באיזו מדינה תשלמו 321$ עבור צלחת שעועית עם אורז?

מנת אורז ושועית - שאטרסטוק

התשובה נמצאת במחקר של חברת 'מאסטרקארד' וארגון המזון העולמי, שבחן השוואה בין מדינות שונות מהו הסכום שצריך לשלם בכדי לקנות מנת אוכל בסיסית, וכמה יצטרכו האזרחים לעבוד בכדי להרויח סכום כזה.

המחקר הראה כי עלות הקנייה של צלחת מזון במדינות מתפתחות או הנמצאות בסכסוך מתמיד יכולה להגיע לשווי השכר של יום וחצי באותה מדינה סכום השווה למאות דולרים במדינות מתקדמות.

על פי המחקר, עלותה של ארוחה בסיסית בארה"ב תעלה כ-1.20$ נתון המייצג 0.6% מהכנסה היומית לנפש בארה"ב. לעומת זאת, אנשים במדינות מתפתחות נאלצים לשלם עד יום הכנסה לארוחה בסיסית אחת.

כך למשל נמצא כי בדרום סודאן עלות צלחת  שעועית עם אורז תעלה סכום השווה תאורתית ל321$ מאחר ועלותה מהווה כ-155% מהכנסה היומית הממוצעת של האזרחים במדינה. לפי אותו חשובון בניגריה הארוחה תעלה כ-200$, בסוריה כ-190$ ובמלאווי כ-94$. מנגד, במדינות כמו מצרים או ירדן הארוחה תעלה כ-9$ ו-4$ בהתאמה.

אן קריינס, הנשיאה הבין-לאומית של 'מאסטרקארד', אמרה: "ללא אוכל אנחנו לא יכולים לחיות, ללמוד או לגדול. במדינות מתפתחות ההורים נאלצים לבחור בין האפשרות לשלוח את ילדיהם לעבוד ולהשיג אוכל או ללמוד ולהישאר רעבים. על ידי נתינת החסות לארוחות בתי ספריות יומיות אנו מאפשרים לילדים להישאר בבתי הספר, ללמוד ולהפוך לפרודוקטיביים כבוגרים ובכך לתרום להתפתחותם הכלכלית. ב'מאסטרקארד' אנחנו רוכשים טכנולוגיה ומשאבים כדי לשפר את חיי האזרחים ולסיים את מעגל העוני של מדינות רבות. מסקנות המחקר חיזקו את נחישותה של 'מאסטרקארד' להגיע למטרה שלה, לספק למעלה מ -100 מיליון ארוחות לנזקקים ברחבי העולם, ובכך למגר לגמרי את הרעב העולמי".

 

כתיבת תגובה