אפקט חול המועד? אלה הסיבות ששערי המט"ח בעלייה

יגיע ל-4 שקלים לדולר? | יוסי פריימן: "עודפי הביקוש מזניקים את הדולר לעבר רמת 3.88 שקלים. "להערכתנו, פריצת רמה זו, תאותת על המשך התנועה לעבר רמת 4 שקלים לדולר. רמות השערים משקפות בין היתר את התחזקות הדולר בעולם, בין היתר על רקע ההאטה הכלכלית בסין ועליית אי הוודאות באשר להמשך העלאות הריבית באירופה"

דולר - שקל | צילום: grafnata, שאטרסטוק

הדולר התחזק אתמול בחדות מול השקל, ושערו היציג הבוקר עומד על 3.86. אתמול התחזק הדוק ונסחר בשער של מעל 3.87, שיא של שבע שנים מול השקל – כאשר הסיבות העיקריות להתחזקותו הן בשל התחזקותו בעולם והירידות בבורסות העולמיות.

האירו אף הוא התחזק ועומד על 4.0481 ש"ח ליחידת מטבע.

לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "מיעוט הפעילים בימי החג, לצד החשש מפגיעה בדירוג האשראי של ישראל, גוררים לירידת רף הרגישות ולעלייה בפוטנציאל תנודות השערים. עודפי הביקוש מזניקים את הדולר לעבר רמת 3.88 שקלים.

"להערכתנו, פריצת רמה זו, תאותת על המשך התנועה לעבר רמת 4 שקלים לדולר. רמות השערים משקפות בין היתר את התחזקות הדולר בעולם, בין היתר על רקע ההאטה הכלכלית בסין ועליית אי הוודאות באשר להמשך העלאות הריבית באירופה. התייצבות הדולר מעל לתחום 3.86-3.88 שקלים, מלמדת כי הפעילים בשוק צופים כי הממשלה תמשיך במדיניות הנוכחית ותקדם רפורמה משפטית, גם בהיעדר הסכמה רחבה.

"מהלך כזה צפוי לפגוע בפעילותם של המשקיעים הזרים, לצמצם את היצע המט"ח, לגרור להתרחבות הגירעון התקציבי, להגביר את האינפלציה ועליית ריבית השקל בטווח הבינוני והארוך".

כתיבת תגובה