מדווחת על מימוש קרקעות בבת ים וקריית גת בסכום כולל של כ- 117 מיליון ש"ח (לפני מע"מ). החברה מוכרת את זכויות הבנייה שלה (50%) בקרקע למגורים הכוללת 285 יחידות דיור בשכונת כרמי גת, בקרית גת בסכום של 91 מיליון שקל (לפני מע"מ) לחברת רם אדרת, השותפה בקרקע ומחזיקה בה 50%. הרווח של החברה מהעסקה עשוי להיות כ- 19 מיליון ש״ח לפני מס. מדובר בקרקע שהחברה זכתה בה במשותף עם חברת רם אדרת (50% כ"א) לפני כשנה במכרז רמ"י בסכום של 125 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. העסקה הנוכחית משקפת עליית ערך של כ-35% בשנה במחיר הקרקע.

ביוני 21 זכו החברות במכרז של רמ"י להקמת 285 יח"ד בבנייה רוויה בכרמי גת בשותפות שווה. הפרויקט, שנקרא My Aderet, יכלול 9 בניינים בני 8 קומות כל אחד עם תמהיל דירות מגוון: דירות 3, 4, 5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. מרם אדרת נמסר כי המכירה המוקדמת החלה והמחירים הם החל מ- 1.790 מיליון שקל לדירות 4 חדרים, החל מ- 1.9 מיליון שקל לדירות 5 חדרים. לפרויקט קיים היתר דיפון וחפירה ובחודשים הקרובים צפוי להתקבל היתר בנייה. עורכי הדין שטיפלו בעסקה וייצגו את רם אדרת מטעם משרד פישר ושות' הם שותף מחלקת הנדל"ן עו"ד שגיא המר ועורכי הדין ממחלקת הנדל"ן, עו"ד תום אזר ועו"ד שיר וולק.

המימוש השני מגיע ממכירת קרקע בבת ים ברחוב יוספטל, בסמיכות לים, עם זכויות בנייה של 22 דירות בסכום כולל של כ-26 מיליון שקל לרוכש פרטי. אפי קפיטל רכשה את הקרקע לפני כשמונה שנים במחיר של כ-9.5 מיליון שקל וצפויה לרשום גם כאן רווח הון מהעסקה של כמה מיליונים, לפני מס (כתלות בהיטל ההשבחה שיחול עליה). העסקה הנוכחית מגלמת עליית ערך של כ- 170% במחיר הקרקע.

 לאחרונה דיווחה אפי קפיטל נדל"ן על פירעון מוקדם של כ-51 מיליון ש״ח לאג"ח סדרה א׳ מתוך הרצון לניצול עודפי מזומנים והובלה לחיסכון בריבית וזאת למרות משבר האשראי בשוק.

 אפי שקדי יו"ר ומנכ"ל אפי קפיטל נדל"ן מציין: "מימוש הקרקעות הנוכחי הינו חלק מהאסטרטגיה והצעדים שהחברה מבצעת לטובת חיזוק ההון העצמי שלה. אנו ממשיכים להתמקד ולהתפתח בפרויקטים רחבי היקף בעיקר במרכז הארץ, לצד בחינת הזדמנויות עסקיות משמעותיות באזור הביקוש על ידי שיתופי פעולה עם חברות הפועלות בתחום ההתחדשות העירונית."

לדברי דורון נמרוד, מנכ"ל משותף בקבוצת רם אדרת, "אנחנו מברכים על העסקה עם אפי קפיטל ומקווים להמשיך בשיתוף הפעולה העסקי עם החברה גם בעתיד. שכונת כרמי גת היא אחת מהשכונות המבוקשות ביותר בארץ. יש בה יתרונות בולטים כמו נגישות תחבורתית גבוהה, שירותים מוניציפליים מגוונים, שכונה בעלת תשתיות חכמות, קרבה לפארק ההייטק של קרית גת ועוד. כרמי גת היא שכונה אוטונומית שעיקר אוכלוסייתה כוללת משפחות צעירות ומבוססות. השכונה צפויה להמשיך ולהתרחב באלפי יחידות דיור נוספות בשנים הקרובות, ואנחנו שמחים לקחת חלק בהתרחבות שלה".

כתיבת תגובה