אקזיט של כמעט מיליארד ₪: אמזון רוכשת את קלאוד אנדור

אמזון העולמית תרכוש את חברת קלאוד אנדור הישראלית מרמת גן • מה הסכום אותו תשלם אמזון לקלאוד אנדר, ומה השירות המיוחד אותו מספקת החברה הישראלית שגרם לענקית הקמעונאות המקוונת לרצות לרכוש אותה בסכום כה גדול? • כל הפרטים

אמזון | צילום: shutterstock

גאווה ישראלית: עוד חברה ישראלית נמכרת לאחת מענקיות האינטרנט. הפעם מדובר בחברת קלאוד אנדור, שמתעסקת בפתרונות בתחום הענן ברשת. הסכום המשוער אותו תשלם אמזון עומד על 250 מיליון דולר, שהם יותר מ-900 מיליון ש"ח.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

חברת קלאוד אנדור הוקמה לפני שש שנים על ידי המייסדים עופר גדיש (שמשמש כמנכ"ל החברה), גיל שי, ליאוניד פיינברג ואופיר ארליך. החברה מספקת פתרונות ענן מודרניים, כאשר הם מעבירים את כל האפליקציות הארגוניות עבור כל תשתית ענן ציבורית. החברה משכפלת את המידע לענן כל הזמן, ובזמן אמת של מתקפה או קריסה היא מספקת את המידע שאבד או נעלם תוך דקות ספורות.

מדובר במוצר אידיאלי במיוחד עבור חברות אינטרנטיות גדולות, והוא מגן עליהן מפני פריצות סייבר וווירוסים. בנוסף לכך, בקלאוד אנדור מאפשרים גם להעביר את המידע בצורה חלקה יותר משרתים פיזיים לענן.

החברה הגדולה ביותר בעולם המספקת שירותי ענן היא אמזון, שרוצה לשפר ככל הניתן את שירותי הענן שלה. מה שמסביר את הרכישה של קלאוד אנדור בסכום מכובד של 250 מיליון דולר.

עד כמה אמזון גדולה בשירותי הענן שלה? נתח השוק שלה עומד על למעלה מ-50%. כאשר המתחרות האחרות, מייקרוסופט, עלי באבא וגוגל, מחזיקות ב-13, 5, ו-3 אחוזים בהתאמה.

אמזון רכשה כבר בעבר את חברת אנפורנה לאבס הישראלית בשנת 2015. זאת, בתמורה ללמעלה מ-350 מיליון דולר. גם אנפורנה מתעסקת בתחום הענן, והיא מפתחת שבבים המשפרים את יכולת הניצול בשרתי הענן של חברת אמזון.

כתיבת תגובה