אקירוב: "אף אחד לא אוכל דירה שלישית לארוחת בוקר"

אקירוב שמתמקד במגורי יוקרה טוען: "יהודים מחוץ לארץ כבר לא קונים דירות בארץ" • לדבריו, "אותם יהודים שרצו לקנות דירה שלישית בארץ, הולכים לקנות דירות בניו-יורק ולונדון ושם משכירים אותן"

מגדלי אקירוב בתל-אביב. צילום: משה שי | פלאש 90

מתקפה חזיתית. יזם הנדל"ן אלפרד אקירוב תוקף את שר האוצר כחלון. "בתחום הדירות יוקרה יש האטה רצינית מאד והסיפור הולך ומחמיר. או שבנו יותר מדי או שמשקיעים כבר לא קונים. יהודים מחוץ לארץ כבר לא קונים דירות בארץ ואני חושב שהשלטון לא רוצה אותם אז הם לא באים", כך טוען אקירוב בראיון ל'ביזפורטל'.

מצב העסקים של אקירוב לא רע בכלל. חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח כולל של 151 מיליון שקל. אבל אם אנחנו בודקים את אחד פרויקט ממילא שבירושלים, אחד מפרויקט הדגל שלו, המצב לא מרנין במיוחד. אם ברבעון השני של השנה הקודמת מסרה החברה שלוש דירות בפרויקט היוקרה, ורשמה בשל כך רווח של שישה מיליון שקל, ברבעון השני של השנה הזו, לא נמסרה ולו דירה אחת.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

לדבריו, "הרי העלו את מס הרכישה לדירות יוקרה ב-10%… אין בעיה לזרוק משקיעים, ומבחינה זו המדינה הצליחה. אבל אני חושב שזה לא נכון. אני רוצה שלכל יהודי תהיה דירה בארץ אבל המדיניות קבעה אחרת". אקירוב גם התייחס לצעדים של כחלון בשוק, ואמר: "הזוגות הצעירים הם לא קהל היעד של דירות יוקרה בצפון תל אביב במיליונים. לא מדובר באותם לקוחות. אלו שהשקיעו בדירות יוקרה בארץ תורמים לכלכלה. כל זמן שיש יותר יהודים עשירים שבאים לפה הם משקיעים יותר. אני לא מעביר ביקורת אבל אלו העובדות.

"אני חושב שהתכנית של כחלון מצוינת, שידאג לדירות, זה חשוב מאד. אני חושב שכל יהודי צריך שתהיה לו דירה, לא הייתי רוצה לראות אף אחד שגדל בארץ בלי דירה. אני חושב שכחלון עושה עבודה מצוינת. עם זאת לגבי מיסוי דירה שלישית – הדבר לא קיים באף מקום בעולם. הרי את הדירה השלישית אף אחד לא אוכל לארוחת בוקר אלא משכיר אותה, וזה גם תורם למשק. אבל כעת, אותם יהודים שרצו לקנות דירה שלישית בארץ – הם הולכים לקנות דירות בניו יורק ולונדון ושם משכירים אותן", דברי אקירוב.

נציין כי מתחילת השנה רשמה מניית אלרוב נדל"ן עלייה מצטברת של כ-30%. אקירוב אמר בנוגע לפעילות המלונות הישראלים שבשליטת חברתו כי "התפוסה בבתי מלון בארץ עלתה והתיירות חזרה לעצמה עם תפוסות של 2007-2008, וזה נראה טוב. האירועים סביב ירושלים לא הורגשו, התפוסות מגיעות הרבה פעמים ל-100%. בכל הנוגע לחו"ל הצגנו צמיחה יוצאת מהכלל".

כתיבת תגובה