באישור הרבנים הראשיים: אל על תוציא טיסות חירום בשבת

אל על תוציא טיסות מיוחדות בשבת הקרובה, להחזרת לוחמים עם צו 8 ואנשים שהגעתם לארץ חיונית – מארה"ב ומהמזרח | הטיסות ללא מטרות רווח ובמימון משותף של אל על וגופים פיננסיים אמריקאים | החיילים יוטסו ללא תשלום | לטיסות אישור הלכתי בשל הגדרתן כ'פיקוח נפש' | וכיצד מגיבים בחברה לתלונות על מחירי הטיסות?

מטוסי אל על | צילום: משה שי, פלאש 90

אל על תפעיל בשבת הקרובה (14/10) שתי טיסות חילוץ במטוסים רחבי גוף מסוג 787, לארה״ב ולמזרח, כדי להשיב ארצה חיילי מילואים שקיבלו צו 8 ואנשים שהגעתם לארץ חיונית.

הטיסות מופעלות במחיר עלות ולא מטרת רווח במימון משותף של אל על וגופים פיננסים גדולים בארה"ב.

כידוע, חברת אל על לא טסה בשבת מאז 1982 ודאגה לשמר את הסטטוס קוו הזה לאורך עשורים רבים. טיסות אלו מוגדרות כ'פיקוח נפש' וקיבלו את כל האישורים ההלכתיים הרלוונטיים. כזכור, הבעלים של אל על הינם שומרי מצוות, והם התייעצו עם הרבנים הראשיים לישראל, שאישרו את המהלך, זאת לאור העובדה שמצב הלחץ על עלייה לטיסות כעת הוא, שיום נסיעות נוסף יהווה סיוע גדול למאמץ להשיב לוחמים רבים הביתה, ולכן התקבל ההיתר ההלכתי לכך.

הרשמה לטיסות תתאפשר בקישור זה, כאשר הרשימות יאושרו ע"י משרד הביטחון.

מהחברה נמסר: "אל על ממשיכה במאמצים לשמר את הגשר האווירי למדינת ישראל וממנה, וכן להשיב הביתה כמה שיותר ישראלים. אנו נמשיך במשימה חובה זו ככל שיידרש".

הפקעת שערים? "אנחנו נותנים מחירי פיקס קבועים"

מול הביקוש הרב לטיסות – לא רק מצד לוחמים, אלא מצד ישראלים רבים התקועים בעולם בשל היעדר טיסות רציפות – במוקד החירום של המעצה לצרכנות שנפתח בשל המצב, התקבלו בימים האחרונים תלונות רבות של צרכנים המבקשים לבטל טיסה או לדחותה, ונתקלים בסירוב או בדרישה לדמי ביטול מלאים. בנוסף (נדגיש, כי בלי קשר דווקא ל'אל על'; אך היא מבצעת את מרבית הטיסות לישראל, לעת עתה. א"י) מתקבלות תלונות קרובי משפחה של צרכנים שמבקשים לחזור לארץ ונדרשים למחירים גבוהים במיוחד.

"המועצה מביעה דאגה העמוקה בנוגע להסלמה במחירי הטיסות ו/או השייט בצל המצב הביטחוני. מחירי הטיסות ו/או השייט לכיוון אחד= הביתה, האמירו למחירי כרטיסי "הלוך חזור". לעמדתנו עלייה משמעותית במחירי הכרטיסים מחייבת התייחסות מיידית", טענו במועצה לצרכנות.

מחברת אל על התייחסו לבקשת 'ביזנעס' לדברים והפנו למחירון הפיקס המציע מחירים נמוכים וקבועים – הנשמרים לאורך המשימה: "חברת אל על נותנת מענה לנוסעים שטיסתם בוטלה על ידי חברות זרות ומתאימה מחירים למצב הביטחוני המיוחד: כל היעדים עד לשעתיים טיסה – עד 299 דולר לכיוון; יעדים מעל שעתיים טיסה ועד שש שעות טיסה – עד 499 דולר לכיוון. יעדים מעל שש שעות טיסה – עד 899 דולר לכיוון.

"לצד זה אנו ממשיכים עם המדיניות המקלה ללקוחות אל על כפי שפרסמנו עם תחילת הלחימה המאפשרת גמישות בביטול ושינוי יעדים ומועדים ללא דמי שינוי וללא עלות נוספת.

"המחירים הם למחלקת תיירים ולכרטיסים מסוג קלאסיק הכוללים כבודה".

כתיבת תגובה