בדרך למדדים המובילים: לפידות קפיטל בשני מהלכים אסטרטגיים

פתיחת שבוע סוערת בלפידות קפיטל: תרכוש את 20% הנותרים באפריקה ישראל להשקעות מאלטשולר שחם בתמורה להנפקת מניות החברה | בכך תהפוך לפידות לאוחזת הבלעדית באפריקה ישראל להשקעות, האוחזת בדניה סיבוס, אפריקה ישראל מגורים ובקרקעות נוספות ביהוד מונוסון וסביון | כלל רוכשת 3% נוספים ממניות החברה בתמורה לכ-111 מיליוני ₪ והופכת לבעלת עניין בלפידות | שיעור החזקות הציבור במניית לפידות קפיטל יעמוד על כ-35%, יאפשר את כניסתה של הקבוצה למדדי הבורסה המובילים ויגדיל את המסחר במניה. 

יעקב לוקסנבורג | צילום: סיון פרג'

קבוצת לפידות קפיטל סוללת את הדרך להצטרפות למדדי הבורסה המובילים. הבוקר (4.9.22) נודע כי הקבוצה תקצה כ-18% ממניותיה לאלטשולר שחם וכלל ביטוח.

במסגרת ההסכמות העקרוניות של לפידות קפיטל עם אלטשולר שחם גמל ופנסיה, תקצה לפידות קפיטל לאלטשולר כ-15% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה בתמורה למלוא החזקותיה (20%) של אלטשולר בחברת הבת אפריקה ישראל להשקעות. בעקבות המכירה לפידות מחזיקה כעת במלוא מניות אפריקה השקעות, אותה רכשה במסגרת הסדר חוב בתחילת 2020.

במקביל דיווחה היום החברה גם על הקצאה של כ-3% מהון מניות החברה לכלל חברה לביטוח בעסקה מחוץ לבורסה, שבוצעה לפי מחיר של 70.8 שקל למניה – מחיר הגבוה בכ-1.5% ממחיר השוק באותו היום, המבטא את האמון שרוכשת כלל, שהינה בעלת מניות קיימת בלפידות, בפעילות הקבוצה.

לפידות הינה חברת השקעות המתמחה במגוון רחב של תחומים בארץ ובחו"ל. עיקר פעילות הקבוצה מתמקד בתחומי הקבלנות והתשתיות באמצעות החזקה בחברת דניה וכן ייזום של פרויקטי נדל"ן למגורים באמצעות חברת אפריקה מגורים.

בנוסף, לקבוצה פעילות בתחום יבוא ושיווק טלפונים סלולריים ואביזרים נלווים, באמצעות חברת סאני תקשורת, לה זיכיון בלעדי מחברת סמסונג העולמית למכירה בשוק הפתוח, לפידות הינה חלוצת פעילות הקידוחים היבשתיים בישראל עם ניסיון בהובלת פרויקטים לקידוחי נפט, מים וקידוחי מחקר. לפידות פעילה משנת 1959 ורשומה למסחר משנת 1994. בשנת 2000 רכש יעקב לוקסנבורג את השליטה בחברה. מנכ"ל החברה הוא אמיר תירוש.

שווי לפידות המוערך לאחר השלמת העסקה והנקפת המניות לאלטשולר משקף כ-4.5 מיליארד שקל. בעקבות הרכישות אלטשולר וכלל יהפכו להיות בעלי עניין בקבוצה. מדובר בפעם הראשונה מזה שנים שלפידות מנפיקה מניות.

לפידות נקטה בשני הצעדים הללו בכחלק ממהלך אסטרטגי שיכלול כניסה של מנית החברה למדדים המובילים בבורסה – מהלך שיסייע לה להמשיך ולצמוח ולאתר הזדמנויות עסקיות.

יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, בעל השליטה בחברת לפידות קפיטל: "אנחנו לא נחים על זרי הדפנה. מחויבותנו להמשיך במדיניות שלנו, בדיוק כפי שעשינו ב-20 השנים האחרונות: ביצוע עסקאות מהותיות מבוססות ובעלות תזרים מזומנים חזק וחלוקת דיבידנד קבוע לבעלי המניות, תוך שקיפות מלאה, שתמשיך ותלווה אותנו בהמשך דרכינו. בעסקת זו עם אלטשולר שחם, למעשה, לפידות הגדילה את אחזקותיה בשליטה באפריקה ישראל מגורים ודניה בכ-25%, מהלך המעיד על הבעת אמון מלאה בחברות הבנות של הקבוצה".

כתיבת תגובה