בגלל דילמה הלכתית: תביעה מול שתי חברות ביטוח במקביל

תושבת בני ברק שנחבלה מקורת ברזל, נקלעה לדילמה הלכתית באשר לתביעת הפיצויים – האם מדובר בתאונת דרכים או שמא ברשלנות של בעל הנגררת? | הפתרון ההלכתי הוביל לתביעה נגד שתי חברות הביטוח במקביל | בסיומו של ההליך, פוצתה ב-105 אלף שקלים

במקרים רבים, כאשר מדובר בתביעת נזיקים מול אדם פרטי בבית משפט, ישנם שיקולים הלכתיים שבעקבותיהם התובע מעדיף להימנע. לעיתים, קיים פיתרון מתוחכם המאפשר לנפגע לקבל פיצוי על הנזק, גם אם הוא נמנע מהגשת תביעה משפטית נגד אדם פרטי. כזה הוא סיפורה של רחל מבני ברק.

רחל, אישה בשנות הארבעים לחייה, הלכה ברחובות בני ברק, וכאשר באה לחצות כביש, נתקלה בקורת ברזל שהייתה מונחת על נגרר סמוך, נפלה ונחבלה קשות בידה. מנימוקים הלכתיים, העדיפה רחל להימנע מהגשת תביעה אישית נגד בעליה של הנגררת, והיא באה להתייעץ עם עו"ד בנימין ארביב, המתמחה בנזקי גוף, מה ניתן לעשות.

עו"ד ארביב גיבש עבורה פתרון מקורי, והציע להגיש תביעה נגד שתי חברות הביטוח – זו שנתנה לנגררת את ביטוח החובה וזו שנתנה את ביטוח צד ג', מתוך חשיבה של 'ממה נפשך': אם בית המשפט יקבע שהפגיעה של רחל עומדת במבחן של תאונת דרכים, היא תקבל פיצוי במסגרת ביטוח החובה (המכסה נזקי גוף שנגרמים על ידי תאונת דרכים) ואם יקבע שהייתה כאן רשלנות, היא תקבל את הפיצוי במסגרת ביטוח צד ג'.

לאחר דיון בבית המשפט, הגיעו הצדדים למסקנה שלא מדובר בתאונת דרכים וחברת הביטוח הראשונה הוסרה מהתביעה, אולם חברת הביטוח השנייה נאלצה להגיע להסכמה עם רחל ולפצות אותה על הרשלנות, בהיקף מכובד של 105 אלף שקל, מלבד דמי הנכות שהיא קיבלה מביטוח לאומי.

עו"ד בנימין ארביב

כתיבת תגובה